Profitul net atinge cel mai mare nivel de
până acum: 6 miliarde de euro (2010: 4,7 miliarde de euro).
Venitul grupului atinge, de asemenea,
recordul de 106,5 miliarde de euro (2010: 97,8 miliarde de euro).
Mercedes-Benz Cars atinge noi praguri în numărul
de unităţi comercializate, venituri şi profit EBIT.
Daimler Trucks îşi îmbunătăţeşte considerabil
numărul de unităţi comercializate, venituri şi câştiguri.
Dividende mai mari propuse la 2,2 euro per acţiune
(2010: 1,85 euro).
Perspectivele 2012: Group EBIT din
business-ul actual la magnitudinea rezultatelor din anul precedent.
Stuttgart – Daimler AG (cu simbolul DAI la bursa de
valori) a comunicat cifrele de câştiguri preliminare şi neauditate pentru Grup şi
divizii din anul 2011.
Group EBIT al business-ului actual a crescut cu 24% până
la 8.977 de milioane de euro în 2011 (2010: 7.212 milioane de euro). Incluzând şi
factorii speciali, Group EBIT a crescut cu 20% până la 8.755 de milioane de
euro (2010: 7.274 de milioane de euro). Aceste două valori EBIT reprezintă noi
recorduri pentru Daimler.
Profitul net a atins, de asemenea, valoarea record de
6.029 de milioane de euro (2010: 4.674 de milioane de euro), iar câştigurile
per acţiune au ajuns la 5,32 euro (2010: 4,28 euro).
Per total, Daimler a reuşit să seteze simultan o serie de
recorduri în anul aniversar, „125! de ani – inventatorul automobilului”.
„Grupul a obţinut în 2011 cele mai bune rezultate de până acum în ceea ce priveşte
vânzarea de unităţi, veniturile, EBIT şi profitul net. Toate diviziile noastre
au contribuit la acest succes”, a declarat Dr. Dieter Zetsche, Chairman of the
Board of Management of Daimler AG and Head of Mercedes-Benz Cars. Pe lângă
acestea, Mercedes-Benz Cars a stabilit noi recorduri în vânzări, venituri şi
EBIT. În îndelungata sa istorie, divizia nu a reuşit până acum rezultate mai
bune decât cele din 2011.
„Am reuşit să facem ca anul aniversar să fie unul dintre
cei mai prosperi ani pentru Daimler. Această performanţă demonstează că,
printr-un portofoliu puternic de automobile, camioane, autovehicule comerciale
uşoare, autobuze şi servicii financiare, Grupul este foarte bine poziţionat din
punct de vedere strategic. Ne concentrăm toate eforturile asupra continuării
acestui succes şi atingerii ratelor de rentabilitate pe care ni le-am propus pe
o bază solidă începând din 2013.”, a declarat Zetsche.
Anul financiar 2011
Câştigurile excelente ale anului 2011 reflectă, în primul
rând, situaţia extrem de bună a vânzărilor de unităţi înregistrate de fiecare
divizie în parte. În 2011, Mercedes-Benz Cars, Daimler Trucks şi Mercedes-Benz
Vans şi-au crescut semnificativ vânzările de unităţi în majoritatea regiunilor,
comparativ cu anul precedent. Damiler Financial Services a beneficiat, în
special, de costuri mai mici de risc.
Factori speciali legaţi de dezastrul natural din Japonia
au condus la taxe totale pentru Grup de 80 de milioane de euro. Compensaţia din
asigurări a fost luată în considerare în calcularea acestei valori. Taxele au
fost, de asemenea, recunoscute din deprecierea intereselor de capital ale
Daimler faţa de Renault (110 milioane de euro) şi Kamaz (32 de milioane de
euro).
Daimler a vândut 2,1 milioane de autovehicule în 2011,
depăşind cifra din anul precedent cu 11%. Toate diviziile auto au contribuit la
această creştere. Veniturile Grupului au crescut cu 9% până la 106,5 miliarde
de euro; ajustat la efectele ratei cursului valutar, s-a înregistrat o creştere
de 10 procente.
Dezvoltarea pozitivă a business-ului a condus la o creştere
a numărului de angajaţi la nivel global, ajungându-se la 271.370 începând cu 31
decembrie, o creştere cu 11.270 de angajaţi faţă de finalul anului 2010. În
Germania, numărul angajaţilor a crescut la 167.687 (2010: 164.026).
Datorită succesului Daimler din 2011, conducerea şi Consiliul
General al Angajaţilor au agreat să recompenseze performanţa angajaţilor cu un
bonus substanţial de performanţă: în Germania, fiecare angajat eligibil al
Daimler AG va primi suma de 4.100 de euro la finalul lunii aprilie 2012.
De asemenea, acţionarii vor participa, din nou,
corespunzător la succesul financiar al Grupului. La stabilirea dividendului,
Daimler îşi propune să distribuie acţionarilor Daimler aproximativ 40% din
profitul net atribuibil. În vederea dezvoltării prospere a business-ului,
conducerea şi Consiliul Supervizor vor cere acordul acţionarilor, în cadrul
Întâlnirii Anuale din 4 aprilie 2012, ca un dividend de 2,2 euro per acţiune să
fie achitat (2010: 1,85 euro). Acest fapt conduce la dividende totale de 2.346 de milioane de euro
(2010: 1.971 de milioane de euro).
„În acest mod, ne dorim ca acţionarii noştri să participe
corespunzător, încă o dată, la succesul nostru financiar şi anticipăm o
continuare a acestei dezvoltări a dividendelor în anii ce urmează”, a declarat
Bodo Uebber, Member of the Board of Management of Daimler AG for Finance &
Controlling and Financial Services.
Investiţii pentru viitor
Pe baza iniţiativei „Calea spre mobilitatea fără emisii”,
una dintre direcţiile care vor fi adoptate, vor fi implicate noi tehnologii
ecologice şi extem de eficiente în ceea ce priveşte consumul de combustibil în
toate diviziile auto ale Grupului. Obiectivele sunt de a optimiza tehnologiile
convenţionale, de a spori eficienţa acestora prin hibridare şi de a dezvolta
autovehicule electrice cu tehnologii pe bază de pile de combustibil şi
alimentare cu baterie. O altă direcţie vizează noi tehnologii de siguranţă,
având scopul de a evita accidentele pe cât de mult posibil şi de a atenua
consecinţele eventualelor accidente.
În acest context, Daimler şi-a mărit investiţia în
cercetare şi dezvoltare până la 5,6 miliarde de euro în 2011 (2010: 4,8
miliarde de euro). Cheltuielile pentru cercetare şi dezvoltare au crescut până
la 3,7 miliarde de euro în cazul Mercedes-Benz Cars (2010: 3,1 miliarde de euro)
şi 1,3 miliarde în cazul Daimler Trucks (2010: 1,3 miliarde de euro).
Investiţiile în proprietăţi, fabrici şi echipamente au
crescut până la 4,2 miliarde de euro (2010: 3,7 miliarde de euro), dintre care
2,7 miliarde au fost investite în Germania (2010: 2,1 miliarde de euro). Ne-am
concentrat asupra investiţiilor în fabricile locale, crearea de noi produse şi
tehnologii. Una dintre aspectele principale în cazul Mercedes-Benz Cars a fost
extinderea capacităţilor de producţie pentru succesorii Claselor A/B de la
fabrica Rastatt din Germania şi de la noua fabrică din Kecskemét, Ungaria.
Daimler Trucks a făcut investiţii substanţiale în 2011 pentru lansarea noului
camion Actros de mare tonaj.
Diviziile în detaliu
Mercedes-Benz Cars, care cuprinde mărcile Mercedes-Benz,
Maybach şi smart, a stabilit un nou record în 2011 cu vânzări de 1.381.400 de
autovehicule (2010: 1.276.800). Veniturile diviziei au crescut cu 7% până la valoarea
record de 57,4 miliarde de euro (2010: 53,4 miliarde de euro).
Divizia a atins un profit EBIT de 5.192 de milioane de
euro, o îmbunătăţire semnificativă, comparativ cu rezultatele anului precedent
(2010: 4.656 de milioane de euro). Rentabilitatea a fost de 9% (2010: 8,7%).
Daimler Trucks şi-a crescut vânzările la nivel global cu
20% până la 425.800 de autovehicule, iar veniturile au crescut, de asemenea, cu
20% până la 28,8 miliarde de euro (2010: 24 de miliarde de euro).
Profitul EBIT al diviziei de 1.876 de milioane de euro a
fost cu mult mai mare decât cel din anul precedent (2010: 1.332 de milioane de
euro). Rentabilitatea a crescut la 6,5% (2010: 5,5%). Evoluţia câştigurilor se
bazează, în principal, pe creşterea puternică a vânzărilor de unităţi cu
contribuţii din toate regiunile majore (regiunea NAFTA, Europa, Asia şi America
Latină).
Mercedes-Benz Vans şi-a crescut vânzările de unităţi cu
18% până la 264.200 de autovehicule comerciale uşoare din gama Sprinter, Vario,
Vito şi Viano. Veniturile de 9,2 miliarde de euro au fost semnificativ mai mari
decât cele din anul precedent (2010: 7,8 miliarde de euro).
Divizia a avut parte de o creştere sesizabilă a câştigurilor.
EBIT a crescut până la 835 de milioane de euro (2010: 451 de milioane de euro) şi
rentabilitatea a crescut de la 5,8% în 2010 la 9,1% în 2011. Evoluţia câştigurilor
a rezultat din creşterea semnificativă a vânzărilor de unităţi, în special în
Germania, regiunea NAFTA şi Europa de Est.
Daimler Buses şi-a apreciat încă o dată vânzările de
autobuze şi şasie de autobuze, în ciuda condiţiilor dificile pentru autobuze
complete, până la un total de 39.700 de unităţi (2010: 39.100). Veniturile de
4,4 miliarde de euro au fost uşor mai scăzute fată de anul precedent (2010: 4,6
miliarde de euro).
Cu un profit EBIT de 162 de milioane de euro, divizia nu a
atins nivelul anului precendent (2010: 215 milioane de euro). Rentabilitatea a
fost de 3,7% (2010: 4,7%).
Daimler Finanacial Services a avut o dezvoltare foarte
bună în toate regiunile. Volumul global de contractare a crescut cu 13% până la
nivelul record de 71,7 miliarde de euro (2010: 63,7 miliarde de euro). Ajustat
la efectele schimbului valutar, volumul de contractări a crescut cu 12%.
Volumul de new business a crescut cu 15% până la 33,5 miliarde de euro datorită
volumelor mai mari de vânzări de unităţi ale diviziilor auto.
Divizia a depăşit vizibil câştigurile din anul precedent
cu un profit EBIT de 1.312 milioane de euro în 2011 (2010: 831 de milioane de
euro).
Perspective
Conform estimărilor actuale, pieţele globale pentru
autovehicule vor continua să crească anul acesta, cu excepţia pieţelor din
Europa de Vest, care sunt din ce în ce mai afectate de criza datoriilor. De
asemenea, se prevede creşterea numărului de înmatriculări de noi automobile la
nivel global cu aproximativ 4%, unde creşterile vor fi determinate, în special,
de pieţele asiatice în curs de dezvoltare, de piaţa Statelor Unite şi de cea a
Japoniei, ce se vor consolida.
Mercedes-Benz Cars prevede că va reuşi anul acesta să îşi
mărească numărul de unităţi vândute şi va creşte mai repede comparativ cu piaţa
totală. Gama de modele competitive va facilita creşterea pe pieţele tradiţionale
chiar şi în condiţii mai puţin favorabile. Divizia va beneficia şi în urma
cererilor emergente pentru modelele din Clasa C. Segmentul de lux cu noua
generaţie SL va spori vânzările până la sfârşitul lunii martie. Şi în ceea ce
priveşte autovehiculele sport se prevede o creştere, în special, datorită
disponibilităţii totale a noii Clase M şi, începând din septembrie 2012, a
noului GL. În plus, atât noul GLK (un SUV compact) şi noua generaţie a Clasei G
vor fi lansate în iunie. Noile modele din segmentul de automobile compacte de
mare volum vor genera o creştere în vânzări. Noua Clasă B a fost deja lansată
în noiembrie 2011, iar noua Clasa A urmează sa fie lansată în septembrie 2012.
Daimler Trucks se aşteaptă, de asemenea, la o creştere a
vânzărilor anul acesta. Urmând creşterea substanţială din 2011, divizia intenţionează
să continue să crească mai rapid decât întreaga piaţa europeană. Pentru piaţa
braziliană, se aşteaptă ca cererea să scadă la început după recordul anului
2011, datorită introducerii unor noi standarde foarte stricte cu privire la
emisii.
Este probabil ca restabilizarea pieţei de camioane în
regiunea NAFTA să continue. Dată fiind media înaintată de vârstă a flotelor din
această regiune, nevoia de investiţii pentru înlocuirea acestora este în
continuare foarte mare. Pe baza registrelor de comenzi bine completate, divizia
presupune că va putea beneficia de această dezvoltare atingând un nivel peste
medie. Creşterea vânzărilor este aniticipată şi în Japonia. Reconstrucţia după
dezastrul natural conduce către o cerere mai mare de camioane.
În cazul Mercedes-Benz Vans, se estimează că trendul
pozitiv al vânzărilor de unităţi va continua să crească, sprijinit de noul
Citan cu destinaţie urbană, ce va permite diviziei să utilizeze un potenţial
adiţional de dezvoltare dintr-un nou segment de piaţă. Producţia de
autovehicule comerciale uşoare din Argentina a fost schimbată la începutul
anului 2012 la generaţia actuală de Sprinter. Drept rezultat, gama de produse
de pe pieţele din America Latină este puternic actualizată. Se estimează ca
vânzările de unităţi din China să crească prin mijloace de producţie locală. Ca
parte a acestei dezvoltări, pe lângă modelele Vito şi Viano, joint venture-ul
Fujian Daimler Automotive a produs, de
asemenea, Sprinter-ul de la sfârşitul anului 2011.
Daimler Buses se aşteaptă să îşi menţină poziţia de lider
global pe pieţele-cheie pentru autobuze peste 8 tone, prin produse inovatoare şi
de înaltă calitate.
Daimler Finanacial Services anticipează o creştere atât
pentru volumul de contractări, cât şi pentru new business în segmentele sale
principale de finanţare pentru autovehicule şi leasing.
Pe baza presupunerilor cu privire la dezvoltarea pieţelor
mari şi planificarea diviziilor, Daimler Group se aşteaptă ca vânzările de
unităţi să crească semnificativ şi anul acesta, împreună cu veniturile.
Sursa: Mercedes-Benz Romania
0 comentarii