Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), producatorul
automobilelor Subaru, a anuntat ca acest an marcheaza aniversarea a 40 de ani
de la debutul vehiculelor Subaru cu sistem de tractiune integrala Symmetrical
AWD, moment in care a fost prima oara prezentat in Japonia in anul 1972 modelul
Subaru Leone Estate Van cu tractiune pe 4 roti. Pe parcursul ultimilor 40 de
ani, FHI a continuat sa fie deschizator de drumuri in ceea ce priveste
vehiculele de pasageri cu sistem AWD. Productia totala * a vehiculelor Subaru
cu sistem AWD a atins cota de 11,782,812 de unitati (pana la 31 Ianuarie 2012).
Aceasta reprezinta aproximativ 55.7% din vanzarile totale ale vehiculelor
Subaru.
*Inclusiv productia de vehicule cu tractiune pe 4 roti
Sistemul AWD realizeaza tractiunea, distribuind in
mod eficient puterea motorului catre toate cele patru roti intr-o maniera
echilibrata. Prin asocierea sistemului Symmetrical AWD (SAWD) cu motorul Subaru
de tip Boxer cu pistoane dispuse diametral opus, intregul ansamblu “motor &
transmisie“ este pozitionat simetric. Totodata, transmisia
este dispusa pe intreg ampatamentul incepand din spatele puntii fata.
Aceasta dispunere asigura o repartizare egala a maselor atat transversala cat
si longitudinala.
Aceste caracteristici confera tractiune constanta pe o multitudine de suprafete
de rulare indiferent de conditiile de drum. Se obtine astfel o excelenta
stabilitate la viteze mari dar si in viraje, facand din SAWD
tehnologia esentiala ce sta la baza filozofiei Subaru “siguranta si
placerea de a conduce”.
Prin cercetare continua si dezvoltare pe parcursul celor
40 de ani, FHI si-a dezvoltat tehnologia sa AWD: de la o tehnologie capabila pe
drumuri dificile catre o tehnologie unica ce confera o stabilitate
maxima in cazul unor conditii meteo ploioase, cu ninsoare sau la o viteza
ridicata, permitand sistemului AWD al Subaru sa se regaseasca in
caracteristicile fiecarui model. Ultima tehnologie include sistemul de
management al tractiunii integrale ce confera aderenta adecvata tuturor
celor patru roti in orice moment. Acest tip de sistem este utilizat si in
dezvoltarea autoturismelor cu tractiune fata sau tractiune spate, largind
astfel placerea de a conduce a Subaru pentru mai multi potentiali clienti.
Prin continuarea utilizarii de tehnologii unice FHI va
obtine “Bucurie si liniste sufleteasca” cu ajutorul declaratiei brandului
Subaru “Siguranta in miscare”.
Informatii suplimentare-Sistemele Symmetrical
AWD Subaru:
-VTD (Distributia
cuplului variabila) – AWD: Sistemul sportiv de transmisie AWD controlat
electronic pentru o performanta imbunatatita in viraje.
Sistemul compact AWD combina diferentialul central prin
intermediul unui sistem de roti dintate de tip planetar cu un ambreiaj
hidraulic multidisc LSD (Diferential cu alunecare limitata), controlat
electronic. Cuplul este distribuit in mod variabil, pina la 45:55 fata-spate cu
ajutorul ambreiajului multidisc de tip LSD. Distributia variabila a cuplului
este controlata automat si poate ajunge la o distribtuie egala 50 :50
fata-spate functie de tipul si starea carosabilului pentru a asigura o
stabilitate perfecta. Prin distributia cuplului cu precadere pe puntea spate,
performanta in viraje este imbunatatita, in conditiile unui stil de conducere
sportiv.
‹ Modele disponibile (specificatii Japoneze) ›
Legacy 2.5GT (modele AT ), Outback 3.6R EyeSight, Exiga 2.0GT, WRX STI A-Line (modele AT)
‹ Modele disponibile (specificatii Japoneze) ›
Legacy 2.5GT (modele AT ), Outback 3.6R EyeSight, Exiga 2.0GT, WRX STI A-Line (modele AT)
Distributia activa a cuplului in regim AWD:
Transmisia de tip AWD controlata electronic pentru o eficienta sporita si
stabilitate.
Sistemul dezvoltat de Subaru si controlat electronic MP-T
(Multi Plate Transfer) distribuie cuplul in timp real, intre rotile fata si
cele spate pentru a se adapta perfect conditiilor de conducere. Sistemul
distribuie in conditii normale cuplul in proportie 60 :40 catre axele fata
si spate. Acesta reliefeaza avantajele transmisiei integrale de tip AWD prin
asigurarea unei conduceri sigure indiferent de abilitatile soferului in orice
conditii de drum.
‹ Modele disponibile (specificatii Japoneze) ›
Legacy / Outback 2.5i, Exiga 2.0i, Forester (modele AT), Impreza (modele Lineartronic)
‹ Modele disponibile (specificatii Japoneze) ›
Legacy / Outback 2.5i, Exiga 2.0i, Forester (modele AT), Impreza (modele Lineartronic)
Diferentialul central vascos AWD: AWD mecanic
pentru transmisiile manuale.
Sistemul reprezinta o combinatie intre diferentialul
central actionat mecanic si diferentialul spate cu alunecare limitata de tip
LSD. Repartitia cuplului catre puntile fata si spate este in proportii egale
50:50. Astfel se asigura un condus sigur si sportiv bazat pe o tractiune
imbunatatita.
‹ Modele disponibile (specificatii Japoneze) ›
Legacy (modele MT ), Forester (modele MT), Impreza (modele MT)
‹ Modele disponibile (specificatii Japoneze) ›
Legacy (modele MT ), Forester (modele MT), Impreza (modele MT)
Multi-mode DCCD (Driver’s Control Center
Differential) AWD: Sistem de transmisie AWD indreptat catre performanta.
Controlat electronic, sistemul AWD bazat pe DCCD (Driver
Control Center Differential) foloseste o combinatie de diferentiale cu
alunecare limitata (LSD) actionate mecanic. Orientat catre performanta, acesta
ofera o distributie a cuplului in proportie de 41:59 fata-spate, in acest fel,
dinamica autoturismului fiind controlata in mod optim. Datorita actionarii
mecanice a diferentialelor de tip LSD, se obtine un raspuns si un control
imediat, chiar inaintea intrarii in functiune a diferentialului controlat
electronic LSD. Cu toate ca sistemul trebuie sa directioneze un cuplu mare
catre rotile cu o mai buna aderenta, acesta reuseste sa mentina un echilibru
perfect intre agilitate si stabilitate. Prin intermediul sistemului de control,
la dispozitia soferului se afla in orice moment alegerea intre controlul
automat sau manual al diferentialului.
‹ Modele disponibile (specificatii Japoneze) ›
WRX STI (modele MT)
‹ Modele disponibile (specificatii Japoneze) ›
WRX STI (modele MT)
Sursa: Subaru Romania
0 comentarii