Prototipurile Code 130R şi Tru 140S pentru
tineri: clienţii din generaţia următoare sunt acum în centrul atenţiei.
Malibu: un american la Geneva.
Sistemul infotainment Chevrolet MyLink:
integrarea smartphone-urilor.
2011: Vânzări record în anul de serbare a
centenarului.
O premieră mondială, două debuturi europene, lansarea
unui sistem infotainment complet nou şi interesant şi vânzări globale record
marchează prezenţa Chevrolet la ediţia cu numărul 82 a Salonului Auto Internaţional
de la Geneva, care îşi deschide astăzi porţile vizitatorilor.
Atracţia principală este modelul Cruze station wagon, prezentat în
premieră mondială, care se alătură versiunilor hatchback şi notchback ale celui
mai apreciat model Chevrolet. Cele două prototipuri pentru tineri – Code 130R şi Tru 140S –vor fi
prezentate pentru prima dată în Europa. Vizitatorii salonului auto vor putea
face cunoştinţă, de asemenea, cu sistemul Chevrolet
MyLink, cel mai recent sistem infotainment dezvoltat de cea mai mare
marcă a grupului GM.
Amplasat pe o suprafaţă de aproape 1.600 metri pătraţi,
standul Chevrolet (Pavilionul 1)
etalează noutăţile mărcii şi prezintă un restaurant în stil american, cu
chelneriţe din restaurante drive-in, care se vor plimba pe role şi vor înmâna
vizitatorilor jetoane tip cazinou, care pot fi utilizate pentru a obţine
băuturi răcoritoare în zilele dedicate publicului.
Cruze station wagon
Modelul station wagon este ideal pentru familii şi
persoane care doresc un autovehicul compact, cu mult spaţiu, adecvat unui stil
de viaţă activ.
Din vara anului 2012, patru variante de motorizare vor fi
disponibile pentru întreaga gamă de modele Cruze. Pe lângă motoarele pe benzină
de 1,6 l și 1,8 l disponibile în prezent, oferta de sisteme de
propulsie va include un nou motor turbo pe benzină de 1,4 l şi un motor diesel
de 2 l îmbunătăţit. Toate motoarele respectă prevederile standardului de emisii
Euro 5.
Spaţiul de încărcare este cuprins între 500 l până la
linia geamurilor spate şi aproape 1500 l până la plafon, cu scaunele spate
pliate.
Modelele Cruze din 2012 prezintă mai multe elemente de
design modificate, inclusiv partea frontală, partea interioară a farurilor şi
proiectoarele de ceaţă, precum şi noi modele de jante. Designul interior
prezintă modificări suplimentare de rafinament aduse consolei centrale şi o
gamă mai bogată de finisaje pentru scaune.
Printre dotările şi funcţiile noi ale modelului Cruze se
numără accesul în autovehicul şi pornirea fără cheie, camera video pentru marșarier,
sistemul infotainment Chevrolet MyLink (vezi mai jos) şi sistemul start-stop,
în funcţie de nivelul de echipare şi de varianta de
motorizare.
Prototipurile Code 130R şi Tru 140S pentru
tineri: clienţii din generaţia următoare sunt acum în centrul atenţiei
Chevrolet implică tinerii în procesul de design pentru a
se asigura că viitorii clienţi vor primi ceea ce îşi doresc.
Două autovehicule rezultate în urma unei astfel de
colaborări, prototipurile Code 130R şi Tru 140S destinate tinerilor, vor fi
prezentate pentru prima oară în Europa în cadrul Salonului Auto de la Geneva.
Prezentatoarele echipate cu iPad-uri sunt prezente la standul Chevrolet pentru
a afla ce-şi doresc tinerii de la autovehiculele viitoare şi mai multe
informaţii legate de stilul lor de viaţă. Părerile acestora vor fi utilizate
pentru dezvoltarea viitoarelor prototipuri.
Prototipurile proiectate de Nicholas David şi Joe Baker
de la centrul de design GM din North Hollywood explorează stilul şi
funcţionalitatea pe care şi le doresc acest nou grup de clienţi de la un
autovehicul.
Modelul Code
130R cu motor supraalimentat este un coupe cu tracţiune pe puntea
spate, şi profil drept. Având o parte frontală agresivă, aripile evazate tipice
pentru Chevrolet, un profil lateral drept şi emblema Chevrolet cu steagurile
încrucişate, Code 130R reflectă moştenirea în materie de performanţă a mărcii.
Sistemul eAssist opreşte motorul când autovehiculul
staţionează, generează un cuplu uniform în timpul accelerării şi recuperează
energia de frânare, îmbinând performanţa unui motor supraalimentat cu economia
de carburant.
Tru 140S cu
tracţiune pe puntea faţă este un model coupe sport exotic, cu patru locuri,
disponibil la un preţ accesibil. Modelul hatchback cu trei uşi este bazat pe
aceeaşi platformă ca modelul Chevrolet Cruze şi revoluţionarul autovehicul
electric cu autonomie extinsă Chevrolet Volt.
La interiorul acestor prototipuri, conectivitatea le
permite şoferilor să-şi personalizeze autovehiculele, un aspect esenţial pentru
generaţiile de tineri prezente şi viitoare.
Malibu: un american la Geneva
Modelul Chevrolet Malibu de dimensiuni medii va fi
disponibil în Europa echipat cu un motor pe benzină din primăvara anului 2012*,
urmat de versiunea diesel care va fi lansată în cea de-a doua jumătate a
anului.
În România clienţii
pot opta pentru un motor diesel de 2.0 l cu o putere de 160 cp la 4.000 rpm
care generează un cuplu de 350 Nm la 1.750 rpm. Acesta poate fi prevăzut fie cu
o transmisie manuală fie cu o transmisie automată cu 6 trepte de viteză.
Varianta diesel cu intercooler, fabricată în Germania,
utilizează un sistem de injecţie common rail la înaltă presiune şi este una
dintre cele mai puternice variante disponibile în clasa sa de cilindree. Motorul
are un consum mixt de carburant de 5,3 litri la 100 km şi un nivel al emisiilor
de CO2 de 139 g/km pentru varianta cu transmisie manuală. Acesta respectă
prevederile standardului de emisii Euro 5, iar filtrul său de particule diesel
(DPF) nu necesită întreţinere.
Modelul Malibu şi-a făcut pentru prima dată apariţia pe
şoselele din America în anul 1964 şi s-a dovedit a fi unul dintre cele mai
populare autovehicule ale mărcii Chevrolet. Autovehiculul sedan este conceput
pentru a ieşi în evidenţă datorită aspectului său plin de rafinament şi
interiorului stilat şi spaţios. Acesta va fi vârful de lance al mărcii
Chevrolet în Europa şi în alte regiuni ale lumii.
Caracteristicile aerodinamice, structura rigidă a
caroseriei şi ecartamentul lat ale modelului Malibu se îmbină în mod armonios
cu sistemele electronice de asistenţă pentru a asigura o deplasare şi o
manevrabilitate dinamice, caracteristici preferate de majoritatea şoferilor
europeni.
Ecranul tactil color de 7” oferă informaţii şi
divertisment atât şoferului, cât şi pasagerilor. Numeroasele
funcţii, inclusiv sistemul audio, conexiunea USB, programul de vizualizare a
fotografiilor, conexiunea Bluetooth şi sistemul de navigaţie la nivelurile de
echipare superioare sunt reprezentate prin pictograme de mari dimensiuni.
Ecranul ascunde şi un spaţiu de depozitare pentru obiecte de dimensiuni mici,
precum ochelari de soare şi portofele.
Modelul Malibu a obţinut punctajul maxim de 5 stele la
testele de siguranţă efectuate în cadrul Programului european de evaluare a
autovehiculelor noi (EuroNCAP) şi se numără printre cele mai sigure maşini
din segment.
Sistemul infotainment Chevrolet MyLink:
integrarea smartphone-urilor
La Salonul Auto de la Geneva va fi lansat şi noul sistem
infotainment al mărcii, Chevrolet MyLink, care integrează dispozitivele
personale ale şoferilor, precum smartphone-urile, şi le transformă
autovehiculele în propriile staţii de andocare.
Chevrolet MyLink include un ecran tactil color de înaltă
rezoluţie şi diagonală de 7", care facilitează navigarea prin meniul
funcţiilor media. Sistemul afişează datele din smartphone pe ecran
prin intermediul unei mufe auxiliare USB sau prin Bluetooth.
Acesta oferă, în plus, streaming audio stereo şi control
wireless pentru smartphone, bazându-se pe funcția de apelare hands-free prin intermediul
dispozitivului Bluetooth cu comandă vocală, disponibilă în prezent pe mai multe
modele Chevrolet. Începând cu vara anului 2012, această tehnologie
va fi disponibilă şi pentru modelele Cruze şi Aveo.
2011: Vânzări record în anul de serbare a
centenarului
Chevrolet a vândut 4,76 milioane de autovehicule în 2011,
anul în care şi-a sărbătorit centenarul, stabilind un record mondial de
vânzări şi ajutând grupul GM să depăşească pragul de 9 milioane de unităţi
vândute. Vânzările au crescut în toate regiunile, inclusiv în Europa.
Cele mai multe autovehicule Chevrolet au fost vândute în
S.U.A. (1.775.812 de unităţi), o creştere cu 13%. Pe locul doi a fost China, cu
595.068 de unităţi vândute pe această piaţă. Autovehiculul Cruze a fost
comercializat în 670.000 de unităţi în 2011, fiind astfel cel mai bine vândut model
Chevrolet.
Chevrolet a vândut 206.400** de autovehicule în Europa
Centrală şi de Vest*** în 2011, o creştere cu 1.600 de unităţi faţă de anul
trecut, având o cotă de piaţă de 1,24%. Numărul de vânzări a crescut pe 20 de
pieţe, iar cota de piaţă a crescut în 16 ţări.
Spark a fost cel mai bine vândut model Chevrolet în
Europa, cu 66.400 unităţi vândute şi o cotă de piaţă de 5,5 % în segmentul de
autovehicule de mici dimensiuni.
* Doar pe pieţele selectate
** Cifre preliminare de înmatriculări – piaţa totală de
autovehicule (autoturisme şi autovehicule comerciale uşoare)
*** Europa Centrală şi de Vest include 37 de ţări (cele
27 de state membre ale Uniunii Europene plus Andora, Albania,
Bosnia/Herţegovina, Croaţia, Islanda, Macedonia, Norvegia, Serbia/Muntenegru,
Elveţia şi Turcia)
Sursa: Chevrolet Romania
0 comentarii