Creşterile de preţ repetate şi frecvente aplicate de către furnizorii de carburanţi aduc în pragul falimentului transportatorii rutieri şi populaţia României nevoită să plătească preţuri din ce în ce mai mari chiar la produse de primă necesitate.

De ce trebuie să ne raportam permanent la preţurile carburanţilor din ţările dezvoltate europene în care funcţionează economii puternice, stabile care asigură populaţiei veniturile necesare pentru a suporta preţurile mari la carburanţi şi creşterile succesive?

Are România în acest moment o reţea de autostrăzi comparabilă cu a Austriei, Germaniei sau Franţei unde transportul comercial se desfăşoară la viteze  medii de două ori mai mari?

Are România capacitatea de a asigura finanţarea sectorului de transport la costuri de două ori mai mici decât în Austria, Germania sau Franţa?

Atunci cum îi punem pe transportatorii rutieri români în condiţii de  competiţie  egale cu cei străini? numai egalizând preţul carburanţilor?

Creşterea de 10% a preţului la carburanţi în două luni din care numai 2% este datorat creşterii accizei  creează un şoc în fluxul de lichiditate al firmelor de transport care le falimentează.

Lipsa de predictibilitate şi de transparenţă  privind construirea preţului carburanţilor pune în dificultate orice plan de activitate în acest sector obligându-i pe transportatori la marje neacceptate  de către beneficiari de la o zi la alta aşa cum se aplică majorările de preţuri la carburanţi.

Oare politica macroeconomică a Guvernului României nu are nici un fel de strategie în sectorul transportului rutier care înseamnă sute de mii de locuri de muncă, de familii întregi care câştigă cu greu banii din această activitate economică  şi miliarde de euro vărsate an de an la bugetul statului din taxe şi impozite?

Dacă nu există o strategie este grav, iar dacă există, aceasta trebuie să includă şi poziţia faţă de piaţa carburanţilor care afectează în lanţ toate sectoarele economice în special în această perioadă de criză şi în primul rând transportul rutier.

Nici o economie nu a devenit puternică, nici o ramură economică  nu s-a construit durabilă în condiţii de piaţă şi capitalism sălbatic aşa cum se dezvoltă acum în România sub deviza: „piaţa reglează totul într-o economie liberă”.

In aceste condiţii cerem noului Guvern al României o implicare activă care să impună transparenţă şi predictibilitate politicilor comerciale ale petroliştilor şi furnizorilor de carburanţi astfel încât transportatorii rutieri să poată transfera diferenţele de cost către beneficiari, în acest mod evitându-se colapsul unui întreg sistem logistic.  

Despre Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania

UNTRR - Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apară interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 13.000 de membri - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.

Sursa: www.untrr.ro
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii