Creşterile de preţ repetate şi frecvente
aplicate de către furnizorii de carburanţi aduc în pragul falimentului
transportatorii rutieri şi populaţia României nevoită să plătească preţuri din
ce în ce mai mari chiar la produse de primă necesitate.
De ce trebuie să ne raportam permanent la preţurile
carburanţilor din ţările dezvoltate europene în care funcţionează economii
puternice, stabile care asigură populaţiei veniturile necesare pentru a suporta
preţurile mari la carburanţi şi creşterile succesive?
Are România în acest moment o reţea de autostrăzi
comparabilă cu a Austriei, Germaniei sau Franţei unde transportul comercial se
desfăşoară la viteze medii de două ori mai mari?
Are România capacitatea de a asigura finanţarea
sectorului de transport la costuri de două ori mai mici decât în Austria,
Germania sau Franţa?
Atunci cum îi punem pe transportatorii rutieri români în
condiţii de competiţie egale cu cei străini? numai egalizând preţul
carburanţilor?
Creşterea de 10% a preţului la carburanţi în două luni
din care numai 2% este datorat creşterii accizei creează un şoc în fluxul
de lichiditate al firmelor de transport care le falimentează.
Lipsa de predictibilitate şi de transparenţă
privind construirea preţului carburanţilor pune în dificultate orice plan de
activitate în acest sector obligându-i pe transportatori la marje
neacceptate de către beneficiari de la o zi la alta aşa cum se aplică
majorările de preţuri la carburanţi.
Oare politica macroeconomică a Guvernului României nu are
nici un fel de strategie în sectorul transportului rutier care înseamnă sute de
mii de locuri de muncă, de familii întregi care câştigă cu greu banii din
această activitate economică şi miliarde de euro vărsate an de an la
bugetul statului din taxe şi impozite?
Dacă nu există o strategie este grav, iar dacă există,
aceasta trebuie să includă şi poziţia faţă de piaţa carburanţilor care
afectează în lanţ toate sectoarele economice în special în această perioadă de
criză şi în primul rând transportul rutier.
Nici o economie nu a devenit puternică, nici o ramură
economică nu s-a construit durabilă în condiţii de piaţă şi capitalism
sălbatic aşa cum se dezvoltă acum în România sub deviza: „piaţa reglează totul
într-o economie liberă”.
In aceste condiţii cerem noului Guvern al României o
implicare activă care să impună transparenţă şi predictibilitate politicilor
comerciale ale petroliştilor şi furnizorilor de carburanţi astfel încât
transportatorii rutieri să poată transfera diferenţele de cost către
beneficiari, în acest mod evitându-se colapsul unui întreg sistem
logistic.
Despre Uniunea Nationala a Transportatorilor
Rutieri din Romania
UNTRR - Uniunea Naţională a Transportatorilor
Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală
neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii
democratice, care promovează şi apară interesele transportatorilor rutieri pe
plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent
peste 13.000 de membri - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale
de marfă şi persoane.
Sursa: www.untrr.ro
0 comentarii