Noul SUV sub-compact Mokka şi puternicul
Astra OPC își fac debutul la Geneva.
Studiul de design „RAD e”, complimentează
viziunea Opel asupra mobilităţii urbane.
Noul Insignia 2.0 BiTurbo CDTI de 143 kW/195
cp cu sistemul unic cu două turbocompresoare secvenţiale.
Îmbunătăţiri aduse modelelor din 2012:
motoare şi mai economice.
Opel sărbătoreşte 150 de ani: de la maşini de
cusut la autovehicule premiate.
Rüsselsheim/Geneva. Opel lansează două modele în premieră
mondială la Salonul Auto de la Geneva (6-8 martie 2012): noul SUV sub-compact
Mokka şi noul și puternicul Astra OPC. În concordanță cu motoul
de anul acesta al salonului, „Conducem către viitor”, datorită noului model
Mokka, Opel este primul producător german care intră pe segmentul B al
autovehiculelor SUV, aflat în dezvoltare rapidă.
Opel nu doar îşi extinde gama de autovehicule cu noul
Mokka şi noul Astra OPC, ci oferă şi mai multă emoţie. Noul Astra OPC sport
coupé de 206 kW/280 cp este cel mai puternic Astra de până acum.
Şi există şi mai multe motive de celebrare pentru Opel,
care în acest an sărbătoreşte 150 de ani de activitate. Pe lângă cele două
premiere mondiale, marca lansează la Geneva şi conceptul de design stilat şi
prietenos cu mediul, „RAD e”. Este distractiv şi răspunde nevoii clienţilor de
fi mobili, chiar când folosirea maşinii este restricţionată sau nu este
posibilă. RAD este totodată un memento a perioadei industriale de început a
Opel, ca producător de biciclete. În acest sens, designerii au dezvoltat un
studiu care este în acelaşi timp relevant din punct de vedere istoric şi oferă
o viziune asupra viitorului.
Odată cu începerea livrărilor pentru modelul Ampera, primul autovehicul electric produs în serie de un constructor european care poate călători oriunde şi oricând datorită autonomiei extinse, marca pune bazele unui nou segment în industria auto europeană şi își consolidează rolul de deschizător de drumuri în materie de soluţii progresive pentru mobilitatea electrică.
În plus, vizitatorii salonului de la Geneva vor avea
ocazia să afle mai multe despre tehnologiile de vârf Opel. Noul motor diesel
dinamic şi extrem de eficient 2.0 BiTurbo CDTI, disponibil în premieră cu
modelul Insignia, utilizează un sistem exclusivist cu două turbocompresoare
secvenţiale cu două intercoolere separate. Insignia BiTurbo CDTI de 2,0 litri
dezvoltă o putere de 143 kW/195 cp şi generează un cuplu de 400 Nm, iar
consumul de carburant începe de la 4,9 litri la 100 de kilometri (având un
nivel al emisiilor de CO2 de 129 g/km). Prin urmare, modelul este unul
dintre cele mai eficiente autovehicule de dimensiuni medii din punct de vedere
al consumului de carburant.
Premieră mondială: dimensiuni compacte,
atitudine puternică: noul Mokka
În ciuda lungimii sale de 4,28 metri, modelul Mokka poate
transporta fără dificultăţi cinci persoane în scaune cu o poziţie mai ridicată.
Acesta respectă promisiunea Opel de a combina designul atrăgător cu
tehnologiile inovatoare şi funcţiile destinate clasei premium, făcându-le
accesibile unei categorii mai mari de clienți. Cele trei motoare eficiente, inclusiv
motorul pe benzină de 1,6 litri (85 kW/115 cp) şi versiunile Turbo de 1,4 l
(103 kW/140 cp) şi unitatea 1.7 CDTI (96 kW/130 cp) asigură o experienţă
dinamică de conducere. Siguranţa este sporită prin intermediul noilor
tehnologii revoluționare disponibile acum în segmentul B al autovehiculelor
SUV, precum sistemele de asistenţă pentru şofer, bazate pe camera video
frontală Opel Eye, camera video pentru marșarier, suportul unic pentru biciclete FlexFix
şi scaunele certificate de AGR.
Dinamica de conducere a modelului Mokka a fost adaptată
la stilul de viaţă urban, incluzând avantajele posibilității de
deplasare pe teren accidentat. De aceea, în afară de tracţiunea pe puntea faţă,
modelul Mokka poate fi echipat cu tracţiune integrală, pentru forță de
tracţiune şi manevrabilitate sporite. Tehnologia tracțiunii
integrale este eficientă, inteligentă şi accesibilă, permiţând modelului Mokka
să se transforme dintr-un SUV robust de oraș într-un autovehicul de teren performant. În
condiţii de aderenţă sporită, precum drumurile asfaltate, modelul Mokka
utilizează modul cu tracţiune pe puntea faţă, distribuind cuplul doar către
roţile din faţă. Acest lucru asigură reducerea consumului de carburant. Însă,
pentru a îmbunătăţi experienţa de conducere şi manevrabilitatea, distribuția cuplului
este schimbată fără întreruperi dinspre puntea faţă către puntea spate, în
funcţie de aderență sau situaţiile de conducere. Pe suprafeţe foarte
alunecoase, distribuţia cuplului între puntea faţă și puntea
spate este în raport de până la 50-50. În general, şoferul este ajutat de un
sistem care se adaptează automat la condiţiile de drum predominante. Întregul
sistem de tracțiune integrală cântăreşte doar 65 de kilograme, astfel
încât să poată fi redus consumul de carburant.
Echipamentele standard care îmbunătățesc
experienţa conducerii pentru toate versiunile modelului Mokka includ Controlul
electronic al stabilității (ESC), Controlul tracţiunii (TC), precum şi sistemul
de asistenţă la pornirea în rampă (HSA) şi sistemul de control la deplasarea în
pantă (HDC) – care sporesc siguranţa şi nivelul de confort în timpul deplasării
în rampă sau în pantă.
Premieră mondială: noul Astra OPC – cel mai
puternic model Astra de până acum
Cu noul Astra OPC, va fi lansată în premieră la Geneva
versiunea de înaltă performanţă a modelului GTC Astra. Motorul pe benzină de 2
l (206 kW/208 cp) cu injecţie directă şi turbocompresor al modelului OPC poate
dezvolta un cuplu maxim de 400 Nm şi atinge o viteză maximă de 250 km/h. Este
cea mai mare viteză atinsă vreodată de un model Astra. Suspensia de înaltă
performanţă (HiPerStrut) se află printre principalele atracții ale
modelului Astra OPC, permiţând autovehiculului să ofere putere fără compromisuri.
În combinaţie cu şasiul FlexRide, care dispune de modurile de conducere
dedicate Sport şi OPC, modelul Astra OPC oferă o manevrabilitate rafinată.
Setările modului standard asigură un nivel ridicat de
confort al autovehiculului, iar modul special sport oferă un plus de agilitate.
Setarea OPC transportă şoferii într-o a treia dimensiune. Volanul şi pedala de
acceleraţie asigură un răspuns imediat, iar şasiul aduce o manevrabilitate
dinamică.
Însă modelul OPC este chiar cu un pas mai în faţă: pe
puntea faţă a fost montat un diferenţial autoblocabil mecanic. Acesta oferă
modelului OPC și mai multă stabilitate și o manevrabilitate şi tracţiune
îmbunătăţite, cu alte cuvinte: autovehiculul are o aderenţă mai mare la ieşirea
în viteză din curbe şi viraje, chiar şi pe carosabil umed.
Modelul Astra OPC dispune şi de un nou scaun tip bucket
de înaltă performanţă cu tehnologie de ultimă oră. Ambele scaune din faţă
sporesc experienţa de conducere sportivă şi dinamică datorită unui material
revoluţionar cu greutate redusă, poziţiei de şedere mai joase, precum şi unui
nivel îmbunătăţit de susţinere laterală. Noua structură a scaunului este mai
uşoară cu 45% faţă de una convenţională. Niciun alt producător auto din lume nu
a mai utilizat o foaie din materiale compozite injectată cu material organic
într-un autovehicul de serie. Noile scaune oferă până la 18 setări diferite.
Toate tehnologiile OPC noi disponibile doar la Opel au fost supuse la un test
de anduranţă de 10.000 de kilometri pe celebrul circuit Nürburgring din Germania.
Cei 10.000 de kilometri parcurşi în condiţiile dure ale buclei de nord a
circuitului sunt echivalentul a 180.000 de kilometri parcurşi în condiţii
normale.
Bicicleta electrică „RAD e” de la Opel oferă
o viziune asupra viitorului
Opel va prezenta la Geneva un concept de desing urban
prietenos cu mediul: bicicleta RAD e. RAD e vizează în principal mediul urban,
într-un moment când se prevede că bicicletele electrice vor juca un rol din ce
în ce mai mare în conceptele viitoare de transport integrat. Urmează filosofia
de design a Opel şi încorporează elemente de design ce apar şi în modelul multi
premiat Ampera şi vehiculul electric experimental RAK e. Numele RAD este
inspirat din „Rad”, cuvântul german pentru bicicletă şi roată.
Acesta este totodată primul concept de bicicletă
electrică ce este proiectat în jurul metodelor de producţie auto de serie.
Sistemul de propulsie pedelec este bazat pe un motor electric extrem de
performant de 250 waţi şi o baterie litiu-ion. La o viteză medie de 20 km/h şi
în funcţie de asistarea electrică şi de teren, bicicleta electrică atinge o
autonomie electrică între 60 şi 145 km. În maxim două ore şi jumătate bateria
poate fi complet încărcată. Bicicleta electrică poate fi transportată pe
sistemul unic al Opel, FlexFix, şi poate fi încărcată în timpul condusului.
Noul 2.0 BiTurbo CDTI desăvârșește oferta de motoare
diesel pentru Insignia
Vizitatorii de la Salonul Auto de la Geneva vor avea
ocazia să afle mai multe despre noul, dinamicul şi deosebit de eficientul motor
diesel 2.0 BiTurbo CDTI de la Opel, care debutează în dotarea vârfului de lance
al gamei, modelul Insignia. Insignia BiTurbo CDTI de 2,0 litri dezvoltă o
putere de 143 kW/195 cp şi generează un cuplu de 400 Nm, iar consumul de
carburant începe de la 4,9 litri la 100 de kilometri (având un nivel al
emisiilor de CO2 de 129 g/km). Prin urmare, modelul este unul dintre cele
mai eficiente autovehicule de dimensiuni medii din punct de vedere al
consumului de carburant. La baza motorului se află un sistem cu două turbocompresoare
secvenţiale, care până acum a fost disponibil doar la câteva modele cu preţuri
mai ridicate. În cadrul sistemului inovator BiTurbo al modelului Insignia, cele
două turbocompresoare de dimensiuni diferite acţionează fie individual, fie ca
un ansamblu. Opel este singurul producător de autovehicule de dimensiuni medii
care oferă acest sistem sofisticat cu două turbocompresoare secvenţiale şi două
intercoolere independente integrat într-un motor diesel.
Obiectivul principal în dezvoltarea motorului 2.0 BiTurbo
CDTI a fost asigurarea rapidă a unei presiuni de supraalimentare în gama de
turaţii scăzute, conferind în acelaşi timp pedalei de acceleraţie o
sensibilitate sporită în gama de turaţii medii. Cantitatea de aer din motor
este reglată în funcţie de gama de turaţii şi necesităţile celor două
turbocompresoare de dimensiuni diferite. La turaţii scăzute, un intercooler
răcit cu apă, conectat exclusiv la turbocompresorul mic, permite trecerea
cantității mici de aer pe cale scurtă şi directă către camera de
combustie. În gama de turaţii medii, turbocompresorul mai mare şi mai puternic
intervine din ce în ce mai mult în procesul de admisie a aerului. Fluxul său de
aer mai mare este răcit prin intermediul intercoolerului convenţional, de
dimensiuni mai mari. Opel este primul producător care utilizează acest „sistem
de răcire dublu”.
Acestea sunt componentele cheie care sporesc agilitatea
şi viteza de reacție ale noului motor de doi litri. În plus, gama de
autovehicule cuprinde şi mai multe inovaţii: fiecare variantă cu tracțiune
integrală va fi disponibilă în scurt timp cu şasiu SuperSport care include
suspensia faţă de înaltă performanţă (HiPerStruts) a modelului Insignia OPC
(Opel Performance Center) şi frâne Brembo. Acest fapt conferă dinamicii de
conducere un caracter şi mai incisiv. În plus, noile sisteme de asistenţă
pentru şofer pe bază de tehnologie radar sporesc nivelul de siguranţă activă al
modelului Insignia.
Îmbunătăţiri suplimentare
Opel îşi îmbunătăţeşte oferta de motoare pe benzină şi
diesel pentru Meriva, campionul compact al flexibilităţii. Liderul segmentului
European dotat cu sistemul FlexDoor cu balamalele uşilor montate în spate,
permiţând un acces facil şi confortabil, primeşte o gamă de motoare optimizate
ce dezvoltă o putere mai mare cu un consum mai mic de carburant. Tehnologia
economică Start/Stop este acum disponibilă pentru toate versiunile motorului pe
benzină de 1,4 litri. Cu sistemul Start/Stop, consumul de carburant al
variantei 1.4 Turbo de 88 kW/120 cp a fost micşorat faţă de cel al variantei
precedente, de la 5,9 litri la 5,7 litri/100 km. De asemenea, inginerii au
dezvoltat o nouă versiune a acestui motor dotat cu o transmisie manuală cu 6
trepte de viteză, care atinge un cuplu de 200 Nm, cu 14% (25 Nm) mai mult decât
cu varianta de transmisie cu 5 trepte de viteză. În acest mod, campionul
flexibilităţii de la Opel poate fi condus într-o manieră mai relaxată, fără a
fi nevoie de schimbarea frecventă a treptelor de viteză.
Pentru clienţii care preferă motoarele diesel şi își doresc o
călătorie confortabilă, Opel oferă acum un motor CDTI de 1,7 litri cu o putere
de 81 kW/110 cp cu o transmisie automată cu 6 trepte de viteză. Motorul care
este acum disponibil pentru Meriva generează un cuplu cu 10 cp mai mare decât
precedenta versiune 1.7 CDTI cu transmisie automată şi are un nivel de emisii
de CO2 de doar 160 kg/km – cu 8 grame mai puţin decât predecesorul
său.
Sursa: Opel Romania
0 comentarii