În 1937, Opel deschide un capitol de legendă cu
motoarele de şase cilindri cu tehnologie avansată.
Rüsselsheim. În cadrul Expoziţiei de Motociclete şi Autovehicule din
1937, desfăşurată în Berlin, Opel a prezentat două modele noi cu o tehnologie
revoluţionară: Super 6 şi Admiral. Ambele erau echipate cu o tehnologie
avansată. Conceput iniţial ca un autovehicul pentru clasa medie de lux, Super 6
dispune de un motor silențios cu 6 cilindri în linie şi o cilindree de 2,5 litri,
ce dezvoltă o putere de 55 cp. Cu toate acestea, autovehiculul Admiral din segmentul
de lux are o unitate de propulsie cu şase cilindri şi o cilindree de 3,6 litri,
ce generează un cuplu ridicat şi o putere de 75 cp. Ambele motoare prezintă o
caracteristică în comun: sunt echipate cu supape în chiulasă. În ceea ce
priveşte modelele Super 6 şi Admiral, supapele sunt acţionate de un arbore cu
came care este antrenat de un set de roţi dinţate.
Lansarea noilor modele coincide cu aniversarea de 75 de
ani a mărcii Opel, acestea având în faţă un viitor strălucit. Autovehiculul
Super 6 a pregătit terenul pentru popularul model Opel „Kapitän” din 1938, care
prezenta un motor modern de 2,5 litri. Cu ocazia lansării modelului Admiral de
mari dimensiuni, Opel revine în segmentul de autovehicule de lux şi deschide
calea către producția de autovehiculele de lux în Rüsselsheim.
Motor puternic și linii atrăgătoare ale
caroseriei
La aniversarea de 75 de ani a companiei, Adam Opel AG
a lansat două autovehicule intens mediatizate în cadrul Salonului Auto de
la Berlin din februarie 1937. Fabricarea celor două autovehicule, Super 6 şi
modelul de lux Admiral, deschide o poartă către viitor.
Odată cu modelul Super 6, compania a introdus pentru
prima dată supapele în chiulasă pentru un autovehicul de serie. Supapele sunt
acţionate de un arbore cu came antrenat de un set de roţi dinţate, tacheți şi braţe
oscilante. Motorul cu cursă scurtă, cu şase cilindri în linie şi cilindree de
2,5 litri dezvoltă o putere de 55 cp şi atinge o viteză maximă de 117 km/h. Cu
toate acestea, viteza sa de croazieră de 100 km/h reprezintă cel mai important
aspect, întrucât conformarea la regimul de autostradă este o caracteristică
crucială în era producţiei de autovehicule moderne. Motorul este stabil în gama
de turaţii ridicate şi excelează datorită cuplului său ridicat, funcţionării
uniforme şi stabilităţii exemplare, caracteristice principiului de fiabilitate
promovat de Opel. Broşura de la data respectivă a rezumat punctele forte ale
modelului Super 6 după cum urmează: „Caracteristici care se regăseau anterior
doar la autovehiculele sport sau de înaltă performanţă scumpe sunt acum
disponibile în clasa medie, odată cu lansarea modelului Super 6”. Datorită
motorului său puternic, modelul Super 6 devine o alegere firească pentru
sporturile cu motor. Pe baza modelului Super 6 a fost dezvoltat un autovehicul
sport off-road cu o putere de 65 cp, care va domina cursele off-road şi cele pe
distanţe lungi, câştigând multe premii, precum „Cursa internaţională alpină din
Germania”.
Clienţii puteau opta pentru un sedan cu patru uşi sau
pentru o variantă cabriolet din fabrică. Începând cu 1938, este disponibilă, de
asemenea, o limuzină cu două uşi. Spre deosebire de modelul Opel Olympia, care
a fost lansat în 1935 având o caroserie autoportantă, modelul Super 6 este
fabricat în continuare cu o caroserie convenţională şi o construcţie separată.
Acest fapt a favorizat producători independenţi de caroserii ca Hebmüller,
Autenrieth, Buhne sau Gläser, care au conceput caroseria pentru varianta
roadster sau cabriolet a modelului Super 6. La vremea respectivă, sloganul
publicitar pentru noul Super 6 era „motoare puternice, contururi atrăgătoare”.
Opel îşi păstrează rolul de lider în segmentul de
autovehicule cu motoare cu şase cilindri, datorită modelului Super 6 şi îşi
consolidează poziția dominantă, fiind cel mai mare producător de
autovehicule din Europa. Până la lansarea succesorului său, modelul „Kapitän”,
în 1938, au fost fabricate 46.453 de unităţi ale modelului Super 6.
„Perfecţiunea este rezultatul combinației dintre frumuseţe şi
putere”
Noul autovehicul de lux Opel Admiral este lansat în același timp cu
modelul de clasă medie Super 6. Noul vârf de lance stârneşte rumoare cu
designul său opulent şi interiorul elegant. Designul său este aerodinamic
şi, într-o oarecare măsură, inspirat din curentul artistic art deco. Opel îşi
întregeşte gama de autovehicule cu noul model din segmentul de lux, care poartă
denumirea de „Admiral”. Pe lângă varianta sedan elegantă, care valorează 6.500
de mărci germane, este oferită și o versiune cabriolet cu patru uşi, la un preţ de listă
de 7.000 de mărci germane. În ceea ce priveşte modelul Super 6, în construcția
caroseriei este integrat un cadru rezistent la deformare. Acest lucru le
permite producătorilor de caroserii să-şi implementeze propriile variante de design.
Datorită suspensiilor independente pe puntea faţă,
nivelul de confort în timpul conducerii este foarte ridicat. Aşa-numita
„suspensie sincronizată Opel” este prevăzută cu stabilizatoare şi amortizoare
hidraulice. Puntea spate Banjo include o suspensie cu arcuri semieliptice. Sunt
integrate, de asemenea, amortizoare hidraulice. Autovehiculul este propulsat de
un motor cu şase cilindri în linie şi o cilindree de 3,6 litri, cu o putere de
75 cp. Grupul de supape în chiulasă al modelului Admiral poate rezista la
presiuni foarte înalte. Opel declară că viteza maximă a autovehiculelor este de
132 km/h, iar viteza de croazieră pe autostradă este cuprinsă între 110 şi 115
km/h. Una dintre broşurile Opel din acea perioadă includea următoarea
afirmaţie: „prin combinația dintre frumuseţe și putere poate fi atins un grad înalt de
perfecţiune”.
Motorul modelului Admiral nu a impus doar noi standarde
în materie de fiabilitate şi rulare silenţioasă, ci a fost utilizat şi pentru
modelul Opel Blitz. Astfel, modelul Opel Blitz de trei tone a devenit camionul
cu cel mai sofisticat sistem de propulsie la data respectivă. Este, de
asemenea, singurul autovehicul Opel cu un motor de dimensiuni mari cu şase
cilindri în linie şi supape în chiulasă. După 6.404 de autovehicule fabricate,
producţia modelului Admiral este sistată ca urmare a ostilităţilor din 1939.
Incursiunea mărcii Opel în segmentul de lux continuă după
terminarea războiului, atunci când marca reia producţia modelelor „Kapitän” şi
Admiral. În 1948 este fabricat primul model „Kapitän” postbelic. În primăvara
anului 1970 este în cele din urmă sistată producţia modelului „Kapitän” B,
succesorul popular al modelului Super 6.
Noul Admiral, care este lansat după război în 1964, este
pus în vânzare până în anul 1977 şi continuă tradiţia predecesorului său de
dimensiuni mari.
Sursa: Opel Romania
0 comentarii