Citigo, noul automobil subcompact, debutează
în versiunea cu cinci uşi.
Versiunile cu trei şi cinci uşi ale modelului
Citigo vor fi lansate în mai 2012.
Un start bun în 2012, cu o creştere de peste
10 procente în ianuarie.
Record de vânzări în 2011, 879.200 automobile
vândute (plus de 15,3 procente).
ŠKODA continuă să-şi extindă capacităţile de
producţie internaţionale.
Marca va menţine ritmul accelerat din
motorsport şi în 2012.
O prezenţă puternică la Geneva, cu un spaţiu
expoziţional de aproape 2.000 m2.
Geneva/Mladá Boleslav - Škoda continuă, cu determinare, ofensiva modelelor şi
în 2012, Citigo cu cinci uşi aflându-se la momentul debutului mondial la
Salonul Auto de la Geneva. Începând cu luna mai a acestui an, Citigo, în
versiunile cu trei şi cinci uşi, va fi lansat pe pieţele din Europa. Pe piaţa
de origine din Cehia, versiunea cu trei uşi este prezentă încă de la finalul
anului 2011. ŠKODA se aşteaptă ca Citigo şi celelalte modele noi să-i permită şi
în anii următori să continue creşterea intensă, de pe pieţele internaţionale. Obiectivul
său declarat este acela de a creşte cifra de vânzări, la nivel global, la cel
puţin 1,5 milioane de unităţi până în 2018. În 2011, ŠKODA a doborât un nou
record de vânzări, din cei 117 ani de istorie, livrând 879.200 de unităţi. Recordul
de vânzări din luna ianuarie indică faptul că marca rămâne pe un traseu
ascendent şi la începutul anului 2012. Vânzările au crescut foarte mult în
Rusia, unde s-a înregistrat un plus de 42 de procente. În prezent, ŠKODA introduce
producţia unor modele adiţionale la uzinele partenerului său rus, compania GAZ din
Nizhny Novgorod. De asemenea, Škoda menţine presiunea ridicată şi în competiţiile
din motorsport. După ce a avut cel mai de succes an, din istoria sa în
motorsport, ŠKODA este hotărâtă să-şi apere titlul din Intercontinental Rally
Challenge (IRC).
Noul Citigo: ‘simply clever’ în oraş
Citigo, noul automobil subcompact de la ŠKODA, reprezintă
prima incursiune a mărcii în segmentul subcompact. “Citigo are o importanţă
extraordinară în strategia de creştere ŠKODA pentru 2018 şi va oferi un impuls
susţinut poziţiei noastre favorabile în Europa,” declară Winfried Vahland, CEO Škoda.
“Noul nostru automobil subcompact este o maşină ‘simply clever’: ingenioasă, spaţioasă,
agilă, sigură şi în pas cu tehnologia. Este o ofertă tânără şi proaspătă
într-un segment care creşte puternic,” spune Vahland.
Standul Škoda din Geneva subliniază dezvoltarea dinamică
a mărcii. Cu o suprafaţă de 1.965 m2, standul din acest an a crescut
semnificativ, comparativ cu cel de anul trecut.
La finalul anului 2011, Citigo şi-a făcut debutul
exclusiv pe piaţa de provenienţă, din Republica Cehă. Până în acest moment, cel
de-al şaptelea model ŠKODA a fost extrem de bine primit, automobilul obţinând
un scor maxim, de cinci stele, la testul de impact organizat de Euro NCAP, la
fel ca şi VW up! şi Seat Mii, graţie conceptului său avansat de securitate. În
Republica Cehă, Citigo a fost votat cea mai bună maşină de oraş, în cadrul competiţiei
‘2012 Car of the Year’. De asemenea, a devenit un adevărat succes în rândul
clienţilor de pe piaţa de origine, ajungând direct pe locul întâi, în segmentul
său, conform statisticilor de înmatriculări din Republica Cehă.
Creştere şi mai puternică în 2012
ŠKODA a început noul an în formă maximă şi pe un traseu
ascendent: 75.400 de automobile livrate reprezintă un record al tuturor
timpurilor pentru luna ianuarie. “Am avut un start fulminant, crescând, în
ianuarie, în toate regiunile de vânzări.” declară Jürgen Stackmann, membru în
consiliul de administraţie ŠKODA, responsabil pentru Vânzări şi Marketing.
Debutul de succes în 2012, al companiei ŠKODA, reprezintă
continuarea fără întrerupere a anului record 2011. Cu 879.200 unităţi, marca a
vândut mai multe automobile decât oricând, crescând cu 15,3 procente, de la an
la an, şi înregistrând creşteri puternice în toate regiunile, doar livrările
din zona Asia/Pacific fiind mai mari cu mai mult de un sfert (26 procente).
China a fost cea mai puternică piaţă individuală, înregistrând vânzări de peste
220.000 de automobile şi un plus de 21,9 procente.
În plus, noul record de vânzări, din 2011, a fost un
început aproape perfect pentru strategia de creştere Škoda 2018. “Am reuşit să
implementăm strategia noastră, în mod impresionant, încă din primul an,” a
declarat Winfried Vahland. Până în 2018, Škoda şi-a propus să crească
vânzările, la nivel mondial, la cel puţin 1,5 milioane de automobile pe
an. “2011 a fost un an important pentru Škoda, deoarece ne-am îmbunătăţit
semnificativ poziţia pe piaţa internaţională, şi am înregistrat creşteri
substanţiale în toate domeniile.” În plus, ŠKODA a investit în noi modele, pieţe
şi facilităţi de producţie, pregătindu-se astfel pentru creşterile ulterioare.
Ofensiva modelelor continuă
În anii ce vor urma, ŠKODA va introduce, în medie, un
model nou la fiecare şase luni. Alături de Citigo, limuzina compactă Rapid,
fabricată şi vândută în India, se numără printre primele exponente ale celei
mai mari ofensive a modelelor, din istoria ŠKODA. Rapid, lansat în India la
finalul anului 2011, stabileşte prezenţa ŠKODA pe cel mai mare segment al pieţei
indiene şi va avea o contribuţie puternică la creşterea din anii următori. Noul
model a avut un debut fără cusur, primind imediat premiul ‘Family car of the
year in India’. Produs în Pune, Rapid se adresează, în special, cerinţelor pieţei
locale, şi va consolida şi mai mult poziţia ŠKODA pe acest subcontinent.
ŠKODA pariază pe segmentul limuzinelor compacte şi în
alte pieţe. Studiul de design MissionL, pe care ŠKODA l-a prezentat, în
premieră, la IAA 2011, şi mai recent, la Salonul Auto din Qatar, oferă o
perspectivă detaliată a noii limuzine compacte, care va fi lansată mai târziu
în acest an, în spaţiul dintre actualele modele Fabia şi Octavia.
Internaţionalizarea este o mare prioritate
Noile modele consolidează internaţionalizarea mărcii. Pentru
creşterea prognozată, ŠKODA se bazează, în special, pe pieţele din Rusia, India
şi China. În Rusia, alături de uzina Kaluga, din 2011 a început să funcţioneze
o a doua locaţie de producţie, care fabrică Yeti pentru piaţa din Rusia. Uzina
reprezintă un proiect comun cu Volkswagen şi cu grupul rus GAZ, din Nizhny Novgorod.
Acolo, ŠKODA iniţiază, în prezent, producţia unor modele adiţionale.
“Întrevedem un potenţial mare de creştere pentru ŠKODA în
Rusia şi de aceea, există nevoia de capacităţi adiţionale de producţie în
această ţară,” a declarat, recent, Winfried Vahland, CEO ŠKODA, cu ocazia
inaugurării unui centru de instruire la sediul GAZ. În ianuarie, vânzările ŠKODA
în Rusia au crescut cu 42 de procente, de două ori mai repede decât media
generală a pieţei. Astfel, ŠKODA va avea nevoie de capacităţi adiţionale în
Rusia, atât pentru producţie cât şi pentru a-şi asigura succesul ‘strategiei de
creştere 2018’. “Federaţia Rusă are o importanţă specială pentru strategia
noastră de creştere 2018. Rusia este astăzi, pentru noi, cea de-a treia piaţă şi
avem planuri ambiţioase. Succesul nostru în rândul clienţilor din Rusia
confirmă că avem produsele pe care şi le doresc,” a adăugat Vahland.
Este clar că, şi în China şi în India, piaţa se află în
creştere. Deşi nivelul general al pieţei din China s-a diminuat în luna
ianuarie, din cauza sărbătoririi Anului Nou Chinezesc, ŠKODA a înregistrat o
creştere de un procent, reuşind să vândă 20.800 de automobile. Astăzi, China este
cea mai mare piaţă pentru ŠKODA, iar ŠKODA va începe, la finalul anului 2012,
să construiască acolo SUV-ul compact Yeti, în colaborare cu Shanghai
Volkswagen. În plus, la începutul anului 2013, o nouă limuzină compactă va ieşi
de pe liniile de producţie din China.
În India, ŠKODA a vândut 3.000 de automobile în ianuarie,
avansând cu 6,7 procente, iar aceasta în ciuda unui declin general de peste 10
procente al pieţei. Rapid, noua limuzină compactă indiană, a avut un start
excelent în 2012, cu 1.500 de clienţi pentru Rapid, care şi-au primit maşinile.
ŠKODA îşi extinde capacităţile de producţie din Pune, India, unde este construit Rapid.
În acelaşi timp, marca îşi extinde capacitatea de producţie
şi de pe piaţa sa de origine, din Europa. La uzina sa principală, din Mladá
Boleslav, potenţialul de producţie pentru modelul Octavia şi pentru noua
limuzină compactă creşte de la 800 la 1.200 de unităţi pe zi. Uzina Vrchlabí,
din nordul Boemiei, va fabrica transmisia cu dublu ambreiaj, DQ 200, pentru
întreg Grupul Volkswagen.
Cu acceleraţia la maximum în motorsport
În motorsport, ŠKODA ţine piciorul drept la podea. După
cel mai de succes an în motorsport, din întreaga sa istorie, compania înaintează
şi anul acesta în modul de atac. În 2011, echipa ŠKODA a câştigat atât titlul
la piloţi, cât şi la producători în Intercontinental Rally Challenge IRC, aflându-se
la cea de-a doua participare în această competiţie. În plus, pentru prima dată,
un pilot ŠKODA a câştigat în campionatul mondial de raliu S-WRC. În 2012, cel
mai mare obiectiv ŠKODA este să-şi apere poziţia în IRC, cu ajutorul modelului
de succes Fabia Super 2000. În plus, echipa va participa, în premieră, la unele
curse din Campionatul European de Raliu. De asemenea, tot pentru prima dată,
ŠKODA înscrie o echipă de uzină în Campionatul de Raliu al Cehiei, consolidându-şi
prezenţa în cursele domestice. Prezentarea ŠKODA de la Geneva subliniază ambiţiile
mărcii în motorsport, la salon fiind prezent modelul de expoziţie Fabia RS 2000,
care cu siguranţă va atrage atenţia publicului alături de Citigo şi celelalte
modele expuse.
ŠKODA la cea de-a 82-a ediţie a Salonului
Internaţional Auto de la Geneva, din 2012:
Locaţie: PALEXPO Geneva, hala 2, stand 2160
Suprafaţa standului: 1,965 m2, pe două niveluri (1.285 m2
la parter + 680 m2 la nivelul doi)
Zile de presă: 6/7 martie
Conferinţă de presă: 6 martie 2012, 8:15
Zile pentru public: 8 –18 martie 2012
Numărul de maşini expuse în zilele pentru presă: 8 (3×
Citigo cu trei uşi, 4× Citigo cu cinci uşi, 1× Fabia S2000 showcar)
Numărul de maşini expuse în zilele pentru public: 14 (2×
Citigo cu trei uşi, 2× Citigo cu cinci uşi, 1× Fabia Combi RS, 1× Fabia
Monte Carlo, 1× Fabia S2000, 1× Roomster, 1× Yeti 4×4, 1× Yeti GL, 1×
Octavia Combi RS, 1× Octavia Combi, 1× Superb Combi GL, 1× Superb L&K limuzină)
Sursa: Skoda Romania
0 comentarii