Noul etalon în rândul maşinilor de oraş
Suzuki intenţionează să lanseze în viitorul apropiat un
model de clasă mini propulsată de un motor pe benzină cu emisii care nu
depăşesc 70 g CO2 pe kilometru. Iar conceptul G70 prezentat la Geneva arată că
acest proiect este foarte aproape de realizare. Prezentat în premieră anul
trecut la Tokyo Motor Show sub numele Regina, conceptul poartă acum indicativul
intern folosit de inginerii Suzuki în timpul proiectării sale, ceea ce denotă
în plus importanţa şi ataşamentul faţă de G70 în cadrul companiei. G70 va fi un
model propus la nivel mondial şi va redefini reţeta automobilului de oraş
clasic, propulsat de un motor cu ardere internă.
Emisiile de doar 70 g CO2 per kilometru şi capacitatea de a parcurge 32 de kilometri cu fiecare litru de benzină îi vor oferi lui G70 statutul de etalon în rândul maşinilor destinate în special uzului în mediul urban. Pentru obţinerea acestor performanţe, masa proprie a maşinii a fost un capitol căruia i s-a acordat mare atenţie. Astfel, G70 cântareşte doar 730 kg, ceea ce reprezintă o reducere de peste 100 kg faţă de Suzuki Alto, model înscris tot în clasa mini. Şi coeficientul de frecare cu aerul al caroseriei este cu 10% mai mic decât cel al modelului de clasă mini produs de Suzuki.
În contextul acestor specificaţii, tehnologiile dezvoltate de Suzuki pentru reducerea consumului de combustibil au fost cu atât mai eficiente. Motorul turbo de 800 cmc, cu trei cilindri şi injecţie directă, dispune de sistemul Start/Stop cu activare automată, în tandem cu sistemul de recuperare a forţei cinetice la frânare. Totodată, motorul este cuplat la o cutie de viteze cu variaţie continuă, a cărei funcţionare este reglată pentru optimizarea consumului de combustibil.
Emisiile de doar 70 g CO2 per kilometru şi capacitatea de a parcurge 32 de kilometri cu fiecare litru de benzină îi vor oferi lui G70 statutul de etalon în rândul maşinilor destinate în special uzului în mediul urban. Pentru obţinerea acestor performanţe, masa proprie a maşinii a fost un capitol căruia i s-a acordat mare atenţie. Astfel, G70 cântareşte doar 730 kg, ceea ce reprezintă o reducere de peste 100 kg faţă de Suzuki Alto, model înscris tot în clasa mini. Şi coeficientul de frecare cu aerul al caroseriei este cu 10% mai mic decât cel al modelului de clasă mini produs de Suzuki.
În contextul acestor specificaţii, tehnologiile dezvoltate de Suzuki pentru reducerea consumului de combustibil au fost cu atât mai eficiente. Motorul turbo de 800 cmc, cu trei cilindri şi injecţie directă, dispune de sistemul Start/Stop cu activare automată, în tandem cu sistemul de recuperare a forţei cinetice la frânare. Totodată, motorul este cuplat la o cutie de viteze cu variaţie continuă, a cărei funcţionare este reglată pentru optimizarea consumului de combustibil.
Însă, deşi a fost conceput drept un model foarte raţional, G70 este un
automobil cu suflet si personalitate puternică, o caracteristică a oricărui
model Suzuki. Designul caroseriei a fost gândit după considerente de eficienţă,
dar formele, proporţiile şi detaliile elaborate converg într-un ansamblu foarte
emoţional şi original. Stilul poate fi denumit “premium casual”, deoarece
combină rafinamentul execuţiei şi a materialelor cu stilul destins al designului.
Măsurând 3.550 mm lungime, 1.630 mm lăţime şi 1.430 inaltime, G70 are
dimensiunile compacte perfecte pentru oraş, dar ampatamentul de 2.425 mm a
permis configurarea unui habitaclu care poate găzdui patru persoane în confort.
Avangardismul tehnologic al lui G70 este regăsit şi în dotările multimedia şi
de asistare a şoferului. De exemplu, G70 recomandă melodii şi destinaţii, pe
baza căutărilor frecvente ale şoferului. Şi indică pe o hartă prezenţa
prietenilor şoferului aflaţi în apropiere, oferind chiar posibilitatea
transmiterii de propuneri de rute comune acestora.
Sursa: Suzuki Romania
0 comentarii