Geneva. Opel Ampera şi Chevrolet Volt au câştigat
azi titlul “Maşina Anului 2012”. Acordând victoria celor două vehicule
revoluţionare, panelul de juraţi, format din 59 de jurnalişti auto de vârf
aparţinând 23 de naţiuni europene, au acordat un tribut viziunii inovatoare a
General Motor. Opel Ampera / Chevrolet Volt were au fost cstigatori
incontestabili cu 330 de puncte, versus VW Up (281) si Ford Focus (256).
Pentru prima oară în istoria titlului, selecţia finală a
fost făcută în contextul Salonului Auto de la Geneva. CEO-ul Opel/Vauxhall,
Karl-Friedrich Stracke, şi Preşedintele Chevrolet şi Managing Director pentru
Europa, Susan Docherty, au primit titlul “Maşina Anului 2012” acordat de către
Preşedintele juriului COTY, Hakan Matson.
Ampera şi Volt au ieşit câştigători comuni dintr-un
general de şapte finaliste COTY. Iniţial, 35 de modele recent lansate au intrat
în competiţie. Criteriile de selecţie aplicate de către juriu s-au bazat pe
atribute precum design, confort, performanţă şi tehnologii extrem de inovatoare,
ca şi pe eficienţă – zone unde Ampera şi Volt excelează.
"Este un moment de mândrie pentru noi toţi şi o
onoare să primim acest premiu de la cel mai important juriu de jurnalişti auto
al Europei," a spus Susan Docherty, Preşedinte şi Managing Director,
Chevrolet Europe. " Maşina noastră demonstrează că a conduce electric
poate fi distractiv şi de încredere chiar fără a compromite stilul de
viaţă."
“Suntem extrem de încântaţi că vehiculul nostru
revoluţionar electric a ieşit câştigător dintr-o astfel de concurenţă. Şi
suntem foarte mândri de acest titlu,” a spus CEO-ul Opel/Vauxhall,
Karl-Friedrich Stracke. “Acest lucru ne încurajează să ne continuăm rolul de
lideri în domeniul e-mobilităţii.”
Volt şi Ampera au câştugat numeroase premii internaţionale,
precum “Maşina Verde a Anului 2011” şi “Maşina Nord Americană a Anului 2011”.
Au fost acordate titluri pentru siguranţă, precum cele 5-steleEuro NCAP.
Ampera şi Volt sunt primele vehicule de pe piaţă ce pot
ajunge oriunde oricând. O baterie de 16 kWh litiu ion alimentează un motor
electric de 111kW/150 cp. În funcţie de stilul de condus şi de condiţiile de
drum, o distanţă între 40 şi 80 de kilometri poate fi atinsă în mode exclusiv
pe baterie, exclusiv fără emisii. Roţile maşinii sunt permament acţionate
electric. În modul autonomie extinsă, activat atunci când bateria atinge
stadiul minim de încărcare, motorul pe benzină activează un generator ce
furnizează electricitate. Extinderea de autonomie permite o rază de operare de
500 de kilometri.
Sursa: Chevrolet Romania
0 comentarii