Noua familie de motoare OM 93x pentru
autovehicule comerciale de tonaj mediu dotate cu tehnologia BlueEfficiency
Power respectă normele standard de emisii Euro VI.
În plus, a fost introdusă noua generaţie de
motoare OM 470 pentru autovehicule de
mare tonaj .
Noi puncte de referinţă pentru protecţia
mediului, economie şi dinamică.
500 de milioane de euro investiţi în
dezvoltare şi „sincronizare a producţiei” în Mannheim.
Stuttgart – Mercedes-Benz a dezvăluit o generaţie complet
nouă de motoare pentru autovehicule comerciale de tonaj mediu prin prezentarea
noilor motoare de serie OM 93x la Stuttgart-Untertürkheim. Alături de motorul
OM 470 pentru autovehiculele de mare tonaj, Daimler îşi extinde portofoliul de
motoare „BlueEfficiency Power” cu o gamă cuprinzătoare în concordanţă cu
standardele de emisii Euro VI. Prezentat pentru prima oară în 2011, motorul OM
471 a fost deja introdus în serviciile
de transport de mărfuri pe distanţe lungi pe noul Mercedes-Benz Actros.
„Noile motoare stabilesc noi puncte de referinţă în clasa
lor. Acestea au fost create pentru a face faţă fără compromis normelor de
mediu, economiei de combustibil şi performanţei”, a declarat Georg Weiberg,
Director al Truck Product Engineering Daimler Trucks, în cadrul lansării
motoarelor. Pentru prima dată în gama de motoare de serie destinate
autovehiculelor comerciale, toate motoarele respectă normele standard de emisii
Euro VI. Normele Euro VI vor fi obligatorii în Uniunea Europeană din
2013/14. „Prin urmare, Mercedes-Benz îşi asumă din nou rolul de pionier în
protecţia mediului”, a adăugat Weiberg. El a mai subliniat că acest lucru era
foarte important mai ales pentru motoarele OM 93x pentru că acestea sunt
folosite pe autovehiculele comerciale de tonaj mediu, în principal pe camioane
şi autobuze, utilizate cu precădere în aglomeraţiile urbane, în cazul cărora
reducerea de emisii reprezintă un beneficiu pentru populaţia locală.
În acelaşi timp, noile motoare pentru autovehicule
comerciale de tonaj mediu sunt extrem de economice mulţumită perioadei
îndelungate de viaţă, consumului scăzut de combustibil, tehnologiei AdBlue şi
uleiului de motor şi intervalelor lungi de întreţinere. Tehnologia inovatoare a
motoarelor garantează modelelor OM 93x acceleraţie promptă şi putere
impresionantă. Unul dintre cele mai importante elemente tehnice este sincronizarea
supapelor variabile, introdusă pentru prima dată pe motoarele diesel.
„Am investit în jur de 500 de milioane de euro pentru
dezvoltarea noilor motoare Mercedes-Benz OM 934 şi OM 936 şi pentru
instalaţiile de producţie de la fabrica din Mannheim”, a afirmat Stefan
Buchner, Director al Global Powertrain, Procurement and Manufacturing
Engineering Daimler Trucks. „Acest angajament a fost răsplătit: noua serie de
motoare OM93x reprezintă un punct de referinţă în segmentul de motoare pentru
autovehiculele comerciale de tonaj mediu şi este potrivit pentru o gamă largă
de aplicaţii – acestea sunt folosite pe camioane, autobuze, dar şi ca motor
industrial.” Acest motor face parte dintr-un sistem modular cu un grad înalt de
componente partajate.
Motoarele OM 934 şi OM 936 pentru autovehiculele
comerciale de tonaj mediu, cu 4 respectiv 6 cilindri şi cilindree de 5,1 şi 7,7
litri, asigură o putere de la 115 kW (156 CP) la 260 kW (354 CP). Pe termen
lung, cele două motoare vor înlocui motoarele din seria 900 lansate în 1996, cu
un volum de producţie de până la un milion de unităţi.
Motorul OM 470 pentru autovehiculele de mare tonaj cu
şase cilindri şi cilindree de 10,7 litri generează o putere de la 240 kW
(326 CP) la 315 kW (428 CP). Acesta este urmat de motorul OM 471 cu o
capacitate de 12,.8 litri prezentat anul trecut.
Noile motoare sunt adaptate pentru transportul de
distribuţie de tonaj mic până la cel de tonaj mare, servicii de construcţii de
tonaj mic şi mediu şi pentru transportul pe distanţe lungi. De asemenea, OM 936
este proiectat și pentru autobuzele de transport din zonele urbane şi
rurale, în configuraţii verticale şi orizontale.
Momentan se planifică instalarea motoarelor pe alte mărci
şi modele ale Daimler Trucks pe alte continente. De asemenea, se plănuieşte
utilizarea motoarelor de ultimă generaţie de patru şi şase cilindri în
aplicaţii off-highway ca motoare industriale. Producţia de motoare de serie
pentru autobuze de tip urban de la Mannheim va începe în scurt timp.
Fabrica Mannheim operează conform principiului de
„sincronizare a producţiei”. Acest lucru înseamnă că cele trei zone de
producţie, cea de turnătorie, prelucrare şi asamblare, funcţionează ca un
sistem integrat ca parte a fluxului continuu de producţie. De asemenea,
managementul de furnizare globală este coordonat tot la Mannheim.
Sursa: Mercedes-Benz Romania
0 comentarii