Noua companie „Commonwealth” alcătuită din
echipe de la companiile Interpublic Group şi Omnicom.
„Commonwealth”, care va avea sediul central
în Detroit, va fi agenţia de publicitate internaţională a companiei Chevrolet.
Detroit. După o analiză a tuturor portofoliilor
creative, Chevrolet a ales noua agenţie de publicitate internaţională, o
companie înfiinţată recent, Commonwealth, care va fi responsabilă pentru
dezvoltarea campaniilor creative pentru toate platformele, promovând marca
Chevrolet la nivel global.
Compania Commonwealth cu sediul în Detroit este prima
societate mixtă cu acţionariat 50-50 de acest tip, fiind alcătuită din
companiile Goodby, Silverstein & Partners din San Francisco, o companie
aparţinând grupului Omnicom şi din McCann Erickson Worldwide din New York, o
companie a Interpublic Group.
În urma înfiinţării acestei societăţi mixte, Commonwealth
oferă o combinaţie între talentul creativ, experienţa internaţională vastă în
industria auto şi autoritatea strategică în afaceri care este unică în domeniu.
Chevrolet a utilizat în trecut 70 de agenţii internaţionale.
„Aceasta este prima oară când două companii importante de
comunicare de marketing s-au alăturat pentru a înfiinţa o singură companie”, a
declarat Joel Ewanick, Director de marketing la nivel global şi Vicepreşedinte
GM. „Compania Commonwealth va avea sediul chiar aici, în Detroit, iar singurul
ei scop va fi consolidarea şi sporirea imaginii Chevrolet, ajutând marca să
devină una emblematică la nivel global.”
Numirea acestei agenţii, concomitent cu selectarea
recentă a companiei Carat ca agenţie pentru planificare media şi activităţi de
achiziţie pentru GM, face parte din efortul continuu al companiei de a antrena
eficienţa în activităţile sale de marketing şi de a consolida şi mai eficient
mărcile sale în întreaga lume.
„Se estimează că aceste consolidări obţinute de agenţie
vor economisi 2 miliarde de dolari de-a lungul următorilor cinci ani, o parte
fiind utilizată pentru a fructifica oportunităţi-cheie de marketing la nivel
global şi pentru a atrage atenţia asupra mărcii noastre globale Chevrolet şi o
altă parte va acoperi totalul cheltuielilor”, a declarat Ewanick.
Compania Commonwealth va fi condusă de un Consiliu
consultativ global alcătuit din opt persoane, care va evalua toate iniţiativele
creative şi strategiile dezvoltate pentru Chevrolet la nivel global. Sarcinile
vor fi alocate prin intermediul unor centre globale, care vor activa în
Detroit, Milano, Mumbai şi Sao Paolo şi vor asigura strategii globale
consecvente de branding în concordanţă cu toate diferenţele de pe pieţele
locale.
Consiliul include patru dintre cei mai buni directori de
imagine din industrie: Jeff Goodby, care va fi preşedintele departamentului de
creaţie, Washington Olivetto, Linus Karlsson şi Prasoon Joshi. Cei patru lideri
în domeniul creaţiei vor colabora în toate iniţiativele creative importante şi
în alocarea resurselor.
„Suntem foarte încântaţi să facem parte din echipa care a
câştigat contul creativ internaţional Chevrolet, relaţia noastră făcând un pas
înainte”, a declarat Goodby, co-preşedinte şi director de creaţie la
Silverstein & Partners. „Mă simt norocos că am putut urmări pe parcursul
acestui proces un grup alcătuit din cei mai buni oameni în domeniile lor. Joel
Ewanick a fost întotdeauna dispus să sfideze orice limită şi să încerce
concepte noi şi faptul că a acceptat această provocare este cel mai elocvent
exemplu. Suntem nerăbdători să vedem ce semnificaţie poate să aibă
Commonwealth, atât pentru noi, cât şi pentru Chevrolet.”
Până în prezent, Goodby, Silverstein & Partners s-a
ocupat de campaniile de creaţie ale Chevrolet în Statele Unite, cea mai mare
piaţă a mărcii, în timp ce McCann Worldwide a fost agenţia de publicitate a
Chevrolet pe multe pieţe globale, inclusiv Mexic, Canada, Brazilia, India,
Japonia, China şi America Latină.
„Ne bucurăm să ne extindem relaţia cu dinamica marcă
Chevrolet şi cu General Motors”, a declarat Nick Brien, Preşedinte şi Director
Executiv al McCann Worldgroup. „Compania Commonwealth stă drept mărturie pentru
atenţia continuă a companiilor McCann şi Goodby în ceea ce priveşte crearea de
soluţii de marketing care să sporească imaginea mărcilor clientului prin
intermediul creativităţii, vitezei digitale şi performanţei.”
Agenţia Commonwealth va prelua imediat partea de creaţie
a companiei Chevrolet în majoritatea regiunilor, excepţie făcând China,
India şi Uzbekistan, unde campaniile de creaţie vor fi gestionate în continuare
de agenţiile utilizate în prezent.
Sursa: Chevrolet Romania
0 comentarii