Dupa primele doua raliuri desfasurate pe asfalt, zapada
si gheata, in WRC urmeaza o serie de sase raliuri pe macadam. Pe parcursul
utlimelor sezoane, Raliul Mexicului a devenit o etapa clasica, iar specialele
din muntii Sierra Madre au devenit terenul de vanatoare preferat pentru
Sébastien Loeb si Daniel Elena, neinvinsi aici din 2006. Mikko Hirvonen si
Jarmo Lehtinen, locul doi anul trecut, spera sa obtina cel putin acelasi
rezultat si cu modelul DS3 WRC. Dupa prima aparitie din 2004 in calendarul WRC,
Raliul Mexicului a devenit rapid una dintre cele mai populare etape ale
sezonului. Fanii din regiunea León au trecut peste rezervele initiale si acum
sunt mai mult decat incantati de spectacolul facut de piloti, in special de
idolul lor Sébastien Loeb. „A fost intotodeauna un eveniment minunat. Este
cald, soare, specialele sunt perfecte, iar fanii adora acest sport”, a
confirmat Sébastien Loeb. „Startul festiv, programat joi seara pe strazile din
Guanajuato, este unul din cele mai importante momente ale sezonului, mai ales
ca totul continua imediat cu super speciala pe strazile orasului.”
In Raliul Mexicului sunt programate anul acesta 7 „super
speciale” din totalul de 24 de probe cronometrate. Chiar daca nu reprezinta
decat 3% din distanta totala, aceste super speciale pot juca un rol decisiv.
„Sincer, mie nu-mi plac acest gen de probe, dar trebuie sa le abordezi foarte
serios pentru ca poti pierde usor doua, trei secunde. In mod normal aceasta
diferenta se vede la finalul unei probe de 20 kilometri”, a avertizat campionul
mondial en-titre. „Eu prefer specialele normale. In Mexic, probele din munti
sunt rapide si destul de late. Desigur, exista si sectiuni mai inguste unde
trebuie sa ai mare grija, dar totusi este un raliu unde imi place sa pilotez.”
Neinvinsi in ultimii cinci ani, Citroën, Loeb si Elena
stiu ce trebuie sa faca pentru a castiga in Mexic. Dominatia lor a fost o sursa
de frustrari pentru Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen care nu au castigat
niciodata aici. Finlandezii, locul secund in 2011, au acum ocazia sa obtina un
rezultat mai bun cu modelul DS3 WRC, model care in 2011 a castigat sapte
din cele 9 raliuri desfasurate pe macadam.
„Am amintiri placute de anul trecut, cand am terminat pe
locul secund, dar este un raliu foarte greu de gestionat. Probele sunt la o
altitudine de aproximativ 2.000 metri peste nivelul marii, ceea ce inseamna ca
motorul are o pierdere semnificativa de putere. Imi aduc aminte ca am facut si
cateva pene, chiar daca raliul nu este cel mai dur din acest punct de vedere”,
isi aduce aminte Hirvonen. „Sunt incantat ca voi concura acum pentru Citroën,
pentru ca este o echipa care a obtinut intotdeauna rezultate bune in Mexic, iar
in testele pe macadam m-am simtit foarte bine la volanul modelului DS3 WRC.”
Tinand cont ca urmeaza o serie lunga de raliuri pe
macadam, Mikko Hirvonen este constient ca acum incepe de fapt sezonul 2012.
„Majoritatea etapelor din WRC sunt pe macadam si acum va fi interesant de vazut
care vor fi ierarhiile. In ceea ce ma priveste, sper sa pot obtine timpi buni
pe proba, dar stiu ca ne luptam si impotriva celoralte echipe, deci trebuie sa
obtinem rezultate cat mai bune pentru Citroën.”
In clasamentul general al pilotilor, Sébastien Loeb si
Mikko Hirvonen se afla pe primele doua locuri, iar echipa Citroën Total se afla
pe prima pozitie in clasamentul constructorilor.
La startul celei de-a treia etape din Campionatul Mondial
de Raliuri vor fi si echipele Citroën Junior, cu Thierry Neuville si Nicolas
Gilsoul, si Qatar World Rally Team, cu Nasser Al-Attiyah si Giovanni
Bernacchini. Pentru Nasser Al-Attiyah acesta este al doilea raliu cu modelul
DS3 WRC, iar pentru Thierry Neuville, care va puncta si pentru echipa Citroën
Junior in clasamentul constructorilor, este prima experienta din Mexic.
Raliul Mexicului 2012 se va desfasura in perioada 8 – 11
martie 2012.
TREI INTREBARI PENTRU… Sébastien Loeb
Locul 1 la Monte-Carlo, locul 6 in Suedia:
cum ti se pare acest inceput de sezon?
„Sa incep cu o victorie la Monte-Carlo a fost, fara
indoiala, un rezultat foarte bun. Locul sase din Suedia ma face sa-mi pun
intrebarea: „ce ar fi fost daca”? Stiu ca pot sa ma descurc mult mai bine pe
acea suprafata, dar se pare ca nu stiu cum sa gestionez acest lucru. Totusi,
dupa cele doua etape sunt lider in clasamentul general, inaintea lui Mikko, iar
Citroën conduce in clasamentul constructorilor, este totusi un inceput pozitiv.
Pot spune ca inceputul a fost unul tipic, iar daca totul decurge la fel ca anul
trecut sunt foarte multumit!”
Esti neinvins in Mexic din 2006. Ai vreun
secret? Cum afecteaza altitudinea performantele masinii si stilul tau de
pilotaj?
„Nu exista niciun secret. Totul se datoreaza muncii
depuse de intreaga echipa. M-am simtit intotdeauna confortabil pe specialele
din Mexic, chiar daca am plecat aproape tot timpul primul. Din fericire,
situatia este alta in acest an, multumita calificarilor, si pot sa ma lupt inca
din prima zi, cu ceilalti piloti, in conditii egale. Altitudinea joaca un rol
crucial pentru ca lipsa de oxigen inseamna o putere mai mica. In ceea ce
priveste stilul de pilotaj nu se schimba nimic. Este poate putin mai usor
pentru ca la iesirea din viraje nu trebuie sa mai apesi pedala de acceleratie
atat de tare. In acelasi timp trebuie sa fii foarte atent sa nu intri prea tare
intr-un viraj.”
Sunt doua speciale de 42 km sambata si una de
54 km duminica. Este greu sa gestionezi pneurile pe acest fel de probe
speciale?
„Nu cred pentru ca pneurile Michelin Latitude Cross sunt
suficient de rezistente, iar suprafata de aici nu este atat de abraziva.
Specialele de duminica vor fi putin mai dificile, din punctul de vedere al
strategiei, pentru ca vor fi patru probe fara parc de service. In functie de
pozitia in clasament si diferentele de timp va trebui sa rezolvam aceasta
ecuatie care are mai multe solutii: sa plecam cu o roata sau doua de rezerva,
sa ne luptam pentru pozitia in clasamentul general sau sa ne concentram pe
Power Stage? Cu siguranta va fi un raliu interesant pana la final!”
Sursa: Citroen Romania
0 comentarii