Ford B-MAX prezintă un sistem plin de stil şi
originalitate cu uşi faţă clasice şi uşi spate glisante, care integrează pilonii
centrali şi oferă cel mai bun acces din clasa lui.
Motoarele pe benzină
şi diesel de
înaltă performanţă câştigă la economia
de combustibil şi emisiile de CO2; motorul
EcoBoost de 120CP pe benzină de 1 litru de la Ford realizează un consum de combustibil cu 15 % mai
mic decât cel mai apropiat competitor.
B-MAX este printre cele mai avansate automobile
din punct de vedere tehnologic din Europa, fiind echipată cu sistemul Ford SYNC
de conectivitate încorporat cu activare vocală. De asemenea, include dotarea Emergency Assistance,
concepută să îi ajute pe pasageri să solicite ajutor în cazul unei coliziuni.
Noul B-MAX de la Ford,
dezvăluit astăzi la ediţia 2012 a Salonului Auto de la Geneva, include o combinaţie
câştigătoare de design unic, consum de neegalat şi una dintre cele mai avansate
tehnologii pentru vehiculele din clasa sa din Europa.
Sistemul de acces uşor (Easy Access Door) al Ford B-MAX asigură
intrarea şi ieşirea neobstrucţionate, cu uşile din faţă cu sistem clasic de deschidere
şi cele din spate glisante. care integrează pilonii centrali.
Noul model realizează un consum de combustibil de înaltă clasă
şi cele mai mici emisii de CO2 atât pentru motoarele pe benzină, cât şi diesel.
Inovativul B-MAX este prima maşină europeană care va oferi
SYNC, sistemul Ford de conectivitate încorporat
cu activare
vocală care include
caracteristica Emergency Assistance, conceput să îi ajute pe pasageri
să apeleze serviciile de urgenţă în cazul unui accident.
De asemenea, este primul autovehicul din segmentul său care
oferă siguranţă în plus prin sistemul Active City Stop, conceput să îi ajute pe
şoferi să evite coliziunile la viteză mică în trafic staţionar sau care se deplasează
lent înainte.
“Ford B-MAX revoluţionează realmente gândirea tradiţională
cu privire la maşinile din această clasă şi promovează un concept care nu a mai
fost încercat de alţi producători” a spus Stephen Odell, preşedinte şi CEO, Ford
Europa. "deschide perspectiva – aproape
literal – unor idei noi şi incitante legat de ce se poate face cu o maşină compactă.
“Dar aceasta este mai mult decât o maşină compactă, inteligentă
şi versatilă” a adăugat el. “Ultimele tehnologii
Ford implică faptul că B-MAX este mai distractiv de condus, oferă siguranţă sporită
şi realizează un consum de combustibil de înaltă clasă. Face lucruri pe care celelalte autovehicule nu le pot face. Credem că Ford
B-MAX va avea un impact major asupra pieţei maşinilor compacte.”
Noua viziune asupra maşinilor compacte
Bazat pe platforma globală B-car de la Ford – comună cu noul
Fiesta de mare succes – B- MAX prezintă viziunea
companiei asupra unui vehicul “multi-activity” compact premium, care combină un
spaţiu extraordinar şi versatilitatea cu un exterior inteligent şi stilat.
Joerg Beyer, director global de linie pentru autovehicule
de clasă mică la Ford, a spus “B- MAX este un rezultat complet al gândiri inovative,
de la conceptul unic al uşilor până la motorul
avansat EcoBoost de 1 litru, la puternicul
sistem de control vocal SYNC. Clienţii care caută un autovehicul compact şi versatil
au acum o alegere nouă şi incitantă.”
B-MAX are puţin peste 4 metri lungime, doar cu 11 cm mai lung
decât Fiesta cu cinci uşi şi este cu 32 cm mai scurt decât noul C-MAX, făcându-l
perfect pentru a satisface cerinţa în rapidă creştere de maşini de talie mică, adecvate
condiţiilor urbane aglomerate fără a face vreun compromis în privinţa spaţiului
interior sau confortului pasagerilor.
Sistemul unic de acces al Ford
Sistemul unic de acces (Easy Access Door) al Ford oferă noi
niveluri de comoditate, acces şi flexibilitate. Include uşi faţă cu sistem clasic
de prindere şi uşi spate glisante, combinate într-un design nou al caroseriei. Aceasta integrează structura
tradiţională a montantului central în uşile faţă şi spate în loc să facă parte din
caroseria propriu-zisă.
Cu ambele uşi faţă şi spate deschise, accesul în interior
este extraordinar, cu o deschidere enormă, neobstrucţionată de peste 1,5 metri.
Aceasta reprezintă o lăţime de două ori mai mare decât cea oferită de competitorii
cu concepte de uşi alternative, uşurând semnificativ intrarea şi ieşirea de pe locurile
din spate, la locurile speciale ale copiilor sau încărcarea şi descărcarea cumpărăturilor2.
Cele două uşi duble glisante din spate ale modelului B-MAX
oferă avantaje suplimentare pe străzile aglomerate sau în garajele înguste unde
accesul prin uşile clasice ar putea fi dificil. Uşile din faţă şi spate pot fi deschise
complet independent astfel încât cabina din spate sau din faţă să poată fi accesate
la nevoie.
Versatilitate interioară excepţională
B-MAX îmbină sistemul de acces uşor cu un sistem de amplasare
a scaunelor flexibil şi uşor de utilizat. Scaunele din spate divizate într-o proporţie
de 60/40 pot fi rabatabile printr- un mecanism simplu ‘dintr-o mişcare’. Scaunul
din faţă al pasagerului poate fi şi el rabatat, creând o platformă plată de încărcare
din faţă în spate, care poate prelua încărcături care măsoară până la 2,35 metri
lungime.
Accesul generos face deosebit de comodă încărcarea obiectelor
voluminoase prin uşile laterale, cum ar fi mobilă demontată sau chiar biciclete.
O podea de încărcare reglabilă în portbagaj creează un spaţiu
plat când sunt
rabatate scaunele din spate,
cu spaţiu suplimentar dedesubt pentru ascunderea obiectelor
valoroase de la vedere.
Şoferii beneficiază de o poziţie de condus înaltă în B-MAX,
a cărui înălţime totală este cu 12 cm mai mare decât cea a modelului Fiesta. Acest
lucru îmbunătăţeşte semnificativ spaţiul pentru cap şi picioare în cazul scaunelor
spate.
Conceput să ofere un nivel de siguranţă extraordinar
Inginerii Ford au dezvoltat soluţii inovative pentru a se
asigura că B-MAX oferă aceleaşi niveluri excepţionale de protecţie la coliziune ca şi autovehiculele cu o structură mai convenţională.
“Obiectivul nostru central a fost să păstrăm toate avantajele sistemului de uşi pentru clienţi, menţinând performanţa legată de siguranţa pasagerilor”
a explicat Klaus-Peter Tamm, inginer şef program, Ford Europa.
“Cu soluţii de proiectare inteligente – care fac obiectul unor aplicaţii brevetate
multiple – echipa de dezvoltare a adus un concept incitant la producţia de masă”.
Pentru a oferi nivelurile necesare de siguranţă la impacturile
laterale, structura ambelor portiere faţă
şi spate a fost întărită, cu oţel boron de ultra-înaltă rezistenţă în zonele esenţiale
de portanţă a sarcinii în aşa fel încât cadrele uşilor să lucreze împreună pentru
a absorbi energia ca un stâlp virtual.
Angrenajele de siguranţă speciale şi mecanismele de închidere
ranforsate asigură ca portierele să rămână bine fixate de structurile plafonului
şi podelei în cazul unui impact şi să le permită să acţioneze împreună pentru a
îi proteja pe ocupanţi. Acestea, împreună cu alte îmbunătăţiri structurale ale caroseriei
şi cele mai recente tehnologii ale sistemului de centuri de siguranţă creează un corp care este proiectat să ofere niveluri
ridicate de protecţie la coliziune.
Oţelurile de înaltă rezistenţă şi ultra-înaltă-rezistenţă
reprezintă 58 % din structura uşilor şi a caroseriei şi asigură că este puternică
şi rigidă rămânând foarte eficientă din punct de vedere al greutăţii.
Compact, sportiv şi stilat
Ford a aplicat limbajul kinetic de design pentru a crea o
maşină compactă, sportivă şi stilată care îşi adaugă caracterul distinct gamei de
modele “multi-activity” de la Ford.
“Am dorit să creăm un autovehicul care să surprindă spiritul
modelului S-MAX, dar care să fie mai mic” a spus Martin Smith, director executiv
de design la Ford Europa. “Am dorit să arătăm că o astfel de maşină poate fi foarte spaţioasă şi practică
în interior, având în acelaşi timp aspectul dinamic, atrăgător care a făcut modelul
S-MAX atât de popular.”
Surprinzătoarea parte din faţă a maşinii subliniază o nouă
interpretare îndrăzneaţă a grilei trapezoidale caracteristică pentru Ford. Alte
elemente de design kinetic distincte includ forma puternică a farurilor, forţa liniei de contur cu
unghi puternic, o linie a ferestrelor caracteristică, ascendentă după uşile spate,
şi aripile proeminente.
Suprafaţa îndrăzneaţă, tridimensională a lateralelor caroseriei
ajută la evitarea unui aspect înalt, butucănos, care este obişnuit la această clasă
de automobile şi include o abordare nouă şi unică a curburilor, cu o formă 'zig-zag'
a uşilor spate.
B-MAX este fidel ADN-ului „distractiv de condus” al Ford cu
o dinamică de condus de top în clasa sa, care include sistemul Torque Vectoring
Control pentru tracţiune superioară şi agilitate.
Interior spaţios de calitate premium
Designul curajos şi suprafeţele sculpturale dezvoltă temele
întâlnite la cele mai recente modele de mărime mică şi medie ale Ford. Printre caracteristicile distinctive se numără
zona zveltă în formă de aripă a panoului de bord superior, care se întinde către
portiere, şi consola centrală proeminentă, care curge înspre spaţiul dintre scaunele
din faţă.
Materialele moderne, de calitate superioară subliniază măiestria
şi detaliile de execuţie, evidenţiind faptul
că maşinile mici şi practice pot fi de asemenea
confortabile şi bine dotate. Un acoperiş panoramic din sticlă opţional full-size
măreşte senzaţia de spaţiu.
Cel mai bun consum de combustibil din clasa lui
pentru benzină şi diesel
B-MAX aduce noi standarde de eficienţă a consumului la clasa
“multi-activity” compactă cu ultimele grupuri motopropulsoare pe benzină şi diesel
ale companiei Ford prevăzute cu tehnologii ECOnetic cu emisii scăzute de CO2.
Gama de motoare pe benzină este condusă de motorul pe benzină
Ford EcoBoost de 1 litru cu trei cilindri,
disponibil în versiunile 100CP şi 120CP. Dotat standard cu sistemul Ford Auto-Start-Stop, motorul EcoBoost de 120CP realizează
emisii de CO2 de top în clasa sa de 114g/km şi un consum de combustibil
de 4,9l/100km (57,6mpg). Alte opţiuni pentru motorul de benzină includ unitatea
Duratec de 1,4 litri 90CP sau motorul de 1,6 litri de 105CP care este combinat cu
transmisia automată cu şase viteze PowerShift de înaltă eficienţă de la Ford cu
tehnologie avansată cu ambreiaj dublu.
B-MAX este disponibil cu o gamă de două motoare diesel Duratorq
TDCi, fiecare oferind cea mai bună eficienţă
de combustibil din clasa sa. Motorul de 1,6 litri de 95CP oferă emisii CO2 de 104g/km
şi consum de combustibil de 4,0l/100km (70,6mpg). Modelul diesel de 1,5 litri de
75CP, care este foarte apropiat de motorul de 1,6 litri, apare pentru prima dată
în gama de produse europeană a companiei
Ford. Realizează emisii de CO2 de 109g/km şi un consum de combustibil de 4,1l/100km
(68,9mpg).
Tehnologiile ECOnetic standard prevăzute la toate autovehiculele
B-MAX includ sistemul Electric Power Assisted
Steering, care necesită mai puţină energie decât sistemele de direcţie cu asistare electro-hidraulică, Gear Shift Indicator pentru a
sublinia cele mai eficiente puncte de schimbare
a vitezelor şi sistemul de informaţii pentru şofer Ford Eco Mode care îi ajută pe
şoferi să adopte un stil de condus mai economic . Sistemul Smart Regenerative Charging,
care încarcă bateria în cel mai economic punct pe parcursul unei călătorii este
de asemenea inclus în motoarele Duratorq de 1,5/1,6 litri şi EcoBoost de 1,0 litri.
Tehnologia SYNC Ford cu Emergency Assistance
B-MAX va fi printre cele mai avansate automobile din punct
de vedere tehnologic din Europa atunci când va intra în vânzare in ultima parte a anului
2012.
SYNC este o interfaţă de conectivitate avansată şi integrare
a dispozitivelor cu control vocal. Permite utilizatorilor să se conecteze la telefoanele
mobile şi playerele de muzică prin Bluetooth sau USB, să efectueze apeluri telefonice
hands-free şi să controleze muzica şi alte funcţii utilizând comenzile vocale. Poate
transfera automat informaţiile de contact de la un dispozitiv
Bluetooth conectat la autovehicul,
permite activarea apelurilor către contacte folosind comenzile vocale directe şi citeşte mesajele de text de la telefoanele
conectate prin Bluetooth MAP.
Sistemul are deja un succes uriaş în Statele Unite ale Americii
şi este preconizat să apară la peste 3,5 milioane
de autovehicule noi în Europa până
în 2015. SYNC
permite modelului B-MAX să ofere noua caracteristică Emergency Assistance,
concepută să îi ajute pe pasageri să apeleze
operatorul local pentru servicii de urgenţă în cazul unui accident. Emergency Assistance
este cel mai avansat sistem de acest tip, care poate să comunice cu serviciile de
urgenţă în peste 30 de ţări şi este pus la dispoziţia clienţilor gratuit pe întreaga durată de viaţă
a autovehiculului. Prin dispozitivul
de localizare GPS din
autovehicul, se pot asigura comunicaţiile
cu operatorul serviciilor de ur genţă în limba corectă în Europa,
oferind clienţilor B-MAX linişte şi o tehnologie
potenţial salvatoare pentru vieţile umane.
‘Dimensionat corect’ pentru motorizare modernă
B-MAX include
tehnologiile premium
cerute de cumpărătorii
care
caută să îşi ‘dimensioneze
corect’ noua lor maşină. Se preconizează ca în jur de 40 % dintre clienţii B- MAX
să aleagă B-MAX după ce au avut înainte un autovehicul mai mare.
Caracteristicile de confort pentru satisfacerea acestor clienţi
includ un exclusivist sistem audio Sony cu opt boxe, sistemul Key Free, Ford Power
Button, Rear View Camera şi tapiţerie premium, complet din piele gofrată.
B-MAX s-a axat în mod special pe realizarea unui tip de agilitate
şi manevrabilitate care se vor dovedi deosebit de preţioase în vâltoarea condusului
urban.
De asemenea, este primul autovehicul din segmentul lui care
oferă siguranţa adăugată a sistemului Active City Stop, creat să îi ajute pe şoferi
să evite coliziunile la viteză mică în trafic staţionar sau care se deplasează încet
înainte.
“Credem că noul model B-MAX de la Ford este maşina potrivită
la momentul potrivit” a declarat Stephen Odell. “Combinaţia lui de stil, versatilitate şi tehnologii
premium aduce ceva nou pieţei maşinilor compacte şi va atrage mărcii Ford mulţi
clienţi noi.”
Sursa: Ford Romania
0 comentarii