Caroseria uşoară şi foarte rigidă SKYACTIV a demonstrat performanţe de siguranţă de top pentru segmentul SUV.

Bucureşti, 22 martie 2012 – Noul model Mazda CX-5 a primit în cadrul testelor de siguranţă realizate de Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) în SUA calificativul “Top Safety Pick” 2012, cel mai ridicat posibil.

Sistemul de evaluare IIHS include: test pentru impact frontal la o viteză de 64 km/h (40 de mile/h), test de impact lateral la o viteză de 50 km/h (31 mile/h), test de impact din spate la 32 km/h (20 mile/h) şi testarea rezistenţei plafonului. Comportamentul urmărit prin intermediul acestor teste este ulterior cotat cu “Bun”, “Acceptabil”, “Mediocru” sau “Slab”, luându-se în considerare deformarea vehiculului şi performanţele echipamentelor de siguranţă. Un autovehicul primeşte cotaţia Top Safety Pick dacă obţine scorul “Bun” la toate cele 4 teste.

Noul SUV Mazda CX-5 este primul dintre modelele de nouă generaţie ale constructorului care integrează tehnologiile SKYACTIV prin trenul de rulare, structura caroseriei şi şasiu, precum şi noua temă de design “KODO – Sufletul mişcării”. Şasiul acestui model are o greutate redusă, o structură complet nouă, încorporează noi materiale şi a presupus noi procedee de producţie. CX-5 este primul autovehicul care foloseşte pentru construcţia barelor de protecţie frontale şi posterioare oţel cu limită înaltă de elasticitate şi rezistenţă la rupere de 1.800 Mpa, cel mai rezistent folosit în producţia auto de serie. Şasiul SKYACTIV CX-5 este construit în proporţie de 61% din oţel cu limită înaltă de elasticitate şi rezistenţă la rupere, ceea ce îi conferă o rigiditate crescută şi o greutate redusă.

Pachetul de siguranţă al noului Mazda CX-5 este completat de 6 airbag-uri (frontale, laterale şi cortină) şi de sisteme avansate de siguranţă activă: Asistentul de frânare inteligent pentru oraş (SCBS) care frânează automat autovehiculul la viteze sub 30 km/h, Avertizare la depăşirea benzii de rulare (LDWS) ce atenţionează şoferul acustic dacă maşina îşi modifică traiectoria involuntar, traversând liniile de demarcare între benzile de mers, Sistemul de monitorizare spate a vehiculului (RVM) care semnalizează şoferului prezenţa unui alt autovehicul în unghiul mort şi Sistemul de control automat fază lungă (HBCS) care comută automat farurile între fază lungă şi fază scurtă.

Sursa: Mazda Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

2 comentarii

  1. Din cate am auzit Mazda nu prea sunt fiabile la motor, multi prieteni mi-au zis ca se strica foarte repede.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mazda e o super masina, multi s-ar dori asa ceva, numai bani sa ai

    RăspundețiȘtergere