1 martie înseamnă întotdeauna pentru BMW o actualizare a ofertei pentru a include noi motorizări, tehnologii şi echipamente opţionale. De această dată în prim-plan sunt noile propulsoare TwinPower Turbo, alături de o gamă tot mai complexă de măsuri BMW EfficientDynamics, aşa cum este Driving Experince Control cu modul ECO PRO sau cutia automată cu 8 trepte împreună funcţia Auto Start-Stop. Toate acestea conduc la o flotă BMW deosebit de eficientă cu nu mai puţin de 34 modele cu emisii de CO2 per km de 140g sau mai puţin şi 14 modele care coboară sub 120g, precum şi primul model care coboară sub 100g CO2 per km, BMW 116d EfficientDynamis Edition.

BMW a grupat sub titulatura TwinPower Turbo un pachet extins de tehnologii - de la turbina Twin-Scroll la sisteme cu 2 sau 3 turbine; de la High Precision Injection, la Common Rail de ultimă generaţie; de la controlul deschiderii supapelor VALVETRONIC, la Double-VANOS (ax cu came variabil). Rezultatele sunt deosebit de impresionante atât pentru propulsoarele benzină, cât şi cele Diesel.

Primele motorizări de 4 cilindri turbo au debutat anul trecut împrumutând pachetul de tehnologii de la motorul cu 6 cilindri în linie TwinPower Turbo, unul din cele mai apreciate motoare ale momentului (de două ori câştigător al titlului absolut „Engine of the Year Award", desemnat cel mai bun din segment în ultimii 5 ani). Toate motoarele pe benzină care beneficiază de pachetul TwinPower Turbo se remarcă prin dezvoltarea unui cuplu motor mărit, disponibil de la turaţii foarte joase (de exemplu propulsorul de 6 cilindri turbo dezvoltă 400 Nm între 1200 şi 5000 rpm), alături de o putere crescută (în jurul raportului de 100 CP per litru) şi un consum scăzut.

Gama de propulsoare pe benzină TwinPower Turbo este extinsă în martie cu 125i care echipează noul BMW Seria 1. Acesta dezvoltă 218 CP dintr-o cilindre de 2 litri şi un cuplu maxim de 310 Nm între 1350 şi 4800 rpm). De asemenea, BMW X3 va fi disponibil în versiunea xDrive28i cu un motor pe benzină TwinPowe Turbo de 4 cilindri care dezvoltă 245 CP şi un cuplu maxim de 350 NM între 1250 şi 4800 rpm.

Caracteristica de putere este elementul distinctiv al motoarelor diesel BMW care au atins un raport cai putere - cilindree fără precedent în industria auto, o caracteristică specifică până acum motoarelor pe benzină sportive. Cu debutul din luna martie, propulsorul diesel care echipează modelele M Performance (BMW Seria 5, X5 şi X6) a reuşit să furnizeze nu mai puţin de 385 CP dintr-o capacitate de numai trei litri. În această configuraţie, noul BMW Seria 5 M550d Performance, realizează un sprint 0-100 în numai 4,7 secunde în contextul unui consum mixt măsurat conform standardelor UE de numai 7,1 litri per 100 km şi a unor emisii CO2 de 186 g per km. Echipate cu acelaşi propulsor, noile BMW X6 şi X5 M Performance au performanţe  similare cu modele echipate cu motoare de capacitate dublă. Cele două modele SAV diesel ultra performante au debutul anunţat pentru vara acestui an.

Performanţe remarcabile (109 CP per litru) oferă şi noul motor diesel de 4 cilindri din echiparea noului BMW 125d (2 litri, 218 CP). Acesta din urmă se regăseşte şi în echiparea BMW Seria 5 din septembrie şi a devenit deja alegerea numărul unu pentru acest model în combinaţie cu tracţiunea integrală BMW xDrive.

Tot pentru luna martie este anunţat debutul BMW ActiveHybrid 5. Noul model full-hybrid este capabil să ruleze în mod exclusiv electric până la viteze de 60 km/h pe o distanţă maximă de până la 4 km/h. Suplimentar, la viteze de până la 160 km/h, la rularea liberă (coasting), motorul pe benzină poate fi oprit, pentru îmbunătăţirea consumului de combustibil. Noul model hibrid se distinge şi prin managementul inteligent al energiei, un sistem care foloseşte informaţiile din sistemul de navigaţie pentru utilizarea optimă a motorului electric. De exemplu, în timpul urcării pantelor, motorul electric susţine deplasarea, astfel încât bateria să poată fi reîncărcată pe coborâre.

Din luna martie debutează şi noul BMW Seria 1 116d EfficientDynamics Edition, primul model din istoria mărcii care coboară sub 100g CO2 per km. În contextul unui consum mixt de numai 3,8 litri (conform standardelor UE) şi de numai 99g CO2 per km, noul model furnizează o putere maximă de 116 CP (85 kW) şi asigură o acceleraţie 0-100 km/h în 10,3 secunde. Noile motorizări ultra-eficiente duc numărul de modele care coboară sub limita de 120g CO2 per km la 14 şi la 34 pentru cele sub 140g CO2 per km.

Pentru susţinerea eficienţei, seria de tehnologii BMW EfficientDynamics este extinsă încă o dată. Astfel, modul de funcţionare ECO PRO, este acum disponibil la modelele BMW Seria 1, BMW Seria 3, BMW Seria 5, BMW Seria 6 şi BMW X3.  O altă tehnologie care se extinde în gama de modele BMW este combinarea cutiei automate cu 8 trepte cu sistemul Auto Start-Stop. Aceasta a dus ca acum acest sistem, care permite economisirea de combustibil în timpul staţionării, să se regăsească pe un număr fără precedent de modele - de la BMW Seria 1 până la modele sportive de top, aşa cum este BMW M5.

Sursa: BMW Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii