1 martie înseamnă întotdeauna pentru BMW o actualizare a
ofertei pentru a include noi motorizări, tehnologii şi echipamente opţionale.
De această dată în prim-plan sunt noile propulsoare TwinPower Turbo, alături de
o gamă tot mai complexă de măsuri BMW EfficientDynamics, aşa cum este Driving
Experince Control cu modul ECO PRO sau cutia automată cu 8 trepte împreună
funcţia Auto Start-Stop. Toate acestea conduc la o flotă BMW deosebit de
eficientă cu nu mai puţin de 34 modele cu emisii de CO2 per km de 140g sau mai
puţin şi 14 modele care coboară sub 120g, precum şi primul model care coboară
sub 100g CO2 per km, BMW 116d EfficientDynamis Edition.
BMW a grupat sub titulatura TwinPower Turbo un pachet
extins de tehnologii - de la turbina Twin-Scroll la sisteme cu 2 sau 3 turbine;
de la High Precision Injection, la Common Rail de ultimă generaţie; de la
controlul deschiderii supapelor VALVETRONIC, la Double-VANOS (ax cu came
variabil). Rezultatele sunt deosebit de impresionante atât pentru propulsoarele
benzină, cât şi cele Diesel.
Primele motorizări de 4 cilindri turbo au debutat anul
trecut împrumutând pachetul de tehnologii de la motorul cu 6 cilindri în linie
TwinPower Turbo, unul din cele mai apreciate motoare ale momentului (de două
ori câştigător al titlului absolut „Engine of the Year Award", desemnat
cel mai bun din segment în ultimii 5 ani). Toate motoarele pe benzină care
beneficiază de pachetul TwinPower Turbo se remarcă prin dezvoltarea unui cuplu
motor mărit, disponibil de la turaţii foarte joase (de exemplu propulsorul de 6
cilindri turbo dezvoltă 400 Nm între 1200 şi 5000 rpm), alături de o putere
crescută (în jurul raportului de 100 CP per litru) şi un consum scăzut.
Gama de propulsoare pe benzină TwinPower Turbo este
extinsă în martie cu 125i care echipează noul BMW Seria 1. Acesta dezvoltă 218
CP dintr-o cilindre de 2 litri şi un cuplu maxim de 310 Nm între 1350 şi 4800
rpm). De asemenea, BMW X3 va fi disponibil în versiunea xDrive28i cu un motor
pe benzină TwinPowe Turbo de 4 cilindri care dezvoltă 245 CP şi un cuplu maxim
de 350 NM între 1250 şi 4800 rpm.
Caracteristica de putere este elementul distinctiv al
motoarelor diesel BMW care au atins un raport cai putere - cilindree fără
precedent în industria auto, o caracteristică specifică până acum motoarelor pe
benzină sportive. Cu debutul din luna martie, propulsorul diesel care echipează
modelele M Performance (BMW Seria 5, X5 şi X6) a reuşit să furnizeze nu mai puţin
de 385 CP dintr-o capacitate de numai trei litri. În această configuraţie, noul
BMW Seria 5 M550d Performance, realizează un sprint 0-100 în numai 4,7 secunde
în contextul unui consum mixt măsurat conform standardelor UE de numai 7,1
litri per 100 km şi a unor emisii CO2 de 186 g per km. Echipate cu acelaşi
propulsor, noile BMW X6 şi X5 M Performance au performanţe similare cu
modele echipate cu motoare de capacitate dublă. Cele două modele SAV diesel
ultra performante au debutul anunţat pentru vara acestui an.
Performanţe remarcabile (109 CP per litru) oferă şi noul
motor diesel de 4 cilindri din echiparea noului BMW 125d (2 litri, 218 CP).
Acesta din urmă se regăseşte şi în echiparea BMW Seria 5 din septembrie şi a
devenit deja alegerea numărul unu pentru acest model în combinaţie cu
tracţiunea integrală BMW xDrive.
Tot pentru luna martie este anunţat debutul BMW
ActiveHybrid 5. Noul model full-hybrid este capabil să ruleze în mod exclusiv
electric până la viteze de 60 km/h pe o distanţă maximă de până la 4 km/h.
Suplimentar, la viteze de până la 160 km/h, la rularea liberă (coasting),
motorul pe benzină poate fi oprit, pentru îmbunătăţirea consumului de
combustibil. Noul model hibrid se distinge şi prin managementul inteligent al
energiei, un sistem care foloseşte informaţiile din sistemul de navigaţie
pentru utilizarea optimă a motorului electric. De exemplu, în timpul urcării
pantelor, motorul electric susţine deplasarea, astfel încât bateria să poată fi
reîncărcată pe coborâre.
Din luna martie debutează şi noul BMW Seria 1 116d
EfficientDynamics Edition, primul model din istoria mărcii care coboară sub
100g CO2 per km. În contextul unui consum mixt de numai 3,8 litri (conform
standardelor UE) şi de numai 99g CO2 per km, noul model furnizează o putere
maximă de 116 CP (85 kW) şi asigură o acceleraţie 0-100 km/h în 10,3 secunde.
Noile motorizări ultra-eficiente duc numărul de modele care coboară sub limita
de 120g CO2 per km la 14 şi la 34 pentru cele sub 140g CO2 per km.
Pentru susţinerea eficienţei, seria de tehnologii BMW
EfficientDynamics este extinsă încă o dată. Astfel, modul de funcţionare ECO
PRO, este acum disponibil la modelele BMW Seria 1, BMW Seria 3, BMW Seria 5,
BMW Seria 6 şi BMW X3. O altă tehnologie care se extinde în gama de modele
BMW este combinarea cutiei automate cu 8 trepte cu sistemul Auto Start-Stop.
Aceasta a dus ca acum acest sistem, care permite economisirea de combustibil în
timpul staţionării, să se regăsească pe un număr fără precedent de modele - de
la BMW Seria 1 până la modele sportive de top, aşa cum este BMW M5.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii