Opel dezvoltă farurile inteligente cu matrice
cu LED-uri şi funcţie anti-orbire.
De mai bine de un deceniu, Opel este lider în
dezvoltarea sistemelor de iluminare.
Rüsselsheim. Opel a dezvoltat un sistem revoluţionar de
iluminare de siguranţă, cu ajutorul tehnologiei inteligente de iluminare cu
matrice cu LED-uri. Această tehnologie de iluminare, care este complet nouă în
industria auto, va oferi un nivel și mai mare de siguranţă la conducerea pe timp
de noapte şi îi va asigura şoferului relaxare şi confort sporite.
Opel este la ora actuală primul producător de
autovehicule care testează în condiții reale un sistem de iluminare cu matrice
complet integrat, în cadrul unor prototipuri. Farurile cu matrice reprezintă o
nouă abordare a tehnologiei de iluminare. În cadrul noului concept de iluminare
pe bază de matrice faza lungă reprezintă întotdeauna modul standard, în locul
utilizării fazei scurte ca setare implicită. Prin adoptarea acestei abordări
noi, faza lungă este prevăzută în permanență cu o funcţie anti-orbire şi se adaptează
automat la condiţiile de trafic. În acest sens, iluminarea cu matrice asistă
şoferul într-un mod inteligent, asigurând-i o experienţă de conducere lipsită
de stres și menţinând în același timp cel mai înalt nivel posibil de
siguranţă. Sistemul de iluminare se adaptează la condiţiile de trafic curente
mai repede decât orice altă soluţie care implică manevre din partea şoferului
sau care se bazează pe elemente acţionate mecanic.
„Siguranţa activă reprezintă un obiectiv principal al
strategiei tehnologice a Opel”, a declarat Rita Forst, Vice-Preşedinte Opel.
„În anul 2002, am fost primul producător de autovehicule care a introdus pe
piaţă sistemul de iluminare frontală adaptivă (AFL), o combinaţie între
iluminarea dinamică în curbe cu faruri xenon şi iluminarea statică în viraje.
În prezent, Opel a pornit să revoluţioneze din nou conducerea pe timp de noapte
cu ajutorul sistemului inteligent de iluminare cu matrice, cel mai avansat
sistem de iluminare din industria auto din lume.”
Iluminarea cu matrice funcţionează în combinaţie cu
camera video frontală Opel, care este amplasată între parbriz şi oglinda
retrovizoare. De îndată ce senzorii camerei frontale detectează surse de lumină
provenite de la autovehicule care se deplasează în faţa autovehiculului sau din
sens opus, iluminarea în zona respectivă este redusă complet, în timp ce restul
carosabilului rămâne puternic iluminat.
Acest sistem asigură vizibilitatea tuturor obstacolelor
nesemnalizate, în timp ce participanţii la trafic nu vor fi niciodată orbiţi.
Utilizarea exclusivistă a LED-urilor în cadrul sistemului
de iluminare cu matrice prezintă o serie de avantaje semnificative, întrucât
noul sistem consumă mai puțină energie decât lămpile convenţionale cu halogen şi
cele convenţionale. Acesta utilizează doar aproximativ jumătate din energia
consumată de lămpile cu halogen. Cele două faruri cu matrice sunt alcătuite din
patru segmente de iluminare. În spatele fiecărui segment există patru surse de
lumină separate care pot fi aprinse sau stinse individual, fiind posibile
şaisprezece combinaţii de iluminare frontală adaptivă per far. Trecerile între
cele 256 de setări de iluminare diferite se efectuează lin şi imperceptibil,
fără ca şoferul să observe acest lucru.
Până în prezent, doar luminile diurne au putut reproduce
forma de săgeată specifică mărcii Opel. Cu toate acestea, în prezent și utilizarea
fazei scurte pe timp de noapte creează acelaşi efect. Acest lucru a fost
posibil prin combinarea celor două funcţii: luminile diurne şi faza scurtă împart
acum acelaşi rând de şapte elemente de iluminare. Datorită acestei soluţii,
proiectanţii de autovehicule au mai multă libertate de a crea noi designuri.
Noul concept de iluminare cu matrice va fi utilizat
treptat pentru toată gama de modele Opel în următorii ani, la fel cum s-a
întâmplat şi în 2002, atunci când Opel a devenit primul producător de
autovehicule care a introdus pe piaţă sistemul de iluminare de siguranţă AFL.
Cel mai modern sistem AFL (AFL+) include lămpi bi-xenon cu descărcare în gaz, iluminare
în condiţii meteo nefavorabile, iluminare dinamică în curbe şi iluminare
statică în viraje, asistentul pentru faza lungă şi lumini diurne cu
LED-uri.
Sursa: Opel Romania
0 comentarii