Prototipul perfecţionează configuraţia
hibridă care reuneşte un motor electric şi un generator acţionat de un motor pe
benzină.
Suzuki derulează un program intens de cercetare şi
proiectare a conceptului de automobil cu propulsie hibridă destinat drumurilor
zilnice, cum ar fi mersul la serviciu sau la cumpărături. Iar conceptul Swift
Range Extender prezentat la Salonul Auto Internaţional de la Geneva
prefigurează lansarea în curând a unui model de serie cu aceste caracteristici.
Proiectul Suzuki a început cu prototipul Swift Plug-In Hybrid, bazat pe fosta generaţie Swift şi prezentat în 2010 tot la Geneva. Au urmat teste cu flote de astfel de maşini în Europa şi Japonia, iar Swift Range Extender încorporează toată această experienţă într-un sistem de propulsie hibrid care permite rularea a circa 30 km folosind doar motorul electric.
Însă autonomia maşinii nu este limitata la acesti 30 km, deoarece este prevăzută cu un generator acţionat de un motor pe benzină de 658 cmc, care reîncarcă bateria din mers. Deci, şoferul va putea parcurge trasee mai lungi fără grija consumării bateriei.
Când bateria de tip litiu-ion se apropie de descărcare, motorul pe benzină porneşte automat şi activează generatorul. În modul de funcţionare hibrid, maşina poate parcurge aproximativ 28 km cu fiecare litru de benzină. Iar încărcarea bateriei prin conectarea la prizele domestice durează circa patru ore dăcă se foloseşte o sursă de 100V, sau numai 90 de minute, dacă sursa este de 200V.
Proiectul Suzuki a început cu prototipul Swift Plug-In Hybrid, bazat pe fosta generaţie Swift şi prezentat în 2010 tot la Geneva. Au urmat teste cu flote de astfel de maşini în Europa şi Japonia, iar Swift Range Extender încorporează toată această experienţă într-un sistem de propulsie hibrid care permite rularea a circa 30 km folosind doar motorul electric.
Însă autonomia maşinii nu este limitata la acesti 30 km, deoarece este prevăzută cu un generator acţionat de un motor pe benzină de 658 cmc, care reîncarcă bateria din mers. Deci, şoferul va putea parcurge trasee mai lungi fără grija consumării bateriei.
Când bateria de tip litiu-ion se apropie de descărcare, motorul pe benzină porneşte automat şi activează generatorul. În modul de funcţionare hibrid, maşina poate parcurge aproximativ 28 km cu fiecare litru de benzină. Iar încărcarea bateriei prin conectarea la prizele domestice durează circa patru ore dăcă se foloseşte o sursă de 100V, sau numai 90 de minute, dacă sursa este de 200V.
Alte măsuri pentru eficientizarea rulării şi autonomiei lui Swift Range
Extender sunt sistemul de recuperare a forţei cinetice în timpul frânării,
jantele cu design aerodinamic şi blocurile optice cu LED-uri, care consumă mai
puţină energie electrică faţă de cele conventionale.
Dezvoltarea lui Swift Range Extender continuă, planul Suzuki fiind lansarea în
curând a unei versiuni de serie destinată pieţei europene.
Sursa: Suzuki Romania
0 comentarii