Insignia cu numărul 500.000 este un model
Sports Tourer cu noul motor 2.0 BiTurbo CDTI.
Povestea de succes a Insignia continuă cu
obţinerea de premii naţionale şi internaţionale.
Fabrica de la Rüsselsheim produce
autovehicule compacte şi de dimensiuni medii pe o singură linie de asamblare.
Rüsselsheim. Un Opel Insignia cu numărul
500.000 a ieşit de pe linia de asamblare a fabricii din Rüsselsheim, Germania,
momentul fiind marcat printr-o ceremonie la care a participat şi directorul
fabricii, Axel Scheiben. Maşina este un model Insignia cu caroserie Sports
Tourer de culoare albă, echipat cu motorul 2.0 BiTurbo CDTI cu tehnologie de
ultimă oră (cu putere de 143 kW/195 cp şi cuplu de 400 Nm), lansat în
februarie.
„Suntem foarte mândri de realizarea de astăzi, atât eu
cât şi angajaţii fabricii. De la lansarea modelului Insignia în octombrie 2008,
personalul fabricii a depus eforturi suplimentare,” a declarat Scheiben. „Încă
de la început, ştiam că modelul Insignia va fi un adevărat succes. Sunt
încântat că autovehiculul Insignia cu numărul 500.000 este echipat cu noul
motor diesel BiTurbo de doi litri. Noua unitate a fost lansată foarte recent şi
se bucură deja de aprecieri pozitive din partea media şi a clienţilor.”
Insignia 2.0 BiTurbo CDTI: două
turbocompresoare secvenţiale şi sistem cu două intercoolere
Pe lângă sistemul cu două turbocompresoare secvenţiale de
dimensiuni diferite, în cazul modelului Insignia 2.0 BiTurbo CDTI, este pentru
prima dată când un autoturism este echipat cu un sistem cu două intercoolere cu
două circuite de răcire complet separate. Datorită sistemului cu două
turbocompresoare secvenţiale şi două stadii de supraalimentare, modelul
Insignia este proiectat pentru a oferi o performanţă agilă şi uniformă, cu
răspuns imediat la accelerare. Acest lucru se aplică mai ales în cazul
modelului Insignia Sports Tourer, care, în varianta echipată cu cutia de viteze
manuală cu şase trepte de viteză, sistem start/stop şi tracţiune pe puntea
faţă, poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 8,9 secunde şi poate atinge o
viteză maximă de 228 km/h. Deşi performanţele sunt ridicate, consumul de
carburant este redus până la 5,4 l/100 km şi emisiile de CO2 sunt de
doar 134 g/km.
Pe lângă unitatea 2.0 BiTurbo CDTI, gama Insignia oferă
alte trei motoare diesel şi încă patru sisteme de propulsie diesel. În gama de
motoare pe benzină, noul 1.4 Turbo ecoFLEX (103 kW/140 cp) este unul dintre
cele mai eficiente motoare din segmentul autovehiculelor de dimensiuni medii,
cu un consum de carburant de 5,7 litri/100 km şi emisii de CO2 de 134
g/km.
Povestea de succes a modelului Insignia
De la lansarea modelului în 2008, Insignia a primit peste
50 de premii naţionale şi internaţionale, inclusiv prestigiosul titlu „Maşina
anului 2009”. În ceea ce priveşte fiabilitatea, modelul Insignia a fost numit
cel mai bun autovehicul rulat din segmentul autovehiculelor de dimensiuni medii
(în septembrie 2011) de către autoritatea de control a autovehiculelor uzate
din Germania „GTÜ” (Asociaţia de control tehnic). În plus, modelul Insignia a
înregistrat un succes important în cadrul raportului DEKRA pe 2012 privind
autovehiculele rulate, pentru a doua oară la rând. Autovehiculul a fost lider
în cadrul segmentului său de piaţă, înregistrând cele mai puţine defecte.
Aprecierile primite de la experţii auto se reflectă şi în cererea din partea
clienţilor. În 2011 au fost vândute aproximativ 150.000 de autovehicule
Insignia în Europa, Marea Britanie şi Germania înregistrând în continuare cele
mai mari vânzări, de 46.000, respectiv 26.000 de unităţi vândute.
Aproximativ 40% dintre toate unităţile Insignia produse
în Rüsselsheim sunt autovehicule Sports Tourer, 40% sunt versiuni hatchback şi
restul de 20% sunt autovehicule notchback.
Fabrica ultramodernă de la Rüsselsheim
Fabrica din Rüsselsheim utilizează tehnologie de ultimă
oră şi a început producţia în ianuarie 2002, fiind singura fabrică deţinută de
General Motors în Europa care poate construi autovehicule din două segmente
diferite pe o singură linie de asamblare: în cazul acesta, autovehicule
compacte şi de dimensiuni medii.
La Rüsselsheim sunt produse 60 de autovehicule pe oră sau
860 pe zi, printre care se numără variantele hatchback, notchback şi Sports
Tourer ale modelului Insignia, precum şi modelul Astra cu cinci uşi. Aşadar,
este nevoie de un nivel înalt de flexibilitate al liniei de asamblare. Cei 770
de roboţi complet automaţi de pe linia de asamblare au fost programaţi pentru a
distinge între diferitele modele şi pot procesa în jur de 9.000 de piese
diferite, utilizate pentru a construi modelul Insignia. Aproximativ 3.000 de
angajaţi lucrează în două schimburi la fabrică, aceasta fiind una dintre cele
mai moderne uzine de autovehicule din lume.
Sursa: Opel Romania
foarte frumoasa masina !
RăspundețiȘtergere