Dupa ce s-au instalat la conducere vineri la pranz,
echipajele Citroën Total au terminat fara probleme Raliul Argentinei pe primele
doua pozitii. Sébastien Loeb si Daniel Elena au castigat pentru a saptea oara
in Argentina, iar Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen s-au clasat pe locul secund.
Dupa aceasta dubla, Citroën si-a consolidat pozitia de lider in clasamentul
constructorilor. Cu peste 200 kilometri de proba speciala, prima zi din Raliul
Argentinei a fost un test dificil pentru toata lumea. Cu o evolutie
progresiva, Sébastien Loeb si Daniel Elena s-au instalat la conducere la
jumatatea zilei si au reusit sa e distanteze de rivali. Singura exceptie au
fost Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen, colegii de echipa, care au terminat ziua
la doua o zecime in spate. Echipajele Sébastien Loeb/Daniel Elena si Mikko
Hirvonen/Jarmo au continuat in acelasi ritm si in ziua secunda pana cand
avantajul lor fata de rivali a fost suficient de mare. Dupa ce si-au asigurat
primele doua pozitii, echipajele Citroën Total au redus ritmul pentru a aduce
echipei maximum de puncte si in clasamentul constructorilor. Dupa doua zile
extrem de lungi, pilotii Citroën Total au avut de parcurs speciala
Matadero/Ambul, cea mai lunga din acest sezon. Parcursa in mai putin de 40 de
minute, speciala cu o lungime de 65,74 kilometri nu a pus nicio problema
pilotilor Citroën Total, care au ales pneurile soft Michelin Latitude Cross.
Bucla a continuat cu doua speciale clasice din Raliul Argentinei: Mina
Clavero/Giulio Cesare si El Condor/Copina. Putin mai rapid decat Sébastien
Loeb, Mikko Hirvonen a redus diferenta la doar 0,2 secunde dupa PS15.
„Acest lucru nu schimba nimic”, a spus finlandezul la
sosirea in parcul de service din Villa Carlos Paz. „Nu am incercat sa merg mai
tare, dar fiecare a avut o alegere diferita in ceea ce priveste pneurile. Acum
ma concetrez exclusiv pe Power Stage. Voi incerca sa-mi protejez pneurile
pentru a aduna cat mai multe puncte pe ultima proba.” „Totul a mers bine pentru
noi”, a confirmat Sébastien Loeb. „Nu am facut o alegere buna cand am plecat cu
pneurile soft, dar acest lucru nu mai conteaza acum. Speciala cea mai lunga a
fost... foarte lunga. Am crezut ca va trece repede, dar am avut probleme sa
raman concentrat pana la final. Situatia a fost sub control si vom merge asa
pana la final.”
Asa cum a fost planuit, Mikko a pierdut cateva secunde pe
ultimele speciale inainte de Power Stage, dar pe ultima proba finlandezul a
fortat si a terminat cu cel de-al doilea timp, ceea ce i-a adus inca doua
puncte suplimentare in clasamentul pilotilor. „Este un rezultat perfect pentru
echipa si cu cele 20 de puncte am ajuns pe locul 3 in clasamentul general. Sunt
foarte multumit de evolutia mea si este clar ca am facut progrese in ceea ce
priveste acomodarea cu modelul DS3 WRC. Astept cu nerabdare urmatoarele
raliuri”, a spus Mikko Hirvonen. Pentru Sébastien Loeb victoria din Argentina,
a saptea consecutiva in raliul din America de Sud, a fost a 70-a din cariera.
„Este minunat sa castigi din nou dupa ce s-a intamplat in
Portugalia. Totul a functionat perfect in acest weekend. Chiar daca primele
probe nu s-au desfasurat asa cum ne-am dorit, ne-am pastrat calmul si in final
am reusit sa controlam raliul. Imi place mult Raliul Argentinei pentru ca am
castigat de multe ori aici, pentru ca probele sunt superbe si sunt foarte multi
spectatori pe probe. Am o satisfactie imensa cand castig aici”, a spus si Loeb,
la finalul etapei din Argentina. „Cu peste 500 de kilometri de proba speciala,
acest raliu a fost o provocare uriasa pentru modelul DS3 WRC.
Masinile noastre au parcurs aceasta distanta in 5 ore si
34 de minute fara nicio problema mecanica. Este o performanta care apartine
intregii echipe Citroën Racing”, a spus Yves Matton, directorul echipei. „Dupa
ce in Portugalia nu am adunat niciun punct am reusit o dubla ceea ce este
perfect pentru noi. As vrea sa felicit cele doua echipe care au facut un raliu
perfect aici.” Cele doua echipaje formate din Thierry Neuville / Nicolas
Gilsoul (Citroën Junior World Rally Team) si Nasser Al-Attiyah / Giovanni
Bernacchini (Qatar Rally Team), care concureaza tot cu modelul DS3 WRC, au
terminat pe locul 5, respectiv 9. Urmatoarea provocare pentru pilotii Citroën
in Campionatul Mondial de Raliuri este Raliul Greciei programat in perioada 25
– 27 mai 2012.
CLASAMENT GENERAL RALIUL ARGENTINEI 2012
1 Loeb / Elena - Citroën DS3 WRC 5:34:38.8
2 Hirvonen / Lehtinen - Citroën DS3 WRC +15.2
3 Østberg / Andersson - Ford Fiesta RS WRC +3:10.4
4 Prokop / Hrûza - Ford Fiesta RS WRC +9:45.3
5 Neuville / Gilsoul - Citroën DS3 WRC +11:17.6
6 Solberg / Patterson - Ford Fiesta RS WRC +12:02.2
7 Ogier / Ingrassia - Skoda Fabia S2000 +12:25.3
9 Al-Attiyah / Bernacchini - Citroën DS3 WRC +28:22.6
10 Tänak / Sikk - Ford Fiesta RS WRC +37:19.5
Clasament general piloti (dupa Raliul
Argentinei 2012)
1. Sebastien Loeb 91p, 2. Petter Solberg 73p, 3. Mikko
Hirvonen 70p, 4. Mads Ostberg 68 p, 5. Evgeny
Novikov 43p, 6. Jari-Matti Latvala 28p, 7. Martin Prokop
26p, 8. Nasser Al-Attiyah 23p, 9. Dani Sordo 21 p,
10. Ott Tanak 16 p, 11. Sebastien Ogier 16 p, 12. Thierry
Neuville 14p.
1. Citroen Total World Rally Team 151p, 2. Ford World
Rally Team 106p, 3. M-Sport Ford World Rally Team
81p, 4. Qatar World Rally Team 37p, 5.Citroen Junior
World Rally Team 30p, 6. Adapta World Rally Team
27p, 7. MINI WRC Team 26p, 8. Brazil World Rally Team
10p.
Sursa: Citroen Romania
0 comentarii