Noul Suzuki Swift va etala în faţa publicului
român calităţile sportive care îl definesc luând rolul de Safety Car al primei
etape din Campionatul Naţional de Drift.
Modelele Suzuki şi-au câştigat reputaţia de maşini foarte
plăcute la condus, datorită caracteristicilor dinamice. Iar în cazul Noul
Suzuki Swift Sport aceasta caracteristică a fost prioritatea inginerilor
japonezi. Direcţia precisă, agilitatea rezultată din masa proprie redusă şi
setările speciale ale suspensiilor, precum şi motorul cu un bun raport
consum/performanţe converg spre a oferi modelului Swift Sport statutul de
etalon în rândul citadinelor cu veleităţi sportive.
Cu o asemenea carte de vizită, Noul Suzuki Swift Sport a fost o alegere naturală pentru postul de Safety Car oficial al primei etape din Campionatul Naţional de Drift al României (CNDR). Spectacolul motorizat va fi găzduit în Piaţta Constituţiei din Bucureşti şi va reuni în intervalul 7-8 aprilie 2012 cei mai buni piloţi de drift din România în cadrul primei etape a CNDR din sezonul 2012.
Acesta etapă este rezultatul protocolului semnat între Asociaţia Română de Drift, organizatorii GTT Drift Championship, şi organizatorii competiţiei FD1 (Formula Drift One). Evenimentul este unul compus , fiind programată şi o cursă premergătoare Campionatului European Atomic Drift Challenge, unde sunt invitaţi mai mulţi piloţi din întreaga Europă.
Astfel, publicul va avea parte de un weekend în care spectacolul este garantat de duelurile în derapaje controlate care sfidează legile fizicii. Iar Noul Suzuki Swift Sport se va simţi în largul lui în acest cadru, urmând să-şi etaleze abilităţile dinamice sub comanda piloţilor Radu Florin şi Rasty Gabriel Petzalis.
Swift Sport va parcurge traseul înaintea fiecărei curse şi va permite intervenţia rapidă îin cazul în care se impune prezenţa sa ca Safety Car pe pistă.
Cu o asemenea carte de vizită, Noul Suzuki Swift Sport a fost o alegere naturală pentru postul de Safety Car oficial al primei etape din Campionatul Naţional de Drift al României (CNDR). Spectacolul motorizat va fi găzduit în Piaţta Constituţiei din Bucureşti şi va reuni în intervalul 7-8 aprilie 2012 cei mai buni piloţi de drift din România în cadrul primei etape a CNDR din sezonul 2012.
Acesta etapă este rezultatul protocolului semnat între Asociaţia Română de Drift, organizatorii GTT Drift Championship, şi organizatorii competiţiei FD1 (Formula Drift One). Evenimentul este unul compus , fiind programată şi o cursă premergătoare Campionatului European Atomic Drift Challenge, unde sunt invitaţi mai mulţi piloţi din întreaga Europă.
Astfel, publicul va avea parte de un weekend în care spectacolul este garantat de duelurile în derapaje controlate care sfidează legile fizicii. Iar Noul Suzuki Swift Sport se va simţi în largul lui în acest cadru, urmând să-şi etaleze abilităţile dinamice sub comanda piloţilor Radu Florin şi Rasty Gabriel Petzalis.
Swift Sport va parcurge traseul înaintea fiecărei curse şi va permite intervenţia rapidă îin cazul în care se impune prezenţa sa ca Safety Car pe pistă.
Sportiv veritabil
Noul Swift Sport este un automobil foarte eficient, care consumă în medie doar
6,4 litri de combustibil la fiecare 100 km şi emite doar 147 g CO2/km. Astfel,
împreună cu manevrabilitatea tipicaă Suzuki, avem de a face cu o citadină
foarte raţională şi placută la condus.
Însă Swift Sport are în comun cu maşinile de competiţie reglaje speciale care
iau permis atingea unor standarde de dinamism foarte apreciate. Desigur,
maşinile de competiţie sunt modificate pentru a rezista unor solicitări
extreme, caracteristice manevrelor de drift. Dar emblema Sport , spoilerele cu
prize de aer largi, eleronul montat în continuarea plafonului, jantele de 17
inci din aliaj cu aluminiu sau timbrul impunător al evacuării nu sunt artificii
de imagine. Inginerii Suzuki au perfecţionat reglaje sportive pentru suspensii,
sistemul de direcţie şi cutia de viteze manuală cu şase trepte. Rezultatul este
un comportament realmente sportiv, comunicativ cu şoferul şi foarte agil.
Suspensiile au fost recalibrate şi au primit arcuri suplimentare, ecartamentele
faţă/spate au fost lăţite, iar caroseria şi direcţia au fost ranforsate cu
braţe de torsiune şi bucşe care oferă mai multă rezistenţă la solicitările
condusului sportiv. De aceea, Swift Sport se va simţi în largul său pe
circuitul foarte virajat al campionatului de drift.
Comportamentul sportiv este mai accentuat la noua generaţie Swift Sport şi
mulţumită evoluţiei motorului. Propulsorul M16A de 1,6 litri este derivat din
propulsorul generaţiei anterioare. Însă beneficiază de un sistem de distribuţie
variabilă care a crescut puterea şi cuplul la 136 CP, respectiv 160 Nm.
Vector al siguranţei
Prin prezenţa în Campionatul Naţional de drift cu Swift Sport pe post de Safety
Car, Suzuki România susţine încă o dată motorsportul românesc, după implicarea
constantă din ultimii ani în Campionatul de Off-Road al României şi organizarea
competiţiei Suzuki Challenge dedicată posesorilor de modele Suzuki 4x4. Dar în
aceeaşi masură promovează din nou condusul sportiv într-un cadru organizat,
care oferă toate măsurile de siguranţă.
Desigur, încă din stadiul de concepere a modelelor sale Suzuki stabileşte drept
prioritare aspectele care ţin de siguranţă. De altfel, noul Suzuki Swift impune
în clasa supermini standarde de siguranţă care depăşesc cotaţiile cu cinci
stele Euro NCAP şi, totodată, egalează punctajele obţinute de automobile mai
mari cu două sau chiar trei clase.
Însă Suzuki România se implică în mod constant şi în promovarea unei conduite
sigure în trafic. De exemplu, Suzuki a susţinut activ programul “Împarte
Drumul”, care este parte integrantă a seriei de campanii derulate pe plan
naţional de Direcţia Rutieră din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei
Române sub egida „Alege Viaţa!”. Aceste campanii au rolul de creştere a
conştientizării cu privire la participarea la trafic a conducătorilor de
automobile, motociclete şi mopede, continuând până la cea mai vulnerabilă
categorie de participanţi la trafic: pietonii.
Sursa: Suzuki Romania
0 comentarii