Tracţiune maximă datorită diferenţialului
autoblocabil cu plăci multiple.
Şasiu de înaltă performanţă coborât special
cu sistem FlexRide şi suspensie HiPerStrut.
Rüsselsheim. Opel a proiectat un şasiu de înaltă
performanţă, creat pentru a oferi noului Astra OPC o dinamică laterală şi o
manevrabilitate excelente, ca o completare a motorului puternic de 206 kW/280
cp, cu un cuplu de 400 Nm. Şasiul echipat cu amortizoare ZF Sachs dispune de
mai multe elemente decisive care îmbunătăţesc dinamica de conducere a
autovehiculului: suspensia faţă de înaltă performanţă (HiPerStrut), şasiul
mecatronic FlexRide, diferenţialul autoblocabil mecanic şi frânele Brembo.
Şasiul a fost îmbunătăţit suplimentar cu ajutorul jantelor de 19” din aliaj, incluse
în dotarea standard, împreună cu pneuri tip 245/40 ZR.
Suspensia FlexRide, reglată conform
standardelor OPC, se adaptează la multe stiluri de conducere sportivă
Şasiul mecatronic FlexRide a fost îmbunătăţit şi reglat
special conform cerinţelor OPC pentru a oferi şoferului caracteristicile de
conducere necesare. Şoferul modelului Astra OPC poate alege între trei moduri
sportive diferite, fiecare oferind o experienţă unică şi specifică de conducere
de înaltă performanţă. Modul Standard oferă performanţă completă şi
confort permanent în situaţiile de conducere de zi cu zi. Chiar şi în acest
mod, modelul Astra OPC se descurcă excelent în viraje şi iese în evidenţă prin
intermediul sistemului de direcţie cu reacţii rapide şi înclinarea minimă a
caroseriei. Prin simpla atingere a unui buton, modul Sport modifică
setările suspensiei pentru a spori rigiditatea, măreşte agilitatea reducând
mişcările de ruliu şi permite un răspuns direct al sistemului de direcţie.
Modul OPC oferă cea mai avansată experienţă de
conducere: sistemul de direcţie oferă un răspuns mai direct faţă de modul
Sport, precum şi acceleraţia, iar şasiul este setat pentru oferi performanţă
maximă. Iluminarea panoului de instrumente se schimbă în culoarea roşie pentru
a semnaliza că autovehiculul se află în modul OPC.
Faţă de modelul GTC Astra de 1,6 l (132 kW/180 cp),
inginerii OPC au crescut rigiditatea arcurilor standard cu aproximativ 30% şi
au micşorat garda la sol cu încă zece milimetri, poziţionând autovehiculul şi
mai aproape de carosabil. Pentru a oferi şoferului un stil de conducere mai
agil şi un răspuns mai prompt din partea autovehiculului, a fost mărită de
asemenea şi rigiditatea bucşelor şi a punţii spate, în timp ce bara antiruliu
faţă a devenit mai
Sistemul ESP poate fi dezactivat pentru un
condus şi mai sportiv
Asemenea sistemului FlexRide, sistemul de control al
stabilităţii ESP oferă trei moduri diferite de funcţionare în funcţie de cât de
dinamic şi sportiv este stilul de conducere al şoferului. Setarea standard
pre-setată care a fost optimizată pentru modelul OPC, oferă un nivel maxim de
siguranţă în situaţiile de conducere de zi cu zi, fără ca şoferul să piardă
controlul autovehiculului. Modul Competitiv ridică pragul la care
intervin sistemele automate. Cu toate acestea, atunci când autovehiculul se
află la limita unei situaţii periculoase, acesta va fi stabilizat de sistemul
de frânare. Sistemul ESP este dezactivat atunci când butonul ESP este ţinut
apăsat timp de peste cinci secunde, intrând astfel în modul ESP-oprit.
Sursa: Opel Romania
0 comentarii