Koper,Slovenia. Chevrolet vă prezintă culisele operaţiunilor complexe de distribuţie a autovehiculelor. Pentru a începe cu începutul, autovehiculele Chevrolet sunt proiectate şi dezvoltate în uzinele General Motors din întreaga lume, în SUA, Coreea de Sud, Germania, Brazilia şi Australia. Autovehiculele sunt distribuite din Coreea şi America de Nord în Europa prin porturile maritime şi în Europa Centrală şi de Est prin portul Koper. Acesta este cel mai mare terminal auto din Marea Adriatică şi - conform datelor din ultimul an - al patrulea cel mai mare terminal auto din Marea Mediterană.

Portul Koper este administrat de către Luka Koper d.d. prin intermediul unui contract de concesiune încheiat cu statul. Compania asigură servicii portuare şi de logistică la cel mai înalt nivel de calitate şi o gamă largă de servicii suplimentare.  

Cea mai scurtă rută de livrare între Asia de Est şi Europa
Chevrolet a ales Portul Koper ca centru de distribuţie şi logistică datorită poziţiei sale geostrategice excelente: se află pe cea mai scurtă rută de transport care face legătura între pieţele Europei Centrale şi de Est.  

Höegh Autoliners, unul dintre cei mai renumiţi operatori de tip RO-RO (roll on-roll off) la nivel global, transportă cel mai frecvent autovehicule Chevrolet din porturile coreene Inchon, Busan şi Gunsan către Koper.

Din capacitatea totală a vaporului, cuprinsă între 4000 şi 6000 de autovehicule, între 1500 şi 2000 – în funcţie de model – ajung în portul Koper. Transportul durează 30 de zile.  Aproximativ 150 de autovehicule sunt descărcate în fiecare oră de către şoferi pregătiţi special, între 30 şi 40 per tură.

Următoarele ţări utilizează portul Koper ca punct de plecare pentru autovehiculele Chevrolet: Albania, Austria, Azerbaidjan, Armenia, Austria, Belarus, Bulgaria, Bosnia şi Herţegovina, Croaţia, Cehia, Georgia, Estonia, Ungaria, Italia, Letonia, Lituania, Macedonia, Moldova, Muntenegru, Polonia, România, Serbia, Slovacia, Slovenia şi Turcia.

Terminal auto
În ceea ce priveşte numărul de autovehicule, Chevrolet utilizează cea mai mare parte din serviciile de logistică ale portului, inclusiv servicii auto suplimentare: întreţinerea, pregătirea şi inspecţia înainte de livrare a autovehiculelor.  

Noile autovehicule Chevrolet descărcate de pe navă şi aduse în parcarea exterioară trebuie să treacă de inspecţia de la primul punct de oprire după descărcare (First Point of Rest - FPR). Aceasta este urmată de verificarea de vamă, de verificarea asigurării şi a altor documente justificative şi organizarea mai multor tipuri de transport către destinaţia lor finală (transportoare de autovehicule, trenuri, nave). Sunt efectuate, de asemenea, servicii de întreţinere, pregătire şi inspecţie înainte de livrare.

Procedurile de lucru la terminal sunt complet computerizate, utilizându-se echipamente de scanare laser fără fir. Toate informaţiile sunt colectate şi procesate de un centru (de computere) IT modern.

Fiecare autovehicul Chevrolet supus inspecţiei are locul său în parcarea modernă, iluminată şi securizată, sub supraveghere video.

Cine sunt şoferii de la terminal?
Şoferii sunt special instruiţi pentru transferul autovehiculelor la terminalul auto. Cea mai simplă manevră de lucru constă în deplasarea autovehiculelor dintr-un loc de parcare (depozit) într-altul. Lucrul pe navă este mai solicitant, întrucât autovehiculele trebuie parcate astfel încât să se obţină cea mai bună dispunere în spaţiu. Cea mai dificilă sarcină în cadrul vagoanelor de tren este descărcarea autovehiculelor,aceasta efectuându-se prin conducerea în marşarier de-a lungul unui număr mare de vagoane, pentru a ajunge în siguranţă la locul de parcare. 

Pentru a putea sta la volanul unui autovehicul nou, personalul trebuie să obţină un certificat de cazier judiciar, să treacă de controlul medical şi să aibă permis de conducere pentru categoriile corespunzătoare de cel puţin 3 ani. Chiar şi în timpul pregătirii profesionale, membrii personalului trebuie să poarte o uniformă specială pentru a putea fi reperaţi de celelalte persoane. Uniformele sunt foarte importante şi aceleaşi pentru toată lumea. Rutele de transport sunt stabilite cu exactitate, precum şi limitele de viteză şi restricţiile aferente. Limita de viteză pentru suprafeţele exterioare este de 40 km/h (sau mai puţin, în funcţie de condiţiile meteo) şi de 10 km/h în parcări. Mersul în marşarier fără ghidare la exterior din partea unui asistent este strict interzis. Este absolut necesar să menţineţi o distanţă de siguranţă de cel puţin trei ori lungimea unui autovehicul în timp ce conduceţi în coloană şi de cel puţin lungimea unui autovehicul din distanţa recomandată în timp ce autovehiculele sunt scoase din şirul respectiv. Autovehiculele sunt parcate respectându-se distanţa obligatorie. Marca autovehiculului specifică modalitatea de depozitare pentru transportarea ulterioară şi unde trebuie ţinută cheia, fiecare producător având propriile instrucţiuni.  

Autovehiculele Chevrolet parcate au scaunele acoperite cu huse, transmisia cuplată în prima treaptă de viteză şi frâna de parcare acţionată. Cheile se regăsesc în compartimentul din portiera şoferului. Fiecare autovehicul beneficiază, de asemenea, de un dispozitiv de transport conectat la un circuit electric, pentru evitarea descărcării bateriei. Elementul de protecţie este îndepărtat când autovehiculul soseşte la destinaţia sa finală.

Deplasarea autovehiculelor în port implică multe proceduri de lucru pe care cumpărătorul nu le vede niciodată. Acestea sunt efectuate de specialişti în conformitate cu instrucţiunile producătorilor. În fiecare an, sute de mii de autovehicule sunt manipulate de către angajaţii portului, care la tratează în fiecare zi pe fiecare ca pe propriul autovehicul.  

Sursa: Chevrolet Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii