Koper,Slovenia. Chevrolet vă prezintă culisele
operaţiunilor complexe de distribuţie a autovehiculelor. Pentru a începe cu
începutul, autovehiculele Chevrolet sunt proiectate şi dezvoltate în uzinele
General Motors din întreaga lume, în SUA, Coreea de Sud, Germania, Brazilia şi
Australia. Autovehiculele sunt distribuite din Coreea şi America de Nord în
Europa prin porturile maritime şi în Europa Centrală şi de Est prin portul
Koper. Acesta este cel mai mare terminal auto din Marea Adriatică şi - conform
datelor din ultimul an - al patrulea cel mai mare terminal auto din Marea
Mediterană.
Portul Koper este administrat de către Luka Koper d.d.
prin intermediul unui contract de concesiune încheiat cu statul. Compania
asigură servicii portuare şi de logistică la cel mai înalt nivel de calitate şi
o gamă largă de servicii suplimentare.
Cea mai scurtă rută de livrare între Asia de Est şi
Europa
Chevrolet a ales Portul Koper ca centru de distribuţie şi
logistică datorită poziţiei sale geostrategice excelente: se află pe cea mai
scurtă rută de transport care face legătura între pieţele Europei Centrale şi
de Est.
Höegh Autoliners, unul dintre cei mai renumiţi operatori
de tip RO-RO (roll on-roll off) la nivel global, transportă cel mai frecvent
autovehicule Chevrolet din porturile coreene Inchon, Busan şi Gunsan către Koper.
Din capacitatea totală a vaporului, cuprinsă între 4000
şi 6000 de autovehicule, între 1500 şi 2000 – în funcţie de model – ajung în
portul Koper. Transportul durează 30 de zile. Aproximativ 150 de
autovehicule sunt descărcate în fiecare oră de către şoferi pregătiţi special,
între 30 şi 40 per tură.
Următoarele ţări utilizează portul Koper ca punct de
plecare pentru autovehiculele Chevrolet: Albania, Austria, Azerbaidjan,
Armenia, Austria, Belarus, Bulgaria, Bosnia şi Herţegovina, Croaţia, Cehia, Georgia,
Estonia, Ungaria, Italia, Letonia, Lituania, Macedonia, Moldova, Muntenegru,
Polonia, România, Serbia, Slovacia, Slovenia şi Turcia.
Terminal auto
În ceea ce priveşte numărul de autovehicule, Chevrolet
utilizează cea mai mare parte din serviciile de logistică ale portului,
inclusiv servicii auto suplimentare: întreţinerea, pregătirea şi inspecţia
înainte de livrare a autovehiculelor.
Noile autovehicule Chevrolet descărcate de pe navă şi
aduse în parcarea exterioară trebuie să treacă de inspecţia de la primul punct
de oprire după descărcare (First Point of Rest - FPR). Aceasta este urmată de
verificarea de vamă, de verificarea asigurării şi a altor documente
justificative şi organizarea mai multor tipuri de transport către destinaţia
lor finală (transportoare de autovehicule, trenuri, nave). Sunt efectuate, de
asemenea, servicii de întreţinere, pregătire şi inspecţie înainte de livrare.
Procedurile de lucru la terminal sunt complet
computerizate, utilizându-se echipamente de scanare laser fără fir. Toate
informaţiile sunt colectate şi procesate de un centru (de computere) IT modern.
Fiecare autovehicul Chevrolet supus inspecţiei are locul
său în parcarea modernă, iluminată şi securizată, sub supraveghere video.
Cine sunt şoferii de la terminal?
Şoferii sunt special instruiţi pentru transferul
autovehiculelor la terminalul auto. Cea mai simplă manevră de lucru constă în
deplasarea autovehiculelor dintr-un loc de parcare (depozit) într-altul. Lucrul
pe navă este mai solicitant, întrucât autovehiculele trebuie parcate astfel
încât să se obţină cea mai bună dispunere în spaţiu. Cea mai dificilă sarcină
în cadrul vagoanelor de tren este descărcarea autovehiculelor,aceasta
efectuându-se prin conducerea în marşarier de-a lungul unui număr mare de
vagoane, pentru a ajunge în siguranţă la locul de parcare.
Pentru a putea sta la volanul unui autovehicul nou,
personalul trebuie să obţină un certificat de cazier judiciar, să treacă de
controlul medical şi să aibă permis de conducere pentru categoriile
corespunzătoare de cel puţin 3 ani. Chiar şi în timpul pregătirii profesionale,
membrii personalului trebuie să poarte o uniformă specială pentru a putea fi
reperaţi de celelalte persoane. Uniformele sunt foarte importante şi aceleaşi
pentru toată lumea. Rutele de transport sunt stabilite cu exactitate, precum şi
limitele de viteză şi restricţiile aferente. Limita de viteză pentru
suprafeţele exterioare este de 40 km/h (sau mai puţin, în funcţie de condiţiile
meteo) şi de 10 km/h în parcări. Mersul în marşarier fără ghidare la exterior
din partea unui asistent este strict interzis. Este absolut necesar să
menţineţi o distanţă de siguranţă de cel puţin trei ori lungimea unui
autovehicul în timp ce conduceţi în coloană şi de cel puţin lungimea unui
autovehicul din distanţa recomandată în timp ce autovehiculele sunt scoase din
şirul respectiv. Autovehiculele sunt parcate respectându-se distanţa
obligatorie. Marca autovehiculului specifică modalitatea de depozitare pentru
transportarea ulterioară şi unde trebuie ţinută cheia, fiecare producător având
propriile instrucţiuni.
Autovehiculele Chevrolet parcate au scaunele acoperite cu
huse, transmisia cuplată în prima treaptă de viteză şi frâna de parcare
acţionată. Cheile se regăsesc în compartimentul din portiera şoferului. Fiecare
autovehicul beneficiază, de asemenea, de un dispozitiv de transport conectat la
un circuit electric, pentru evitarea descărcării bateriei. Elementul de
protecţie este îndepărtat când autovehiculul soseşte la destinaţia sa finală.
Deplasarea autovehiculelor în port implică multe
proceduri de lucru pe care cumpărătorul nu le vede niciodată. Acestea sunt
efectuate de specialişti în conformitate cu instrucţiunile producătorilor. În
fiecare an, sute de mii de autovehicule sunt manipulate de către angajaţii
portului, care la tratează în fiecare zi pe fiecare ca pe propriul autovehicul.
Sursa: Chevrolet Romania
0 comentarii