Z1000 model 2012 |
Anul acesta se implinesc 40 de ani de la aparitia
primului Z de la Kawasaki .
Cu performante similare cu ale italiencelor dar cu un pret mult mai apropiat de
buzunarul muritorului de rand, noul Z1000 continua Saga
unui nume la fel de celebru ca Speed Triple, Monster sau CBR. Astfel, in Mai,
la UnitedMotors este
luna Z si ca atare oferta noastra include preturi speciale, foarte atractive,
la patru modele din gama Z.
Acum 40 de ani debuta pe piata Kawasaki Z1, o motocicleta sportiva dupa standardele vremii, ce a pus Kawasaki in fruntea listei de dorinte a motociclistilor din lumea intreaga.
Acum 40 de ani debuta pe piata Kawasaki Z1, o motocicleta sportiva dupa standardele vremii, ce a pus Kawasaki in fruntea listei de dorinte a motociclistilor din lumea intreaga.
Pentru a marca cei 40 de ani de la lansarea primului Z,
in luna mai United Motors a pregatit o oferta greu de
refuzat:
Z750: 7099 Euro
Z750R: 7749 Euro
Z1000: 9999 Euro
Z1000SX: 10799
Euro
TVA inclus!!!
La vremea lasarii sale, Z1 a devenit un etalon de
performata si chiar daca in zilele noastre 217 km/h nu reprezinta o performata
uluitoare, in 1972 putine motociclete de serie
se puteau lauda cu o asemenea viteza de top.
Cu un motor in patru cilindri de 903 cmc si cu
distributie DOHC care oferea performante nemaintalnite la un motor de serie Z1
a devenit un succes instantaneu. Kawasaki s-a folosit de experienta unor piloti
ca Gary Nixon si Paul Smart pentru a scoate o motocicleta suficient de
performata si bine construita pentru a deveni noul lider al clasei superbike.
Au urmat mai multe modele ale familiei Z, ultima litera a
alfabetului devenind pentru fanii Kawasaki sinonima cu performanta.
Alaturi de Honda CB750, Kawasaki Z1 a dat nastere unei
noi clase de motociclete, care mai tarziu avea sa primeasca numele de
"superbike".
In 1977 motorul creste la 1015 cmc. Este momentul in care
apare si numele Z1000. Apare al doilea disc de frana pe roata fata.
Puterea ajunge la 90 CP in 1978, iar rotille cu spite
sunt inlocuite cu unele din aliaj, cu dimentru mai mic. Designul acestei
versiuni este reluat in anii 2000 sub forma lui ZRX1200.
In anii '80 Z1000 evolueaza intr-o familie de
motociclete: sportiva GPZ900, touringul GTR1000 cu transmisie pe cardan(model
ce avea sa ramana neschimbat pana la aparitia versiunii de 1400) si
power-cruiserul ZL900 Eliminator. In 1984 numele Z1000 nu mai exista in lista.
In 2003 numele Z1000 revine pe lista de preturi a
dealerilor Kawasaki dupa mai bine de 20 de ani de pauza. Preluand motorul de la
ZX-9R dar cu un sistem de injectie adaptat nevoilor unui naked si cu un cadru
din otel care expune motorul si sistemul de evacuare cu patru finale (in fapt
sunt doua finale cu iesiri duble) reprezinta o interpretare moderna a
conceptului din 1972. In 2007 designul devine mai agresiv iar motorul se
aliniaza normelor de mediu.
Actualul ZET a fost lansat in 2010 si este in
totalitate nou. Acum cadrul este din aluminiu, iar motorul de 1.043 cmc ofera
138 CP. Cu performante similare cu ale italiencelor dar cu un pret mult mai
apropiat de buzunarul muritorului de rand, noul Z1000 continua Saga unui nume
la fel de celebru ca Speed Triple, Monster sau CBR.
Sursa: www.unitedmotors.ro
Doamne ce preturi au, adica sincer nu stiu cat costau inainte insa preturile de fata mie mi se par mici pentru ce ofera de fapt. M-ar bate gandul rau la una....dar totusi nu stiu ce sa zic daca merita.
RăspundețiȘtergere