Z1000 model 2012
Anul acesta se implinesc 40 de ani de la aparitia primului Z de la Kawasaki . Cu performante similare cu ale italiencelor dar cu un pret mult mai apropiat de buzunarul muritorului de rand, noul Z1000 continua Saga unui nume la fel de celebru ca Speed Triple, Monster sau CBR. Astfel, in Mai, la UnitedMotors este luna Z si ca atare oferta noastra include preturi speciale, foarte atractive, la patru modele din gama Z.

Acum 40 de ani debuta pe piata Kawasaki Z1, o motocicleta sportiva dupa standardele vremii, ce a pus Kawasaki in fruntea listei de dorinte a motociclistilor din lumea intreaga.

Pentru a marca cei 40 de ani de la lansarea primului Z, in luna mai United Motors a pregatit o oferta greu de refuzat:
Z750: 7099 Euro
Z750R: 7749 Euro
Z1000: 9999 Euro
Z1000SX: 10799 Euro
TVA inclus!!!

La vremea lasarii sale, Z1 a devenit un etalon de performata si chiar daca in zilele noastre 217 km/h nu reprezinta o performata uluitoare, in 1972 putine motociclete de serie se puteau lauda cu o asemenea viteza de top.

Cu un motor in patru cilindri de 903 cmc si cu distributie DOHC care oferea performante nemaintalnite la un motor de serie Z1 a devenit un succes instantaneu. Kawasaki s-a folosit de experienta unor piloti ca Gary Nixon si Paul Smart pentru a scoate o motocicleta suficient de performata si bine construita pentru a deveni noul lider al clasei superbike.

Au urmat mai multe modele ale familiei Z, ultima litera a alfabetului devenind pentru fanii Kawasaki sinonima cu performanta.

Alaturi de Honda CB750, Kawasaki Z1 a dat nastere unei noi clase de motociclete, care mai tarziu avea sa primeasca numele de "superbike".

In 1977 motorul creste la 1015 cmc. Este momentul in care apare si numele Z1000. Apare al doilea disc de frana pe roata fata.

Puterea ajunge la 90 CP in 1978, iar rotille cu spite sunt inlocuite cu unele din aliaj, cu dimentru mai mic. Designul acestei versiuni este reluat in anii 2000 sub forma lui ZRX1200.

In anii '80 Z1000 evolueaza intr-o familie de motociclete: sportiva GPZ900, touringul GTR1000 cu transmisie pe cardan(model ce avea sa ramana neschimbat pana la aparitia versiunii de 1400) si power-cruiserul ZL900 Eliminator. In 1984 numele Z1000 nu mai exista in lista.

In 2003 numele Z1000 revine pe lista de preturi a dealerilor Kawasaki dupa mai bine de 20 de ani de pauza. Preluand motorul de la ZX-9R dar cu un sistem de injectie adaptat nevoilor unui naked si cu un cadru din otel care expune motorul si sistemul de evacuare cu patru finale (in fapt sunt doua finale cu iesiri duble) reprezinta o interpretare moderna a conceptului din 1972. In 2007 designul devine mai agresiv iar motorul se aliniaza normelor de mediu.

Actualul ZET a fost lansat in 2010 si este in totalitate nou. Acum cadrul este din aluminiu, iar motorul de 1.043 cmc ofera 138 CP. Cu performante similare cu ale italiencelor dar cu un pret mult mai apropiat de buzunarul muritorului de rand, noul Z1000 continua Saga unui nume la fel de celebru ca Speed Triple, Monster sau CBR.

Sursa: www.unitedmotors.ro 
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

1 comentarii

  1. Doamne ce preturi au, adica sincer nu stiu cat costau inainte insa preturile de fata mie mi se par mici pentru ce ofera de fapt. M-ar bate gandul rau la una....dar totusi nu stiu ce sa zic daca merita.

    RăspundețiȘtergere