BMW X1 a deschis segmentul SUV compact, devenind un succes remarcabil al mărcii. Acum îşi întăreşte poziţia pe piaţă cu o serie de îmbunătăţiri de design şi tehnologii unice faţă de competiţie, aşa cum este cutia de viteze cu 8 trepte, motorizări noi şi pachetul de tehnologii BMW EfficientDynamics care includ şi modul de funcţionare ECO PRO.

BMW X1 a continuat tradiţia mărcii de a deschide noi segmente de automobile. De la debutul din septembrie 2009, primul SUV compact premium s-a dovedit un succes remarcabil. În cei doi ani şi jumătate de când este disponibil, BMW X1 a ajuns la mai bine de un sfert de milion de clienţi. Performanţa de vânzări va fi întărită odată cu debutul pe piaţa din USA în a doua parte a acestui an, precum şi începerea producţiei în China pentru modelele dedicate acestei pieţe.

În România s-au livrat în total 625 de automobile (până în martie 2012). Anul 2011 l-a încheiat pe poziţia a doua în topul celor mai de succes modele ale mărcii cu o creştere de 139%, pentru ca în primul trimestru al acestui an să devină cel mai de succes model BMW, cu o creştere de 90% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent (80 de unităţi livrate în primul trimestru).

Pentru a întări poziţia pe piaţă, BMW X1 are programat să primească o serie de îmbunătăţiri de design şi tehnologie. Noul model este programat să debuteze pe pieţele din întreaga lume în toamna acestui an, preţul pentru România urmând a fi anunţat la o dată ulterioară.

Modificările de design urmăresc să întărească imaginea noului BMW X1 definit prin agilitate, eleganţă urbană,  dar şi prin trăsăturile gamei BMW X - robusteţe şi versatilitate. Pentru o prezenţă mai dinamică, care inspiră forţă, garantează noile faruri de zi cu inele LED şi lumini de accent orizontale LED.

Partea frontală a noului BMW X1 este marcată de patru linii care se întâlnesc deasupra numărului de înmatriculare, formând un X, specific pentru modelele SAV BMW. Primele dintre ele, coboară de pe capotă în V, acoperă farurile şi se întâlnesc sub grila dublă a radiatorului. Celelalte, un element nou pentru acest model, pornesc din partea inferioară şi formează o curbă deasupra numărului. Delimitează o formă puternică, uşor împinsă în faţă, care subliniază trăsăturile tot-teren ale acestui model. Un alt element de noutate este linia orizontală care ocoleşte farurile de ceaţă şi amplifică lăţimea modelului şi prezenţa sportivă. A fost modificată şi grila de aer, acum împărţită în trei elemente, una centrală şi două laterale, la fel ca la celelalte modele din gama BMW X. În final, micşorarea zonelor de protecţie de plastic şi suprafeţele mai ample în culoarea caroseriei creează o imagine de calitate. Este o caracteristică care se regăseşte la întreaga caroserie şi amplifică imaginea de calitate a noului model.

Interiorul a primit o restilizare uşoară, marcată de orientarea mai pronunţată a consolei centrale către conducătorul auto, un element distinctiv al mărcii implementat prima dată la jumătatea anilor '70. Se remarcă de asemenea un nou design al display-ului iDrive şi folosirea de  materiale noi, în special în zona gurilor de aerisire.

Pentru prima dată în gama BMW X debutează liniile de design - BMW xLine şi BMW Sport Line. Este vorba de elemente de personalizare special definite de designeri BMW şi care, alături de pachetul M Sport, oferă posibilităţi suplimentare de individualizare.

Portofoliul de motorizări a fost extins cu o serie de propulsoare noi cu tehnologie BMW TwinPower Turbo. Sunt disponibile acum 5 versiuni diesel şi 3 benzină cu puteri între 85 kW/116 CP pentru BMW X1 sDrive16d şi 180 kW/245 CP pentru BMW X1 xDrive28i. Noutăţile sunt X1 sDrive16d (85 kW/116 CP), care devine cel mai accesibil diesel şi X1 xDrive25d (160 kW/218 CP). Aceasta din urmă înlocuieşte xDrive23 cu un propulsor tot de doi litri diesel cu două turbine, dar care dezvoltă mai multă putere.

Pachetul de tehnologii BMW TwinPower Turbo, de care beneficiază toate motorizările noi, se remarcă, alături de performanţă crescută şi un consum mai mic, prin disponibilitatea unui cuplu motor generos pe o plajă mare de turaţii. De exemplu, X1 xDrive28i dispune de 350 Nm între 1250 şi 4800 rpm pentru un răspuns instantaneu la apăsarea pedalei de acceleraţie.

Una dintre cele mai importante noutăţi tehnologice este disponibilitatea cutiei automate cu 8 trepte pentru un total de patru motorizări (20i, 28i, 20d şi 25d). Aceasta, alături de o serie extinsă de măsuri BMW EfficientDynamics, permite reducerea suplimentară a consumului de combustibil cu până la 0,9 litri faţă de versiunile precedente.

Din pachetul de tehnologii BMW EfficientDynamics se remarcă sistemul Auto Start-Stop, disponibil acum şi pentru modelele echipate cu cutia automată cu 8 trepte. Îşi face debutul şi sistemul ECO PRO, care acum poate fi activat sau dezactivat prin intermediul unui buton din consola centrală, amplasat sub sistemul de control al aerului condiţionat. Modul de funcţionare ECO PRO susţine un mod de condus mai eficient prin modificarea răspunsului pedalei de acceleraţie şi regimului de schimbare al cutiei de viteze automată. Suplimentar, se schimbă modul de funcţionare al componentelor auxiliare electrice pentru un randament maxim. Acesta include aerul condiţionat, încălzirea scaunelor sau oglinzilor exterioare. Un indicator special informează conducătorul auto cu privire la modul de condus şi la autonomia câştigată de la ultima alimentare.

Sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive este disponibil standard pentru două versiuni de motorizare, pentru cele mai puternice propulsoare diesel şi benzină. De asemenea, este disponibil opţional pentru alte 4 versiuni, ca alternativă la sistemul de propulsie, definitoriu pentru dinamica modelelor BMW.

Versatilitatea noului model se remarcă prin bancheta spate cu reglare în 10 paşi între 1° şi 31° pentru o capacitate a portbagajului între 360 litri (poziţia confort) şi 480 litri poziţia (cargo). Pentru un plus de spaţiu de încărcare este disponibil sistemul de rabatare fracţionat al banchetei în 3 segmente: 40:20:40.

O listă extinsă de echipamente opţionale include sistem de navigaţie şi aplicaţii internet (BMW Apps şi BMW Live), sistem de sunet  Harman Kardon , funcţia Acces confort, operare automată fază lungă, Faruri Xenon adaptive sau cameră pentru mersul înapoi.

Sursa: BMW Romania 
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii