Budapesta, Ungaria şi Portorož, Slovenia-Veneţia,Italia.
Rob Huff, pilotul Chevrolet în cadrul WTTC şi Ian Halleran, directorul
departamentului de servicii post-vânzare al Chevrolet au pregătit sfaturi
pentru clienţii pentru a vă ajuta să obţineţi un consum mai redus de carburant
cu autovehiculul dumneavoastră Chevrolet. Aceasta înseamnă că nu trebuie să
consumaţi mai mult decât este necesar pentru funcţionarea sigură şi
corespunzătoare a autovehiculului dumneavoastră Chevrolet. Autovehiculul,
bugetul dumneavoastră, dar şi mediul înconjurător vor avea de câştigat de pe
urma efortului pe care îl depuneţi.
Ar trebui să începeţi cu o activitate foarte simplă.
Înainte să porniţi la drum, îndepărtaţi din autovehicul toate lucrurile care nu
vă sunt absolut necesare pentru călătorie. Lanţuri de iarnă, role, cărţi,
jucării, pantofi, echipamente sport, sticle etc. Nu uitaţi de portbagaj. Verificaţi,
de asemenea, zona de sub podeaua acestuia. Cu fiecare gram îndepărtat veţi
economisi mai mult carburant.
Acelaşi lucru este valabil şi pentru exteriorul
autovehiculului. Îndepărtaţi suportul de acoperiş oricând este posibil. Acesta
afectează aerodinamica. Menţineţi-vă autovehiculul curat. Asiguraţi-vă că toate
prizele de aer sunt curate şi neobstrucţionate. Asiguraţi o admisie
corespunzătoare a aerului în motor. De asemenea, spălaţi autovehiculul, în
special zona roţilor de sub apărătoarele de noroi. În felul acesta, veţi reuşi
uneori să îndepărtaţi peste un kilogram de noroi.
Motorul este sufletul autovehiculului Chevrolet. De
aceea, este imperativ să se prezinte în cea mai bună stare. Efectuaţi în mod
regulat toate verificările recomandate. Utilizaţi ulei şi lichid de răcire
recomandate; verificaţi nivelul fiecăruia. Menţineţi toate prizele de aer
curate şi neobstrucţionate. Curăţaţi filtrele cu regularitate.
De asemenea, pneurile influenţează în mod direct consumul
de carburant al autovehiculului dumneavoastră. Verificaţi frecvent presiunea în
pneuri. În general, cu cât presiunea este mai ridicată, cu atât scade
rezistenţa la rulare şi, implicit, consumul. Dar respectaţi întotdeauna
recomandările producătorului. Un nivel prea ridicat al presiunii poate
economisi carburant, dar poate, de asemenea, suprasolicita suspensia şi poate
cauza deteriorarea prematură a pneurilor şi reduce stabilitatea şi confortul
dumneavoastră în timpul conducerii.
„Nu uitaţi să schimbaţi pneurile de iarnă/vară la timp!
Utilizarea pneurilor de iarnă pe timp de vară duce la creşterea consumului de
carburant," a declarat Ian Halleran, directorul departamentului de
servicii post-vânzare Chevrolet pentru Europa Centrală şi de Est. „Utilizaţi
întotdeauna pneuri de dimensiuni corespunzătoare. Poate că pneurile late vă
oferă o senzaţie şi un aspect de sportivitate şi stabilitate, dar acestea
sporesc consumul de carburant ca urmare a unei rezistenţe crescute la rulare şi
aerodinamicii scăzute."
Frânarea.
Fiecare utilizare a frânelor înseamnă o pierdere a energiei carburantului ars în timpul deplasării autovehiculului. Fiţi întotdeauna atent şi evitaţi pe cât posibil manevrele de frânare care nu sunt necesare. Atunci când vă deplasaţi în pantă, în loc să acţionaţi pedala de frână sau să comutaţi în treapta neutră de viteză, utilizaţi frâna de motor pentru a menţine sau reduce viteza. În acest mod nu veţi consuma absolut deloc carburant. Chiar dacă utilizaţi treapta neutră de viteză, tot va fi consumată o anumită cantitate de carburant pentru menţinerea motorul la ralanti.
Fiecare utilizare a frânelor înseamnă o pierdere a energiei carburantului ars în timpul deplasării autovehiculului. Fiţi întotdeauna atent şi evitaţi pe cât posibil manevrele de frânare care nu sunt necesare. Atunci când vă deplasaţi în pantă, în loc să acţionaţi pedala de frână sau să comutaţi în treapta neutră de viteză, utilizaţi frâna de motor pentru a menţine sau reduce viteza. În acest mod nu veţi consuma absolut deloc carburant. Chiar dacă utilizaţi treapta neutră de viteză, tot va fi consumată o anumită cantitate de carburant pentru menţinerea motorul la ralanti.
Acceleraţia reprezintă un alt factor
important al consumului de carburant
Dacă nu este nevoie să acceleraţi imediat, nu apăsaţi pedala de acceleraţie la maxim. În cele mai multe cazuri, este suficient să o apăsaţi uşor. Pe o suprafaţa plană, puteţi schimba treapta de viteză la o turaţie de 2000 rpm. Observaţi modul de funcţionare a cutiei de viteze automate. Încercaţi să simţiţi motorul. Există anumite diferenţe în funcţie de cilindree şi de tipul motorului (pe benzină, diesel).
Dacă nu este nevoie să acceleraţi imediat, nu apăsaţi pedala de acceleraţie la maxim. În cele mai multe cazuri, este suficient să o apăsaţi uşor. Pe o suprafaţa plană, puteţi schimba treapta de viteză la o turaţie de 2000 rpm. Observaţi modul de funcţionare a cutiei de viteze automate. Încercaţi să simţiţi motorul. Există anumite diferenţe în funcţie de cilindree şi de tipul motorului (pe benzină, diesel).
Nu uitaţi de tempomat
Atunci când autovehiculul dumneavoastră este prevăzut cu tempomat, utilizaţi-l de câte ori aveţi ocazia. Unitatea de comandă face întotdeauna cele mai bune alegeri în materie de turaţie, treaptă de viteză şi acceleraţie etc. Este aproape imposibil ca şoferul să facă acest lucru mai bine. Pentru a vă convinge uitaţi-vă pe computerul de bord.
Atunci când autovehiculul dumneavoastră este prevăzut cu tempomat, utilizaţi-l de câte ori aveţi ocazia. Unitatea de comandă face întotdeauna cele mai bune alegeri în materie de turaţie, treaptă de viteză şi acceleraţie etc. Este aproape imposibil ca şoferul să facă acest lucru mai bine. Pentru a vă convinge uitaţi-vă pe computerul de bord.
Sistemul de aer condiţionat şi de ventilaţie
utilizează, de asemenea, carburant
Geamurile şi/sau trapa deschise afectează aerodinamica autovehiculului dumneavoastră pe măsură ce viteza sporeşte. Găsiţi echilibrul perfect între utilizarea sistemului de aer condiţionat şi deplasarea cu geamurile deschise. Utilizaţi sistemul de aer condiţionat doar atunci când este absolut necesar. Porniţi-l la ralanti. Puteţi simţi şi observa cum se modifică turaţia. Sistemul de aer condiţionat are nevoie de energie electrică de la motor. Aceasta înseamnă că are nevoie de carburant.
Geamurile şi/sau trapa deschise afectează aerodinamica autovehiculului dumneavoastră pe măsură ce viteza sporeşte. Găsiţi echilibrul perfect între utilizarea sistemului de aer condiţionat şi deplasarea cu geamurile deschise. Utilizaţi sistemul de aer condiţionat doar atunci când este absolut necesar. Porniţi-l la ralanti. Puteţi simţi şi observa cum se modifică turaţia. Sistemul de aer condiţionat are nevoie de energie electrică de la motor. Aceasta înseamnă că are nevoie de carburant.
În plus, nu supraalimentaţi rezervorul de carburant.
Opriţi-vă la primul sau la al doilea sunet specific al pistolului pompei de
carburant. Carburantul în exces nu va intra în procesul de combustie pentru a
propulsa autovehiculul.
Consumul mediu de carburant specificat este calculat în
condiţii standard, în conformitate cu reglementările UE. Din păcate,
deplasările zilnice nu sunt realizate în condiţii standard şi diferă de la o zi
la alta în ceea ce priveşte: traficul, condiţiile meteo, condiţiile de drum,
graba, întreţinerea neregulată etc. Atunci când autovehiculul staţionează cu motorul
pornit, consumul este infinit mai mare. Gândiţi-vă la timpul pe care îl
petreceţi la semafor, în blocajele de trafic, aşteptând ca pasagerii să coboare
sau să urce în autovehicul. Încercaţi să scurtaţi pe cât posibil aceste
intervale de timp. Merită să opriţi motorul de câte ori este posibil. Nu
încălziţi motorul prin turare. Reţineţi: consumul în tot acest timp este
infinit mai mare. După ce aţi pornit motorul, plecaţi de pe loc imediat ce
aveţi posibilitatea.
„Să fim sinceri – conduceţi mereu (în funcţie de
legislaţia locală) cu 90 km/h pe drumurile naţionale şi cu 130 km/h pe
autostradă? La viteze mai ridicate, consumul de carburant va spori",
declară Halleran. „Cât de des se întâmplă să transportaţi 2, 3 sau 4 pasageri
în autovehiculul dumneavoastră, multe bagaje, uneori biciclete sau schiuri pe
acoperiş? Ţineţi cont şi de aerul condiţionat sau geamurile şi trapa deschise
pe timp de vară. Vă puteţi da seama cum sporesc acestea sarcina autovehiculului
şi consumul de carburant. Acelaşi lucru este valabil şi atunci când conduceţi
pe timp de iarnă, în condiţii de zăpadă, ploaie sau vânt. Ţineţi cont de toate
cele prezentate mai sus înainte să vă gândiţi că autovehiculul dumneavoastră
consumă prea mult.”
Luaţi în considerare aceste sfaturi împreună cu broşura
de service. Sfaturile vizează modelele Chevrolet Europe şi trebuie privite doar
ca recomandări.
Sursa: Chevrolet Romania
0 comentarii