Budapesta, Ungaria şi Portorož, Slovenia-Veneţia,Italia. Rob Huff, pilotul Chevrolet în cadrul WTTC şi Ian Halleran, directorul departamentului de servicii post-vânzare al Chevrolet au pregătit sfaturi pentru clienţii pentru a vă ajuta să obţineţi un consum mai redus de carburant cu autovehiculul dumneavoastră Chevrolet. Aceasta înseamnă că nu trebuie să consumaţi mai mult decât este necesar pentru funcţionarea sigură şi corespunzătoare a autovehiculului dumneavoastră Chevrolet. Autovehiculul, bugetul dumneavoastră, dar şi mediul înconjurător vor avea de câştigat de pe urma efortului pe care îl depuneţi.

Ar trebui să începeţi cu o activitate foarte simplă. Înainte să porniţi la drum, îndepărtaţi din autovehicul toate lucrurile care nu vă sunt absolut necesare pentru călătorie. Lanţuri de iarnă, role, cărţi, jucării, pantofi, echipamente sport, sticle etc. Nu uitaţi de portbagaj. Verificaţi, de asemenea, zona de sub podeaua acestuia. Cu fiecare gram îndepărtat veţi economisi mai mult carburant.

Acelaşi lucru este valabil şi pentru exteriorul autovehiculului. Îndepărtaţi suportul de acoperiş oricând este posibil. Acesta afectează aerodinamica. Menţineţi-vă autovehiculul curat. Asiguraţi-vă că toate prizele de aer sunt curate şi neobstrucţionate. Asiguraţi o admisie corespunzătoare a aerului în motor. De asemenea, spălaţi autovehiculul, în special zona roţilor de sub apărătoarele de noroi. În felul acesta, veţi reuşi uneori să îndepărtaţi peste un kilogram de noroi.

Motorul este sufletul autovehiculului Chevrolet. De aceea, este imperativ să se prezinte în cea mai bună stare. Efectuaţi în mod regulat toate verificările recomandate. Utilizaţi ulei şi lichid de răcire recomandate; verificaţi nivelul fiecăruia. Menţineţi toate prizele de aer curate şi neobstrucţionate. Curăţaţi filtrele cu regularitate.

De asemenea, pneurile influenţează în mod direct consumul de carburant al autovehiculului dumneavoastră. Verificaţi frecvent presiunea în pneuri. În general, cu cât presiunea este mai ridicată, cu atât scade rezistenţa la rulare şi, implicit, consumul. Dar respectaţi întotdeauna recomandările producătorului. Un nivel prea ridicat al presiunii poate economisi carburant, dar poate, de asemenea, suprasolicita suspensia şi poate cauza deteriorarea prematură a pneurilor şi reduce stabilitatea şi confortul dumneavoastră în timpul conducerii.

„Nu uitaţi să schimbaţi pneurile de iarnă/vară la timp! Utilizarea pneurilor de iarnă pe timp de vară duce la creşterea consumului de carburant," a declarat Ian Halleran, directorul departamentului de servicii post-vânzare Chevrolet pentru Europa Centrală şi de Est. „Utilizaţi întotdeauna pneuri de dimensiuni corespunzătoare. Poate că pneurile late vă oferă o senzaţie şi un aspect de sportivitate şi stabilitate, dar acestea sporesc consumul de carburant ca urmare a unei rezistenţe crescute la rulare şi aerodinamicii scăzute."

Frânarea.
Fiecare utilizare a frânelor înseamnă o pierdere a energiei carburantului ars în timpul deplasării autovehiculului. Fiţi întotdeauna atent şi evitaţi pe cât posibil manevrele de frânare care nu sunt necesare. Atunci când vă deplasaţi în pantă, în loc să acţionaţi pedala de frână sau să comutaţi în treapta neutră de viteză, utilizaţi frâna de motor pentru a menţine sau reduce viteza. În acest mod nu veţi consuma absolut deloc carburant. Chiar dacă utilizaţi treapta neutră de viteză, tot va fi consumată o anumită cantitate de carburant pentru menţinerea motorul la ralanti.

Acceleraţia reprezintă un alt factor important al consumului de carburant
Dacă nu este nevoie să acceleraţi imediat, nu apăsaţi pedala de acceleraţie la maxim. În cele mai multe cazuri, este suficient să o apăsaţi uşor. Pe o suprafaţa plană, puteţi schimba treapta de viteză la o turaţie de 2000 rpm. Observaţi modul de funcţionare a cutiei de viteze automate. Încercaţi să simţiţi motorul. Există anumite diferenţe în funcţie de cilindree şi de tipul motorului (pe benzină, diesel).

Nu uitaţi de tempomat 
Atunci când autovehiculul dumneavoastră este prevăzut cu tempomat, utilizaţi-l de câte ori aveţi ocazia. Unitatea de comandă face întotdeauna cele mai bune alegeri în materie de turaţie, treaptă de viteză şi acceleraţie etc. Este aproape imposibil ca şoferul să facă acest lucru mai bine. Pentru a vă convinge uitaţi-vă pe computerul de bord.

Sistemul de aer condiţionat şi de ventilaţie utilizează, de asemenea, carburant
Geamurile şi/sau trapa deschise afectează aerodinamica autovehiculului dumneavoastră pe măsură ce viteza sporeşte. Găsiţi echilibrul perfect între utilizarea sistemului de aer condiţionat şi deplasarea cu geamurile deschise. Utilizaţi sistemul de aer condiţionat doar atunci când este absolut necesar. Porniţi-l la ralanti. Puteţi simţi şi observa cum se modifică turaţia. Sistemul de aer condiţionat are nevoie de energie electrică de la motor. Aceasta înseamnă că are nevoie de carburant.

În plus, nu supraalimentaţi rezervorul de carburant. Opriţi-vă la primul sau la al doilea sunet specific al pistolului pompei de carburant. Carburantul în exces nu va intra în procesul de combustie pentru a propulsa autovehiculul.

Consumul mediu de carburant specificat este calculat în condiţii standard, în conformitate cu reglementările UE. Din păcate, deplasările zilnice nu sunt realizate în condiţii standard şi diferă de la o zi la alta în ceea ce priveşte: traficul, condiţiile meteo, condiţiile de drum, graba, întreţinerea neregulată etc. Atunci când autovehiculul staţionează cu motorul pornit, consumul este infinit mai mare. Gândiţi-vă la timpul pe care îl petreceţi la semafor, în blocajele de trafic, aşteptând ca pasagerii să coboare sau să urce în autovehicul. Încercaţi să scurtaţi pe cât posibil aceste intervale de timp. Merită să opriţi motorul de câte ori este posibil. Nu încălziţi motorul prin turare. Reţineţi: consumul în tot acest timp este infinit mai mare. După ce aţi pornit motorul, plecaţi de pe loc imediat ce aveţi posibilitatea.

„Să fim sinceri – conduceţi mereu (în funcţie de legislaţia locală) cu 90 km/h pe drumurile naţionale şi cu 130 km/h pe autostradă? La viteze mai ridicate, consumul de carburant va spori", declară Halleran. „Cât de des se întâmplă să transportaţi 2, 3 sau 4 pasageri în autovehiculul dumneavoastră, multe bagaje, uneori biciclete sau schiuri pe acoperiş? Ţineţi cont şi de aerul condiţionat sau geamurile şi trapa deschise pe timp de vară. Vă puteţi da seama cum sporesc acestea sarcina autovehiculului şi consumul de carburant. Acelaşi lucru este valabil şi atunci când conduceţi pe timp de iarnă, în condiţii de zăpadă, ploaie sau vânt. Ţineţi cont de toate cele prezentate mai sus înainte să vă gândiţi că autovehiculul dumneavoastră consumă prea mult.”

Luaţi în considerare aceste sfaturi împreună cu broşura de service. Sfaturile vizează modelele Chevrolet Europe şi trebuie privite doar ca recomandări.

Sursa: Chevrolet Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii