Prin proiectul One World
Futbol, locuitorii regiunilor sărace din întreaga lume beneficiază de mingi de
fotbal „practic indestructibile”.
În contractul pe o durată de
trei ani, Chevrolet se angajează să ofere 1,5 milioane de mingi de fotbal.
DETROIT – Astăzi,
Chevrolet a anunţat semnarea unui parteneriat pe trei ani cu proiectul One
World Futbol, o societate fără scop lucrativ ce a câştigat numeroase premii,
creatoarea mingii One World Futbol. În urma parteneriatului, 1,5 milioane de
mingi de fotbal practic indestructibile vor fi donate tinerilor din regiunile
afectate de război, din tabere de refugiaţi, zone lovite de dezastre şi din
cadrul altor comunităţi dezavantajate din întreaga lume.
Chevrolet îşi va respecta angajamentul prin intermediul
unei reţele globale de organizaţii al căror scop este să ajute viitoarea
generaţie de fotbalişti.
„Proiectul One World Futbol sărbătoreşte o valoare de
bază foarte aproape de viziunea Chevrolet, anume că fotbalul poate influenţa
vieţile oamenilor şi poate aduce schimbări pozitive pentru oamenii din întreaga
lume,” a declarat Joel Ewanick, Director Internaţional de Marketing al General
Motors. „Suntem încântaţi să susţinem misiunea proiectului One World Futbol de
a însufleţi milioane de oameni din întreaga lume pentru a se alătura acestui
efort şi a crea o mişcare globală în beneficiul jocului şi al oamenilor
pasionaţi de acesta.”
Chevrolet a devenit sponsorul organizaţiei One World
Futbol, înfiinţate în anul 2010 şi susţinute în la început de Sting, muzicianul
faimos în întreaga lume. Susţinerea oferită de Chevrolet face parte dintr-o
iniţiativă pro-fotbal globală, implementată la nivelul întregii companii, ce
include sponsorizarea Manchester United, campioana din Barclays Premier League.
Încă de la începuturile sale, proiectul One World Futbol
a influenţat pozitiv peste 525.000 de persoane din 137 de ţări, prin cele peste
138 de organizaţii – inclusiv şcoli, orfelinate şi organizaţii non-profit – ce
folosesc sportul pentru a aplana conflictele, pentru a educa în spiritul
toleranţei şi pentru a consolida comunităţile. Compania este un membru asociat
al streetfootballnetwork,
care face legătura între 94 de organizaţii non-profit, care susţin fotbalul ca
promotor al dezvoltării sociale în 61 de ţări.
Tim Jahnigen, inventatorul mingii One World Futbol şi
textier de succes, a fost motivat să iniţieze acest proiect după ce a urmărit
un film transmis de CNN, cu copii din Darfur care jucau fotbal cu o minge din
gunoi legat cu sfoară. Jahnigen s-a hotărât să creeze o minge care să poată fi
folosită ca o adevărată minge de fotbal, dar care să nu poată fi distrusă din
cauza condiţiilor dificile de trai ale fotbaliştilor din unele zone ale lumii.
„Misiunea proiectului One World Futbol este de a avea un
impact pozitiv, aducând bucurie tinerilor din întreaga lume prin fotbal şi prin
joc, astfel încât copiii să se bucure de copilărie indiferent unde ar trăi,” a
declarat Jahnigen, co-fondator şi director de inovaţie în cadrul proiectului One
World Futbol. „Chevrolet este partenerul ideal, care ne împărtăşeşte
convingerea că fotbalul poate uni oamenii prin plăcerea jocului, dar poate
ajuta şi la vindecarea şi reconstruirea comunităţilor afectate de război,
dezastre naturale şi sărăcie. Prin acest parteneriat, vom putea influenţa în
mod semnificativ milioane de oameni, prin puterea unei simple mingi
rezistente.”
Denumirea proiectului şi a mingii One World Futbol sunt
inspirate din cântecul lui Sting, „One World (Not Three).” Pentru proiectarea
mingii au fost necesare 11 luni pentru prototipuri şi teste pe teren
desfăşurate în Africa, Haiti, Irak şi în alte locaţii. În cadrul proiectului
One World Futbol, se lucrează cu grupuri şi companii din toată lumea care
achiziţionează, sponsorizează şi/sau distribuie mingea One World Futbol în
locurile în care aceasta poate susţine jocul pe durate lungi de timp. Pot fi
achiziţionate şi individual, prin programul „Buy One Give One” (Cumpără şi
dăruieşte), disponibil pe pagina web One World Futbol Project. În urma
cumpărării unei mingi, o altă minge este donată organizaţiilor ce activează în
comunităţile dezavantajate din întreaga lume, precum Coaches Across Continents,
GOALS Haiti, Right to Play International şi Salvaţi Copiii, printre altele. Cei
care doresc doar să facă donaţii sau să achiziţioneze mingi pentru organizaţia
lor o pot face tot prin intermediul paginii web a proiectului.
O minge One World Futbol este mai durabilă şi poate fi
utilizată de sute de ori mai mult decât mingile obişnuite, făcând faţă oricăror
condiţii de joc. Nu este necesară umflarea mingii, dat fiind că aceasta nu se
dezumflă, chiar dacă este perforată de multe ori. Mingea One World Futbol poate
rezista ani de zile, pe toate tipurile de terenuri, precum beton, asfalt, teren
murdar, stâncos sau acoperit cu iarbă şi se păstrează în condiţii dificile,
fără a se dezumfla.
Deşi este proiectată astfel încât să aibă aceleaşi
dimensiuni, aceeaşi greutate şi acelaşi ricoşeu ca mingile tradiţionale
umflate, mingea One World Futbol nu necesită coasere. Materialul folosit pentru
fabricarea mingii este inert (nu este toxic, nu se infiltrează) şi este extrem
de robust. Datorită rezistenţei sale, mingea One World Futbol poate face faţă
importantei provocări referitoare la protecţia mediului, compensând cantitatea
de deşeuri rezultate în urma mingilor de fotbal sparte şi aruncate.
Sursa: Chevrolet Romania
0 comentarii