In 1927, in ajunul Craciunului,
patru prieteni au decis sa relanseze competitiile automobilistice in Italia
printr-o cursa ce urma sa treaca, in premiera, direct prin oras, atragand
astfel publicul si captandu-i atentia timp de doua zile. Cursa s-a numit Mille
Miglia, este simbolul unei lumi care acum pare foarte departe, dar face inca
istorie tocmai pentru ca in centrul ei sta pasiunea pura pentru automobile:
competitorii nu numai ca isi reparau singuri masinile in plina strada dar isi
si pictau manual numerele de concurs.
Au avut astfel loc 25 de editii, pe distanta de 1600 de km intre orasele Brescia-Roma si retur.
Fiat a luat startul in fiecare cursa, participand cu modele dintre cele mai diverse, de la masini sport la citadine si chiar un Campagnola 8V. In 1948, Fiat 1100 S si-a asumat prima pozitie a clasamentului.
Dupa o perioada de pauza, in anul 1977, Mille Miglia a fost reluata cu conditia ca masinile inscrise in competitie sa apartina modelelor ce luasera parte la cel putin una dintre cele 25 de curse anterioare. De atunci, in fiecare an, propietarii de masini clasice (denumite generic si vintage cars) se aliniaza cu eleganta la start.
Anul acesta vor intra in competitie 384 de automobile. Plecarea este pe 17 mai, din Brescia, si sosirea este pe 19 mai, dupa trei zile de competitie prin una dintre cele mai frumoase regiuni ale Italiei.
Fiat participa cu modelul 8V, cu o caroserie din fibra de sticla.
Modelul este propietatea Centrului Istoric Fiat si a costat 2.850.000 de lire
la momentul lansarii sale in 1952, sub bagheta celebrului designer Dante
Giacosa. Sasiul, portierele si scaunele reprezinta un tot unitar, fiind
asamblate intr-o singura bucata. A castigat 5 competitii sportive in anul
lansarii si a fost produs in 114 unitati. Anul acesta este
pilotat de John Elkann, Presedintele Fiat si unul dintre
mostenitorii marcii italiene, alaturi de sotia sa, Lavinia Borromeo, pe
post de copilot.
Sursa: Fiat Romania
0 comentarii