Grupul Renault România a fost partener al Challenge Kart
Low Cost, competiţie organizată de Universitatea din Pitești, vineri,
18 mai, la Merișani. Pe pista de încercări folosită ani în șir pentru
testele modelelor Dacia au concurat 7 karturi, 6 termice și unul
electric. Vehiculele au fost construite de la zero de studenții de la
Universitatea din Pitești și de colegi de-ai lor din Franța, de la
Université de Bourgogne, ISAT de Nevers.
În ciuda faptului că pista a fost acoperită de apă și a pus probleme piloților, studenții au făcut dovada capacităților tehnice ieșite din comun ale karturilor. După manșele de calificare, în care a fost stabilită ordinea intrării în concurs, studenții au fost trecut printr-o probă de sprint (15 ture), una de anduranță (40 ture), o probă de design și evaluare a șasiului și a inovațiilor tehnologice. Ultima probă a reprezentat-o evaluarea costului fiecărui kart, care nu ar fi trebuit să depășească 2.000 EUR (+ TVA).
Atracția concursului au reprezentant-o cele două karturi electrice, unul realizat de studenții Universității Pitești, Departamentul Autovehicule si Transporturi, celălalt de colegii din Franța. Kartul electric construit de echipa de la Universitatea din Pitești a fost realizat în circa o lună și este un proiect dezvoltat de studenți din anii 2 și 3 de la Secția Autovehicule Rutiere. Studenții au fost responsabili de construcția pieselor care fac legătura între șasiu și tracțiune și cablajele, dar pentru obținerea anumitor piese au beneficiat de sprijinul unuia dintre furnizorii Grupului Renault - Alseca. Kartul electric este echipat cu un motor ce atinge 10 kw în vârf, are control programabil și poate atinge o viteza maxima de 60 km/oră, fiind echipat cu 4 baterii litiu-ion. De asemenea, are afișaj digital la bord care indică puterea instantanee și curentul absorbit.
Challenge Kart Low Cost este un rezultat al colaborării Université de
Bourgogne, ISAT de Nevers, France – Universitatea din Piteşti, România. Acesta
este organizat cu sprijinul Grupului Renault Romania şi sub tutela Societăţii
Inginerilor de Automobile din România şi marchează şi aniversarea a 15 ani de
Erasmus la Universitatea din Piteşti. În rezumat, obiectivul acestei competiţii
este pregătirea viitorilor ingineri pentru gestiunea unui proiect, prin
dezvoltarea spiritului de muncă în echipă, repartizarea responsabilităţilor,
respectarea termenelor şi a bugetului alocat, în final, prin dezvoltarea
capacităţii de sinteză şi de compromis în raport cu constrângerile impuse
printr-un caiet de sarcini.
Sursa: Renault Romania
0 comentarii