Bucureşti, 3 mai 2012 – Noua Mazda CX-5, în
versiunea cu motorizare diesel, este disponibilă la test şi în România începând
cu această lună. Doritorii vor putea testa motorul de 2.2l diesel care face
parte din tehnologiile revoluţionare diesel lansate în premieră de constructor
prin intermediul acestui nou model. CX-5 diesel are un preţ de pornire de
24.190 de euro cu TVA inclus. Modelul se bucură de o cerere crescută. Deja 35%
din unităţile alocate în acest an pentru România sunt comandate sau livrate. În
ansamblu, compania estimează că echiparea diesel va reprezenta 65% din totalul
vânzărilor în 2012.
Noul SUV crossover îşi completează gama de motoare
alăturând propulsorului SKYACTIV-G de 2l benzină motorul SKYACTIV-D 2.2l
diesel, care va fi disponibil în două trepte de putere, de 150 şi 175 de CP.
Acesta prezintă cel mai scăzut raport de compresie din lume, de 14:1, ceea ce
se traduce printr-un consum redus cu 20% faţă de versiunea anterioară şi
printr-un nivel mai scăzut al emisiilor, modelul respectând normele de poluare
Euro 6, ce vor intra în vigoare în 2014. Mazda CX-5 diesel prezintă un consum
combinat de doar 4,6 l/100km şi emisii de doar 119 gr./km, cele mai scăzute
valori din clasă.
CX-5 în variantă diesel va beneficia şi de două turbine,
cea de-a doua având rol în menţinerea nivelului de putere liniar încă de la
turaţii reduse şi în eliminarea răspunsului întârziat la accelerare, prezent la
alte motoare convenţionale. Mulţumită inovaţiilor tehnice, motorul diesel de
2.2l are o elasticitate crescută, acul turometrului intrând în zona roşie abia
după 5.200 de rotaţii/min. Scăderea considerabilă a raportului de compresie a
permis utilizarea unor componente mai uşoare şi scăderea greutăţii totale a
motorului cu 10%.
Ambele motoare pot fi comandate cu oricare dintre noile
transmisii cu şase rapoarte SKYACTIV-Drive sau SKYACTIV-MT. Cea automată
combină avantajele cutiei de viteze cu dublu ambreiaj şi ale celei cu variaţie
continuă, schimbând vitezele rapid, dar totodată lin. Arhitectura şi principiul
de funcţionare contribuie de asemenea la o mai bună economie de combustibil a
autovehiculului cu până la 7% comparativ cu transmisia precedentă. Cutia de
viteze manuală are o greutate redusă cu până la 16% datorită designului
regândit şi componentelor utilizate şi oferă o schimbare sportivă şi precisă a
treptelor de viteză. Indiferent de motorizarea sau tipul de transmisie ales,
Mazda CX-5 va putea fi echipată cu tracţiune standard, frontală sau tracţiune
integrală permanentă.
Tehnologia abundă şi la capitolele confort şi siguranţă.
În funcţie de versiune, CX-5 poate fi echipat cu sistemul RVM de monitorizare a
„unghiului mort”, sistemul de asistenţă la depăşirea liniilor ce delimitează
benzile de mers (LDWS), sistemul de frânare inteligentă în oraş (SCBS) şi
sistemul de comutare automată între faza lungă şi scurtă (HBC). La interior,
noul SUV Mazda este echipat cu un display tactil color de 5,8 inci şi un buton
rotativ de comandă pentru controlul funcţiilor de divertisment. În funcţie de
nivelul de echipare, se poate opta pentru un sistem de navigaţie integrat,
accesibil şi uşor de utilizat, realizat în colaborare cu TomTom®, sau pentru
perfomantul sistem audio surround Bose® cu 9 difuzoare şi tehnologie de
compensare automată a sunetului Audio Pilot.
Sursa: Mazda Romania
0 comentarii