Punctajul maxim obţinut confirmă eficienţa
caroseriei SKYACTIV şi abordarea completă a noului concept de siguranţă Mazda.
Bucureşti, 23 mai 2012 – Mazda CX-5 este oficial
unul dintre cele mai sigure automobile din lume în urma cotaţiei maxime
posibile, cu cinci stele, acordată de Euro NCAP [1].
CX-5, un SUV compact crossover lansat în Europa în
februarie, a obţinut note de top la toate cele patru categorii de test [2].
Procentele obţinute pentru protecţia pasagerilor adulţi, pentru protecţia
pasagerilor copii şi sistemele de siguranţă (94%, 87% şi 86%) au fost mult
peste pragurile categoriilor situate la 80%, 75%, respectiv, 60%, necesare
pentru a obţine cotaţia de cinci stele. Cel mai nou model Mazda a obţinut
punctajul maxim deşi a fost testat conform celor mai riguroase standarde
introduse de Euro NCAP în 2012 pentru protecţia pietonilor, categorie la care
autovehiculele trebuie să obţină un scor mai mare de 60%.
CX-5 este al treilea model al companiei, după Mazda6 şi
Mazda3, care a primit cinci stele Euro NCAP de când agenţia de testare a
introdus noul sistem de rating în 2009. Scorul din fiecare categorie este
determinat pe baza mai multor teste: impact frontal la 64 km/h, impact lateral
cu alt autovehicul la 50 km/h, impact lateral cu un stâlp la 29 km/h şi
simularea impactului cu un pieton la 40 km/h. De asemenea, Euro NCAP evaluează
sistemul electronic de control al stabilităţii (ESC) [3],
printre altele.
Primul model al noii generaţii de modele Mazda, CX-5 este, totodată, primul model care integrează caroseria inovatoare SKYACTIV. Inginerii Mazda au ţintit crearea structurii de caroserie perfecte, astfel că au pornit de la zero, regândind principiile fundamentale ale structurii, ale materialelor şi ale metodelor de construcţie. Unul dintre rezultate este faptul că oţelurile cu limită înaltă de elasticitate compun 61% din caroserie. De fapt, barele de protecţie din interiorul spoilerelor frontale şi anterioare sunt realizate din oţel cu limită înaltă de elasticitate şi cu rezistenţă la rupere de 1.800 MPa – cel mai rezistent folosit vreodată la automobile. Mazda a introdus astfel o structură de caroserie care nu oferă doar un nivel superior de siguranţă la impact, dar este şi foarte uşoară. Compania are în plan utilizarea SKYACTIV-Body pentru toate noile generaţii de modele.
[1]European New Car
Assessment Programme este o agenţie independentă care acordă cotaţii de
siguranţă în domeniul auto din 1997.
[2]Cele patru categorii au
următoarele ponderi în scorul final: 50 % protecţia pasagerilor adulţi, 20%
protecţia pasagerilor copii, 20% protecţia pietonilor şi 10% asistarea de
siguranţă.
[3]Sistemul ESC al Mazda se
numeşte Controlul Dinamic al Stabilităţii (DSC).
Sursa: Mazda Romania
0 comentarii