Motor turbo 1.6 litri cu
injecţie directă şi sistem Start/Stop.
13 % mai puţin CO2 şi
consum de combustibil decât predecesorul său.
Conceptul de cuplu ridicat
maximizează rafinamentul.
Trei familii de motoare
complet noi în următoarele 12 luni.
Rüsselsheim. Opel îşi reînoieşte fundamental gama de
motoare. Trei familii de motoare complet noi, benzină şi motorină, înlocuiesc
protofoliul actual, chiar în miezul lui. Obiectivul este de a devini lider în
industrie, nu doar în privinţa consumului şi emisiilor, ci şi prin cuplul şi
reducerea zgomotului.
Primul motor care va fi introdus este un motor pe benzină
supralimentat de 1598 cc, cu patru cilindri cu injecţie directă şi Start/Stop.
Noul motor SIDI (spark ignition direct injection) ECOTEC va fi disponibil în
diverse variante de putere şi pe mai multe dintre modelele gamei. Producţia va
începe la fabrica Szentgotthardt din Ungaria la finalul anului 2012.
Accelerare lină, forţă de tracţiune, nivel redus de
zgomot şi consum redus de combustibil au fost principalele obiective. Accentul
s-a pus pe cuplu, inginerii reuşind să obţină 187.5 Nm pe litru – un standard
pentru motoarele pe benzină produse în volum. Cuplul maxim ajunge până la 300
Nm, disponibil încă de la 1,700 rpm. Vârful de putere de până la 200 cp se
atinge la 4,700 rpm. Comparativ cu predecesorul său de 1.6 litri
supraalimentat, consumul de combustibil şi nivelul CO2 au fost
reduse cu 13 procente.
“În doar doisprezece luni vom lansa trei generaţii de
motoare complet noi. Acest lucru arată cât de repede introducem produse noi,”
spune Karl-Friedrich Stracke, Opel CEO. “Noul nostru motor de 1.6 litri cu
injecţie directă este un adevărat gigant în ceea ce priveşte cuplul. Puterea
creşte foarte lin şi în linişte,” explică directorul pentru motoare pe benzină,
Thomas Johnen.
Primul motor Opel cu tehnologia cu aprindere prin
scânteie cu injecţie directă, 114kW/155 cp “2.2 ECOTEC direct” şi-a făcut
debutul pe modelele Opel Signum şi Vectra în 2003, urmate de Zafira şi Astra.
În 2007, GT a oferit primul motor pe benzină supraalimentat cu injecţie
directă, o unitate 2.0 litri cu 194kW/264 cp. Un an mai târziu, acest motor
este introdus pe Insignia, fiind disponibil pe nava amiral a Opel în două
variante: 162 kW/220 cp şi 184kW/250 cp. Noul Astra OPC va fi pus în mişcare de
cea mai recentă versiune a acestui model, oferind un rezultat de 206kW/280 cp.
Sursa: Opel Romania
0 comentarii