Motor turbo 1.6 litri cu injecţie directă şi sistem Start/Stop.
13 % mai puţin CO şi consum de combustibil decât predecesorul său.  
Conceptul de cuplu ridicat maximizează rafinamentul.
Trei familii de motoare complet noi în următoarele 12 luni.

Rüsselsheim. Opel îşi reînoieşte fundamental gama de motoare. Trei familii de motoare complet noi, benzină şi motorină, înlocuiesc protofoliul actual, chiar în miezul lui. Obiectivul este de a devini lider în industrie, nu doar în privinţa consumului şi emisiilor, ci şi prin cuplul şi reducerea zgomotului.

Primul motor care va fi introdus este un motor pe benzină supralimentat de 1598 cc, cu patru cilindri cu injecţie directă şi Start/Stop. Noul motor SIDI (spark ignition direct injection) ECOTEC va fi disponibil în diverse variante de putere şi pe mai multe dintre modelele gamei. Producţia va începe la fabrica  Szentgotthardt din Ungaria la finalul anului 2012.

Accelerare lină, forţă de tracţiune, nivel redus de zgomot şi consum redus de combustibil au fost principalele obiective. Accentul s-a pus pe cuplu, inginerii reuşind să obţină 187.5 Nm pe litru – un standard pentru motoarele pe benzină produse în volum. Cuplul maxim ajunge până la 300 Nm, disponibil încă de la 1,700 rpm. Vârful de putere de până la 200 cp se atinge la 4,700 rpm. Comparativ cu predecesorul său de 1.6 litri supraalimentat, consumul de combustibil şi nivelul COau fost reduse cu 13 procente.

“În doar doisprezece luni vom lansa trei generaţii de motoare complet noi. Acest lucru arată cât de repede introducem produse noi,” spune Karl-Friedrich Stracke, Opel CEO. “Noul nostru motor de 1.6 litri cu injecţie directă este un adevărat gigant în ceea ce priveşte cuplul. Puterea creşte foarte lin şi în linişte,” explică directorul pentru motoare pe benzină, Thomas Johnen.

Primul motor  Opel cu tehnologia cu aprindere prin scânteie cu injecţie directă, 114kW/155 cp “2.2 ECOTEC direct” şi-a făcut debutul pe modelele Opel Signum şi Vectra în 2003, urmate de Zafira şi Astra. În 2007, GT a oferit primul motor pe benzină supraalimentat cu injecţie directă, o unitate 2.0 litri cu 194kW/264 cp. Un an mai târziu, acest motor este introdus pe Insignia, fiind disponibil pe nava amiral a Opel în două variante: 162 kW/220 cp şi 184kW/250 cp. Noul Astra OPC va fi pus în mişcare de cea mai recentă versiune a acestui model, oferind un rezultat de 206kW/280 cp.

Sursa: Opel Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii