Rüsselsheim. Opel a proiectat cel mai puternic motor pe
benzină cu patru cilindri de pe piaţa europeană din punct de vedere al cuplului
specific generat. Pe lângă faptul că dezvoltă o putere maximă de 280 cp,
motorul supraalimentat din aluminiu, cu o cilindree de 1998 cm3 şi
sistem de injecţie directă ce dotează modelul Astra OPC generează un cuplu
impresionant de 200,2 Nm per litru, cea mai mare valoare a cuplului specific
din segmentul din care face parte, depăşind chiar şi performante autovehicule
sport. Cuplul maxim de 400 Nm este atins la o turaţie de 2.450 rpm şi menţinut
la o gamă foarte largă de turaţii până aproape de 5.000 rpm; astfel, motorul
Astra OPC oferă performanţe înalte în toate situaţiile de conducere.
Inginerii Opel au efectuat modificări avangardiste asupra
motorului pe benzină supraalimentat, cu o cilindree de 2 litri şi sistem de
injecţie directă utilizat pentru modelul Insignia, oferindu-i o trăsătură mai
sportivă şi mărindu-i puterea. Aceştia au dezvoltat un sistem de admisie a
aerului de ultimă generaţie complet nou pentru a permite pătrunderea unei
cantităţi cât mai mari de aer în turbocompresor. Şi turbocompresorul a fost
îmbunătăţit pentru a face faţă unei presiuni mai mari a aerului de supraalimentare,
rezistenţa compresorului fiind astfel sporită în mod corespunzător prin
utilizarea unor componente noi. Presiunea începe să crească încă de la o
turaţie de aproximativ 1.400 rpm; astfel, apăsarea pedalei de acceleraţie va
avea ca efect o propulsie imediată şi puternică. Presiunea maximă de
supraalimentare a fost mărită la 1,5 bar, ceea ce reprezintă o creştere cu 25%
faţă de valoarea utilizată anterior la modelul Insignia.
Un autovehicul puternic precum Astra OPC trebuie să
genereze un sunet remarcabil care să atragă latura emoţională a fanilor
modelelor de înaltă performanţă. De aceea, proiectarea comportamentului acustic
a reprezentat un aspect important în dezvoltarea autovehiculului. Inginerii au
dorit să redea sunetul exterior puternic şi impresionant specific tuturor
versiunilor Astra OPC.
De asemenea, aceştia au dorit să recreeze la interior sunetul specific unui avion cu reacţie, pe care fanii OPC şi-l amintesc de la modelul Astra anterior, atunci când şoferul accelerează din gama medie în gama înaltă de turaţii. Acest lucru poate fi sesizat mai ales atunci când se accelerează pentru a face trecerea din treapta a treia în treapta a patra de viteză.
Consum de carburant redus cu 12%
Motorul Astra OPC, echipat standard cu tehnologia
Start/Stop, se caracterizează printr-un consum de carburant de 8,1 litri/100 km
şi un nivel al emisiilor de CO2 de 189 g/km, valori
impresionante în segmentul autovehiculelor de înaltă performanţă. În comparaţie
cu modelul anterior (221 g/km, 9,2 l/km), emisiile de CO2 şi
consumul de carburant au fost reduse cu 14%, respectiv 12%. Noul coupe de
înaltă performanţă poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 6 secunde.
Înainte ca motorul Astra OPC modificat să intre în
producţia de serie, acesta a fost supus unei serii de teste dificile. Apoi,
motorul inclus în dotarea modelului Astra OPC a fost supus unui test de
anduranţă de 10.000 kilometri pe segmentul Nordschleife al circuitului
Nürburgring, distanţă parcursă în regim de cursă auto, ceea ce echivalează cu
parcurgerea a 180.000 km pe drumuri obişnuite.
Sursa: Opel Romania
Detin un Opel vectra model c motor 1.8 16v, desi capacitatile masini indica faptul ca nu sunt un iubitor al vitezei si al depasirilor, de fapt sunt insa in parametri ce ii dezvolta masina. Deci depasesc ce pot ce nu asta e, insa cu un OPC nou ce performante as mai face! Ahhh
RăspundețiȘtergere