O aniversare unică în istoria sponsorizărilor
campionatelor sportive, la nivel mondial.
Hocheiul pe gheaţă întăreşte imaginea şi
popularitatea mărcii ŠKODA.
Contractul a fost extins până în 2017.
Flota ŠKODA parcurge o distanţă cât să faci
de 125 de ori înconjurul lumii.
Mladá Boleslav, mai 2012 – Campionatul Mondial de Hochei
pe Gheaţă IIHF 2012 va marca aniversarea a 20 de ani, în care ŠKODA a fost
sponsorul oficial principal al acestui eveniment. Acesta este un jubileu fără precedent în
istoria sponsorizărilor campionatelor sportive mondiale şi a fost recunoscută
de GUINNESS WORLD RECORDS ca fiind ‘cea mai lungă sponsorizare principală din
istoria campionatelor sportive mondiale’.
ŠKODA a încurajat şi a susţinut hocheiul pe gheaţă timp
de 20 de ani. Începând din 1993, logo-ul ŠKODA amplasat în cercul din centrul
terenului, bannerele de publicitate şi autovehiculele expuse lângă mantinelă au
fost, toate, simboluri vizibile ale mărcii ŠKODA, în calitate de sponsor
principal al Campionatului Mondial de Hochei pe Gheaţă. Sponsorizarea mai
include: inscripţionarea cu numele mărcii ŠKODA a căştilor şi bluzelor unora
dintre echipele concurente, precum cele din Cehia şi Slovacia, precum şi
numeroase alte activităţi de comunicare în afara terenului de joc.
“Hocheiul pe gheaţă se potriveşte perfect cu ŠKODA. Încă
din anii ‘90, de la începutul poveştii de succes a mărcii, implicarea noastră
faţă de acest sport fascinant a jucat un rol important în cadrul strategiei
noastre de sponsorizare. Implicarea de până acum a contribuit în mod
semnificativ la întărirea imaginii şi a popularităţii mărcii în pieţele
internaţionale”, a explicat directorul executiv al mărcii, Winfried Vahland. În
anii următori, până în 2018, ŠKODA intenţionează să crească la nivel mondial şi
să mărească vânzările la aproape 1,5 milioane de unităţi pe an. “Pentru a ne
putea atinge target-ul, vrem să creştem mai întâi la nivel internaţional. Ceea
ce înseamnă că este logic pentru noi, să ne luăm un angajament pe termen lung,
ca sponsor al unuia dintre cele mai populare evenimente sportive anuale,” este
explicaţia raţională a implicării companiei în jocul de hochei pe gheaţă.
ŠKODA a prelungit deja contractul de sponsorizare a Campionatului
Mondial de Hochei pe Gheaţă IIHF până în 2017.
Date şi fapte din istoria de 20 ani, în
calitate de sponsor principal, a mărcii ŠKODA:
Cea mai lungă sponsorizare principală din istoria
campionatelor sportive mondiale
Cei 20 de ani în care ŠKODA a fost sponsorul oficial principal al Campionatului Mondial de Hochei pe Gheaţă IIHF, constituie cea mai lungă sponsorizare principală din istoria campionatelor sportive mondiale şi, chiar a fost recunoscută de GUINNESS WORLD RECORDS.
Cei 20 de ani în care ŠKODA a fost sponsorul oficial principal al Campionatului Mondial de Hochei pe Gheaţă IIHF, constituie cea mai lungă sponsorizare principală din istoria campionatelor sportive mondiale şi, chiar a fost recunoscută de GUINNESS WORLD RECORDS.
Încheiat în 1993, înainte de Campionatul Mondial de
Hochei pe Gheaţă din Germania, contractul prin care marca ŠKODA devenea sponsor
principal, tocmai a fost extins până în 2017.
Susţinerea hocheiului pe gheaţă la toate
nivelurile
De 20 de ani, de la începutul implicării strategice în
sporturi, ŠKODA a susţinut intens hocheiul pe gheaţă, cooperând îndeaproape, de
exemplu cu IIHF la campionatele mondiale. ŠKODA a susţinut de asemenea ligile
şi federaţiile naţionale de hochei pe gheaţă.
Publicitatea anuală a Campionatului Mondial
ajunge la mai mult de 195.000 de reclame TV
ŠKODA a fost pe ecran, în medie, în proporţie de 66,01% din timpul difuzării TV a Campionatului Mondial IIHF de anul trecut. Acest lucru a fost posibil datorită plasării ingenioase şi continuu optimizate, a mijloacelor de publicitate a mărcii, în „câmpul vizual” al camerei TV. Nivelul cel mai înalt de vizibilitate la un meci a fost de 78,76% şi a fost atins, de exemplu, în momentele în care, ambele echipe jucătoare purtau căşti şi bluze inscripţionate cu numele mărcii ŠKODA. Din timpul total de difuzare, durata media de expunere a mărcii a fost de 1.628,5 de ore, ceea ce reprezintă echivalentul a 195.400 de reclame TV, cu o durată de 30 de secunde.
ŠKODA a fost pe ecran, în medie, în proporţie de 66,01% din timpul difuzării TV a Campionatului Mondial IIHF de anul trecut. Acest lucru a fost posibil datorită plasării ingenioase şi continuu optimizate, a mijloacelor de publicitate a mărcii, în „câmpul vizual” al camerei TV. Nivelul cel mai înalt de vizibilitate la un meci a fost de 78,76% şi a fost atins, de exemplu, în momentele în care, ambele echipe jucătoare purtau căşti şi bluze inscripţionate cu numele mărcii ŠKODA. Din timpul total de difuzare, durata media de expunere a mărcii a fost de 1.628,5 de ore, ceea ce reprezintă echivalentul a 195.400 de reclame TV, cu o durată de 30 de secunde.
Mulţumită sponsorizării, marca are o
acoperire excelentă în pieţe
Raţiunea strategică principală a mărcii constă în acoperirea excelentă, de care dispune Campionatul Mondial de Hochei pe Gheaţă IIHF în pieţele europene principale ale mărcii. Mai mult de 58% din vânzările ŠKODA la nivel mondial şi aproape 85% din vânzările la nivel European, sunt înregistrate în ţări în care Campionatul Mondial of IIHF este difuzat. De asemenea, 58% din totalul vânzărilor din Europa provin din aceleaşi zece ţări, care au şi cea mai mare proporţie a telespectatorilor Campionatului Mondial. Dintre acestea fac parte şi pieţele cheie ale mărcii: Rusia, Cehia, Germania.
Raţiunea strategică principală a mărcii constă în acoperirea excelentă, de care dispune Campionatul Mondial de Hochei pe Gheaţă IIHF în pieţele europene principale ale mărcii. Mai mult de 58% din vânzările ŠKODA la nivel mondial şi aproape 85% din vânzările la nivel European, sunt înregistrate în ţări în care Campionatul Mondial of IIHF este difuzat. De asemenea, 58% din totalul vânzărilor din Europa provin din aceleaşi zece ţări, care au şi cea mai mare proporţie a telespectatorilor Campionatului Mondial. Dintre acestea fac parte şi pieţele cheie ale mărcii: Rusia, Cehia, Germania.
Activităţi de sponsorizare inovatoare
De-a lungul celor 20 de ani, în care marca a fost sponsor principal, ŠKODA a acumulat idei şi cunoştinţe de publicitate inovatoare şi de optimizare continuă a acesteia. Multe dintre aceste idei au devenit un standard în multe dintre arenele de hochei pe gheaţă. Este vorba despre: publicitatea ‘sub gheţă’, executată prin inlay textil, utilizarea apei extrem de pure, obţinută prin osmoză pentru suprafaţa gheţii şi plasarea maşinilor lângă mantinelă. Acestea sunt unele dintre activităţile care au fost realizate pentru prima dată în cadrul parteneriatului mărcii cu Campionatul Mondial de Hochei pe Gheaţă IIHF.
De-a lungul celor 20 de ani, în care marca a fost sponsor principal, ŠKODA a acumulat idei şi cunoştinţe de publicitate inovatoare şi de optimizare continuă a acesteia. Multe dintre aceste idei au devenit un standard în multe dintre arenele de hochei pe gheaţă. Este vorba despre: publicitatea ‘sub gheţă’, executată prin inlay textil, utilizarea apei extrem de pure, obţinută prin osmoză pentru suprafaţa gheţii şi plasarea maşinilor lângă mantinelă. Acestea sunt unele dintre activităţile care au fost realizate pentru prima dată în cadrul parteneriatului mărcii cu Campionatul Mondial de Hochei pe Gheaţă IIHF.
Flota ŠKODA face înconjurul globului
pământesc de 125 de ori, fără a avea vreo defecţiune tehnică
La fiecare ediţie a Campionatului Mondial de Hochei pe
Gheaţă, 40-50 de maşini au fost folosite pentru transportul oficialităţilor şi
invitaţilor de la o locaţie la cealaltă. În total, kilometri parcurşi, în
ultimii 20 de ani, de către autovehiculele ŠKODA pentru Campionatul Mondial au
însumat peste cinci milioane de kilometri. Aceasta însemnă o distanţă cât să
faci de 125 de ori înconjurul lumii. În toţi aceşti ani, niciunul dintre aceste
numeroase drumuri nu a fost întrerupt de vreo defecţiune tehnică a
autovehiculelor ŠKODA.
Sursa: Skoda Romania
0 comentarii