Pentru a marca aniversarea a 50
de ani de la lansarea modelului emblematic Alpine Berlinette, Yann Jarsalle, Designer si Axel Breun, Concept & Show
Car Director la Renault Design, au reinterpretat reperele originale de
design integrându-le în noua identitate vizuală a Renault.
Initiată de Laurens van den Acker o data cu revelarea
concept car-ului DEZIR, noua viziune de design se va regăsi declinată pe
toate modele viitoare Renault. Noua identitate vizuală a părtii frontale,
cu sigla supradimesionată, a fost adaptată pe concept car-ul Alpine 110-50, un
model care înglobează forta pasiunii Renault pentru motorsport.„Pentru
întreaga echipa, implicarea în creatia conceptului Alpine a fost un vis devenit
realitate. Am vrut să realizăm o masină adaptată timpurile noastre, dar care să
rezonez cu trecutul său ” Laurens van den Acker, Senior VP, Corporate
Design.Produsă de Faster, caroseria din carbon arborează o nouă nuantă de
albastru care reinterpretează într-o notă contemporană „albastrul Alpine".
Fiecare panou mobil beneficiază de o cinematică
demnă de cele mai frumoase G.T- uri.: capota fată se deschide spre fată, în
timp ce capota spate spre spate, iar portierele au o deschidere tip
„fluture”.Ajungând pe locul soferului, privirea este imediat atrasă de
portierele din carbon. Întreg interiorul acestui vehicul cu două locuri,
dominat de tonuri de negru, vorbeste despre calitatea fabricatiei si caracterul
sportiv al masinii. Produs al expertizei recunoscute a Renault Sport
Technologies, Renault Alpine A110-50 este impregnat de spiritul
competitional. Modelul beneficiază de întreaga experientă dobândită
cu Megane Trophy, folosind baza tehnică a acestuia. Foarte apreciat deja
de către pilotii WORLD SERIES by RENAULT, sasiul tubular cu care este
echipat Renault Alpine A110-50 a fost rigidizat si supus mai multor
modificări. Arcul habitaclului si traversa de rigidizare centrală
din compartimentul motor au fost modificate de Tork Engineering astfel
încât să fie adaptate înăltimii vehiculului, mai redusă decât la Megane Trophy.
Proiectarea digitală a fost realizată de Renault Design,
Koller si Etud Integral, iar montajul final de către Protostyle. Distributia
masei finale este aproape ideală, cu un procent de 47,8 % pe fata. Pentru a
facilita munca echipelor de mecanici, concept car-ul este prevăzut cu un sistem
de cricuri pentru ridicare. Acest echipament pneumatic, specific curselor de
andurantă, permite în special schimbarea extrem de rapidă a
rotilor.Eficacitatea concept car-ului Renault Alpine A110-50 se datorează în
bună parte efectului de sol. În partea frontală, un spliter disimulat în scut
generează o scădere a presiunii, ceea ce conduce la o mai bună aderentă la sol
si la o aerodinamică semnificativă . În spate, un difuzor accelerează fluxul de
aer pe sub vehicul. Efectul de sol, prin urmare, reprezintă mai mult de o
treime din forŃa de apăsare a masinii, restul fiind completat de un eleron
spate ajustabil.
Ampatamentul Renault Alpine A110-50 este identic cu cel
de pe Megane Trophy - 2625 mm, ecartamentul fiind putin mai mare - 1680 mm în
fată si 1690 mm în spate. Pe jantele de 21’’, care sunt fixate printr-o piulită
centrală, fiind specifice acestui vehicul, sunt montate anvelope Michelin
omologate pentru sosea. Amortizoarele Sachs pot fi ajustate în compresie si
detentă si sunt montate direct petriunghiurile de suspensie inferioare. Există
numeroase optiuni de reglaj independent: unghi de fugă, unghi de cădere si
paralelism, gardă la sol, anti-ruliu.Supradimensionat, potentialul de frânare
al Renault Alpine A110-50 este pe măsura performantelor sale. În fată, discuri
ventilate din otel de mari dimensiuni, cu un diametru de 365 mm, sunt
controlate de etriere cu 6 pistoane. În spate, diametrul discurilor este de 330
mm, etrierele comportând 4 pistoane.Renault Alpine A110-50 este dotat cu un
bloc motor Renault V4Y, un V6 3,5 24V amplasat în spate central, care livrează
400 CP. Carterul inferior (semi-umed), componentele mobile (pistoane, biele,
arbore cotit), distributia (arbore cu came, arcurile supapelor) si sistemul de
esapament sunt adaptate în raport cu modelele de serie.
De asemenea, Renault Alpine A
110-50 preia de la Megane Trophy V6 sistemul de admisie din carbon.Concept car-ul Renault Alpine A110-50 este echipat
cu o cutie de viteze secventială semiautomată, în 6 trepte si cu un ambreiaj
dublu disc ce poate fi comandat atât de la pedală cât si cu ajutorul unei
palete situate pe volan. Cutia de viteze este dispusă longitudinal, în spatele
motorului si înglobează un diferential cu functie de auto-blocare, cu alunecare
limitată (discuri si rampe) a cărui pre-încărcare este reglabilă. Ambreiajul
dublu disc cera-metalic este de asemenea specific acestui vehicul. Este
actionat automat la trecerea într-o treaptă de viteză inferioară, asigurând
astfel o schimbare rapidă a vitezelor si o fiabilitate excelentă.
Sursa: Renault Romania
0 comentarii