Pentru a marca aniversarea a 50 de ani de la lansarea modelului emblematic Alpine Berlinette, Yann Jarsalle, Designer si Axel Breun, Concept & Show Car Director la Renault Design, au reinterpretat reperele originale de design integrându-le în noua identitate vizuală a Renault.

Initiată de Laurens van den Acker o data cu revelarea concept car-ului DEZIR, noua viziune de design se va regăsi declinată pe toate modele viitoare Renault. Noua identitate vizuală a părtii frontale, cu sigla supradimesionată, a fost adaptată pe concept car-ul Alpine 110-50, un model care înglobează forta pasiunii Renault pentru motorsport.„Pentru întreaga echipa, implicarea în creatia conceptului Alpine a fost un vis devenit realitate. Am vrut să realizăm o masină adaptată timpurile noastre, dar care să rezonez cu trecutul său ” Laurens van den Acker, Senior VP, Corporate Design.Produsă de Faster, caroseria din carbon arborează o nouă nuantă de albastru care reinterpretează într-o notă contemporană „albastrul Alpine".

Fiecare panou mobil beneficiază de o cinematică demnă de cele mai frumoase G.T- uri.: capota fată se deschide spre fată, în timp ce capota spate spre spate, iar portierele au o deschidere tip „fluture”.Ajungând pe locul soferului, privirea este imediat atrasă de portierele din carbon. Întreg interiorul acestui vehicul cu două locuri, dominat de tonuri de negru, vorbeste despre calitatea fabricatiei si caracterul sportiv al masinii. Produs al expertizei recunoscute a Renault Sport Technologies, Renault Alpine A110-50 este impregnat de spiritul competitional. Modelul beneficiază de întreaga experientă dobândită cu Megane Trophy, folosind baza tehnică a acestuia. Foarte apreciat deja de către pilotii WORLD SERIES by RENAULT, sasiul tubular cu care este echipat Renault Alpine A110-50 a fost rigidizat si supus mai multor modificări. Arcul habitaclului si traversa de rigidizare centrală din compartimentul motor au fost modificate de Tork Engineering astfel încât să fie adaptate înăltimii vehiculului, mai redusă decât la Megane Trophy.

Proiectarea digitală a fost realizată de Renault Design, Koller si Etud Integral, iar montajul final de către Protostyle. Distributia masei finale este aproape ideală, cu un procent de 47,8 % pe fata. Pentru a facilita munca echipelor de mecanici, concept car-ul este prevăzut cu un sistem de cricuri pentru ridicare. Acest echipament pneumatic, specific curselor de andurantă, permite în special schimbarea extrem de rapidă a rotilor.Eficacitatea concept car-ului Renault Alpine A110-50 se datorează în bună parte efectului de sol. În partea frontală, un spliter disimulat în scut generează o scădere a presiunii, ceea ce conduce la o mai bună aderentă la sol si la o aerodinamică semnificativă . În spate, un difuzor accelerează fluxul de aer pe sub vehicul. Efectul de sol, prin urmare, reprezintă mai mult de o treime din forŃa de apăsare a masinii, restul fiind completat de un eleron spate ajustabil.

Ampatamentul Renault Alpine A110-50 este identic cu cel de pe Megane Trophy - 2625 mm, ecartamentul fiind putin mai mare - 1680 mm în fată si 1690 mm în spate. Pe jantele de 21’’, care sunt fixate printr-o piulită centrală, fiind specifice acestui vehicul, sunt montate anvelope Michelin omologate pentru sosea. Amortizoarele Sachs pot fi ajustate în compresie si detentă si sunt montate direct petriunghiurile de suspensie inferioare. Există numeroase optiuni de reglaj independent: unghi de fugă, unghi de cădere si paralelism, gardă la sol, anti-ruliu.Supradimensionat, potentialul de frânare al Renault Alpine A110-50 este pe măsura performantelor sale. În fată, discuri ventilate din otel de mari dimensiuni, cu un diametru de 365 mm, sunt controlate de etriere cu 6 pistoane. În spate, diametrul discurilor este de 330 mm, etrierele comportând 4 pistoane.Renault Alpine A110-50 este dotat cu un bloc motor Renault V4Y, un V6 3,5 24V amplasat în spate central, care livrează 400 CP. Carterul inferior (semi-umed), componentele mobile (pistoane, biele, arbore cotit), distributia (arbore cu came, arcurile supapelor) si sistemul de esapament sunt adaptate în raport cu modelele de serie.

De asemenea, Renault Alpine A 110-50 preia de la Megane Trophy V6 sistemul de admisie din carbon.Concept car-ul Renault Alpine A110-50 este echipat cu o cutie de viteze secventială semiautomată, în 6 trepte si cu un ambreiaj dublu disc ce poate fi comandat atât de la pedală cât si cu ajutorul unei palete situate pe volan. Cutia de viteze este dispusă longitudinal, în spatele motorului si înglobează un diferential cu functie de auto-blocare, cu alunecare limitată (discuri si rampe) a cărui pre-încărcare este reglabilă. Ambreiajul dublu disc cera-metalic este de asemenea specific acestui vehicul. Este actionat automat la trecerea într-o treaptă de viteză inferioară, asigurând astfel o schimbare rapidă a vitezelor si o fiabilitate excelentă.

Sursa: Renault Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii