Echipa internaţională de
design transformă conceptul de transport pentru următoarea generaţie de clienţi.
WARREN, Mich. – În timp ce departamentul de design
al GM sărbătoreşte luna aceasta aniversarea a 85 de ani de la înfiinţare, cei
1900 de angajaţi din cele 10 centre de design GM la nivel internaţional se
concentrează asupra viitorului, având aceeaşi viziune: să îi determine pe
clienţi să se îndrăgostească de autovehicule pe care le creează.
„Membrii echipei noastre globale au
în comun pasiunea de a proiecta autovehicule astfel încât clienţii să dezvolte
o legătură emoţională cu acestea”, a susţinut Ed Welburn, Vice-preşedintele
departamentului internaţional de design al GM. „Ceea
ce a fost valabil acum 85 de ani este valabil şi în prezent: Rolul unui proiectant este de a crea
un exterior atrăgător cu proporţii bine echilibrate şi o ambianţă interioară
care să îmbie la construirea unei relaţii ce se dezvoltă şi creşte.”
Welburn, al şaselea coordonator de
design din istoria de 104 ani a GM şi primul cu responsabilităţi de coordonare
a designului autovehiculelor la nivel internaţional, va fi preşedintele de
onoare al unui nou grup vizionar ce urmează să participe la cea de-a 25-a
ediţie a Expoziţiei anuale de design auto EyesOn Design, duminică, 17 iunie.
Fondurile obţinute vor fi donate Institutului de Oftalmologie din Detroit,
pentru a sprijini eforturile de cercetare întreprinse de această instituţie cu
scopul de a ajuta persoanele ce au suferit pierderi severe ale vederii.
Sub coordonarea strategică a lui
Welburn, fiecare dintre mărcile GM de autoturisme se distinge prin formă şi limbaj de
celelalte, precum şi de alte mărci de pe piaţă. Modelele
Cadillac şi Buick au cunoscut o reînnoire în materie de design, iar Chevrolet a
devenit o marcă globală cu un limbaj de design recunoscut la nivel
internaţional. Noile autovehicule care au
contribuit la impulsionarea renaşterii companiei GM includ modelul sport
Chevrolet Camaro, varianta sedan de dimensiuni medii Malibu şi autovehiculul
compact Cruze; modelele Cadillac CTS Coupe, GMC Terrain, Buick Enclave şi
LaCrosse.
Autovehiculul electric cu autonomie
extinsă, câştigător a numeroase premii, Chevrolet Volt a început să fie produs
în serie la doar 3 ani de la lansarea acestuia ca prototip. Modelul Volt a
primit titlul „Autovehiculul anului în America de Nord” şi, împreună cu modelul
european înrudit, Opel Ampera, premiul „Autovehiculul european al anului”. Printre
celelalte mărci globale premiate ale GM se numără şi Holden în Australia şi
Wuling şi Baojun în China.
Welburn şi echipa sa internaţională
de design susţin că cea mai bună lucrare a lor se va contura în viitor.
Autovehiculele revoluţionare de mâine, a continuat acesta, se regăsesc în
albumele de schiţe şi în computerele proiectanţilor de astăzi. Departamentul
de design al GM are un rol esenţial în reînnoirea continuă a ofertei
internaţionale de produse, care va avea drept rezultat înlocuirea a 70% dintre
modelele din portofoliul actual în următorii trei ani.
„Structura internaţională a
companiei ne permite să proiectăm mai multe autovehicule noi şi să alocăm mai
multe resurse umane, împreună cu tehnologie şi echipamente de ultimă generaţie”,
a declarat Welburn. „Diversitatea pe care o promovăm
aici, în materie de idei, experienţă, cultură şi perspectivă, este de neegalat
şi alimentează procesul nostru de creaţie. Chiar dacă avem mai multe centre de
design, misiunea noastră este una clară: fiecare produs nou pe care îl dezvoltăm trebuie să aibă succes; fiecare
autovehicul trebuie să fie extraordinar.”
GM a fost primul producător de
autovehicule care a pus accentul pe designul auto. Pe data de 23 iunie 1927, Comitetul
Executiv al General Motors a aprobat înfiinţarea unui nou departament pentru a
„studia problema artei şi combinaţiilor de culori în ceea ce priveşte produsele
General Motors”, angajându-l pe Harley Earl, un producător de caroserii la
comandă, din Hollywood şi creatorul modelului LaSalle din 1927, în calitate de
director al departamentului.
Printre numeroasele realizări ale
lui Earl se numără: dezvoltarea prototipurilor, schimbarea anuală a modelelor,
aripile spate ale autovehiculelor din anii '50, Salonul auto itinerant Motorama
şi dezvoltarea modelului legendar Corvette. Alt merit al lui Earl a constat în
angajarea primelor femei în calitate de proiectanţi auto.
De asemenea, Earl l-a angajat pe
arhitectul Eero Saarinen pentru proiectarea campusului Centrului Tehnic GM,
care se regăseşte în Registrul Naţional al Locurilor Istorice şi este renumit
în întreaga lume pentru stilul său arhitectural specific jumătăţii secolului
20.
În timp ce alte corporaţii şi-au
relocat operaţiunile din clădirile construite în stilul modernist de la
jumătatea secolului 20 sau le-au renovat în întregime, GM şi departamentul său
de design au impus un echilibru între funcţionalitate şi estetica designului,
adaptându-se tehnologiilor şi necesităţilor moderne şi totodată menţinând şi
conservând capodoperele arhitecturale. Rezistenţa îndelungată a legendarului
Dom de Design, a studiourilor adiacente şi a clădirii administrative sunt o
dovadă vie a planului flexibil şi inovator al arhitectului Saarinen, dar şi a
angajamentului companiei în ceea ce priveşte designul practic.
Vice-preşedinţii departamentului de
design al GM care i-au urmat lui Earl au fost William Mitchell (1958-1977),
Irving Rybicki (1977-1986), Charles Jordan (1986-1992), Wayne Cherry
(1992-2003) şi Welburn (2003-prezent).
În anul 2005, Welburn a fost numit
în noua funcţie de Vice-preşedinte al Departamentului Internaţional de Design
al GM, fiind primul care a creat şi a condus o reţea compusă din centrele
internaţionale de design ale companiei. Welburn este, de asemenea, membru al
Comitetului Executiv al GM. Centrele de design sunt amplasate în Statele Unite
ale Americii, Germania, Coreea, China, Australia, Brazilia şi India.
Despre departamentul de
design al GM
Departamentul de design al companiei
General Motors este primul şi cel mai mare departament de design al unui
producător de echipamente originale auto la nivel internaţional, având o reţea
de 10 centre de design în şapte ţări. Cei peste 1.900 angajaţi, atât bărbaţi, cât şi femei, sunt responsabili cu
dezvoltarea designului pentru toate prototipurile, autovehiculele de serie şi
camioanele GM la nivel internaţional. Centrele de design sunt amplasate în Statele Unite ale Americii, Germania,
Coreea, China, Australia, Brazilia şi India.
Despre EyesOn Design
Cea de a 25-a ediţie a
Expoziţiei anuale de design auto EyesOn Design va avea loc duminică, 17 iunie
2012, la Casa Edsel & Eleanor Ford din oraşul Grosse Pointe Shores, statul
Michigan. Evenimentul reprezintă o excelentă oportunitate de a sărbători
design-urile neobişnuite, semnificative, spectaculoase şi legendare din trecut,
prezent şi viitor, care au adus autovehiculele de la stadiul de simple mijloace
de transport la cel de obiecte sculpturale ale dorinţei, aflate în mişcare. Pentru
mai multe informaţii, vizitaţi pagina de internet www.eyesondesigncarshow.com
Sursa: GM Romania
0 comentarii