În 2012, în Hildesheim, Bosch anunţă faptul că a produs
demarorul cu sistem Start/Stop cu numărul cinci milioane. De la începutul
producţiei, în anul 2007, au fost primite din ce în ce mai multe comenzi pentru
această tehnologie care reduce consumul de carburant. Motivul din spatele
acestui succes fenomenal este simplu. „Sistemul Start/Stop reprezintă o metodă
rentabilă de a reduce considerabil consumul de carburant”, a declarat Dr.
Ulrich Kirschner, preşedintele diviziei Bosch pentru demaroare şi alternatoare.
„Ne aşteptăm ca până în anul 2013 jumătate din autovehiculele noi din Europa să
fie echipate cu un sistem Start/Stop”, a declarat Kirschner. Momentan, acest
lucru este valabil doar pentru o treime din autovehiculele noi. În prezent,
aproape toţi producătorii auto europeni integrează tehnologia Start/Stop de la
Bosch pe autovehiculele compacte, pe limuzinele din clasa premium şi chiar pe
autovehiculele sport puternice.
În cadrul Noului Ciclu European de Conducere (NCEC), sistemele Start/Stop reduc consumul de carburant şi, prin urmare, emisiile de CO2, cu până la 5 procente. În ciclul urban NCEC, economia creşte până la 8 procente, potenţialul fiind şi mai mare în condiţii de trafic aglomerat, mai ales în timpul orelor de vârf. Şi, cu toate acestea, sistemul Start/Stop nu reduce în niciun fel gradul de confort datorită vastei game de informaţii furnizate de senzori şi evaluate de către sistem. De exemplu, un senzor pentru acumulator determină starea de încărcare a acestuia. Motorul va fi oprit doar dacă este garantată repornirea sa rapidă. Un alt exemplu îl reprezintă temperatura din interiorul autovehiculului. Dacă este încă foarte scăzută sau foarte ridicată, motorul va continua să funcţioneze astfel încât să fie atinsă rapid temperatura dorită de ocupanţi. Şi, în cele din urmă, există un transformator CC/CC pentru stabilizarea tensiunii sistemului electric în timpul pornirilor, pentru asigurarea funcţionării fără întrerupere a sistemului audio, a sistemului de navigaţie sau hands-free pentru telefonul mobil.
Pentru a reduce şi mai mult consumul de carburant şi emisiile de CO2 produse, inginerii Bosch vor extinde gradual perioadele de oprire ale motorului. Iniţial, acest lucru se va aplica atunci când autovehiculele rulează liber până la oprire, iar mai târziu chiar şi în perioadele în care şoferul nu mai accelerează. „În funcţie de tipul traseului, sistemele Start/Stop îmbunătăţite pot asigura o economie de carburant suplimentară de 10 procente”, a declarat Kirschner.
În cadrul Noului Ciclu European de Conducere (NCEC), sistemele Start/Stop reduc consumul de carburant şi, prin urmare, emisiile de CO2, cu până la 5 procente. În ciclul urban NCEC, economia creşte până la 8 procente, potenţialul fiind şi mai mare în condiţii de trafic aglomerat, mai ales în timpul orelor de vârf. Şi, cu toate acestea, sistemul Start/Stop nu reduce în niciun fel gradul de confort datorită vastei game de informaţii furnizate de senzori şi evaluate de către sistem. De exemplu, un senzor pentru acumulator determină starea de încărcare a acestuia. Motorul va fi oprit doar dacă este garantată repornirea sa rapidă. Un alt exemplu îl reprezintă temperatura din interiorul autovehiculului. Dacă este încă foarte scăzută sau foarte ridicată, motorul va continua să funcţioneze astfel încât să fie atinsă rapid temperatura dorită de ocupanţi. Şi, în cele din urmă, există un transformator CC/CC pentru stabilizarea tensiunii sistemului electric în timpul pornirilor, pentru asigurarea funcţionării fără întrerupere a sistemului audio, a sistemului de navigaţie sau hands-free pentru telefonul mobil.
Pentru a reduce şi mai mult consumul de carburant şi emisiile de CO2 produse, inginerii Bosch vor extinde gradual perioadele de oprire ale motorului. Iniţial, acest lucru se va aplica atunci când autovehiculele rulează liber până la oprire, iar mai târziu chiar şi în perioadele în care şoferul nu mai accelerează. „În funcţie de tipul traseului, sistemele Start/Stop îmbunătăţite pot asigura o economie de carburant suplimentară de 10 procente”, a declarat Kirschner.
Despre tehnologia Start/Stop
Sistemele Start/Stop opresc automat motorul atunci când autovehiculul se află
în staţionare, de exemplu la semafor. În momentul în care şoferul acţionează
ambreiajul pentru a cupla într-o treaptă de viteză, motorul este repornit
automat. Pentru dezvoltarea sistemelor Start/Stop, Bosch utilizează experienţa
acumulată în domenii precum tehnologia starterelor, a sistemelor electrice de
propulsie şi a gestionării energiei.
Sursa: Bosch Romania
0 comentarii