Cea de-a doua ediţie a campaniei de informare Luna
Mediului în Dacia, desfăşurată din data de 5 iunie până în 25 iunie, s-a
încheiat la începutul acestei săptămâni şi a venit momentul bilanţului.
Iată, aşadar, ce rezultate au avut acţiunile pe care
Dacia le-a iniţiat sau le-a susţinut în calitate de partener.
-Concursul desfăşurat pe site-ul daciagroup.com, „Testul
amprentei de carbon”, a atras 5 958 de participanţi, în timp ce numărul
vizitatorilor unici pe zi s-a dublat sau chiar triplat în unele zile. În total,
7 344 de vizitatori au completat chestionarul propus în cadrul concursului şi
mai bine de jumătate dintre ei au transmis câte o invitaţie de înscriere în
concurs altor persoane.
-Peste 300 de elevi din şcoli generale şi licee din
Piteşti, Mioveni şi Mărăcineni au participat la prezentările susţinute de
reprezentanţii Dacia şi ai Agenţiei Regionale de Protecţie a Mediului Piteşti
(ARPM), în perioada 1 – 14 iunie 2012. Copiii au fost premiaţi pentru
implicarea lor în campania de educare şi sensibilizare iniţiată de ARPM, în
timp ce cadrele didactice au apreciat contribuţia constructorului auto local la
această acţiune.
-O altă acţiune derulată în cadrul acestei campanii,
parteneriatul Dacia cu revista “InfoMediu”, în cadrul Campaniei de Educaţie
„EcoAtitudine = Responsabilitate, Informaţie, Acţiune”, s-a încheiat în data de
19 iunie. În urma desfăşurării primei etape din acest an a campaniei de
educaţie ecologică, elevii din cele 10 şcoli din judeţ au colectat 6 680 kg
hârtie şi carton, 1 240 kg PET şi 1 083 kg de deşeuri provenite din echipamente
electronice şi electrocasnice (DEEE).
-La Mioveni, Dacia a fost partener al acţiunilor
organizate de primărie pentru a celebra Ziua Internaţională a Mediului. Copiii
şi tinerii care au luat parte la “Parada verde” şi la concursul de desene pe
asfalt “Economia verde te include şi pe tine?” (iniţiativă a ARPM Piteşti) au
fost premiaţi cu obiecte puse la dispoziţie de Dacia.
-Pe platforma de la Mioveni, a avut loc un audit extern
de supraveghere a sistemului de management al mediului. La finalul auditului,
auditorul extern a certificat faptul că sistemul de management al mediului la
Dacia este conform cu exigenţele normei ISO 14001. Automobile Dacia este
certificată ISO 14001 din 2005, iar anul trecut a fost reînnoită această
certificare.
Automobile Dacia a investit, din 2000 până în 2011, 23,08
milioane de euro în protecţia mediului. Cea mai mare parte a investiţiilor au
avut ca destinaţie tratarea apelor reziduale (6,8 milioane de euro). De
asemenea, peste 6,3 milioane euro au fost investite în tratarea aerului, iar
5,24 milioane euro în economisirea resurselor naturale. Pentru tratarea
deşeurilor s-au făcut investiţii de 2,73 milioane euro, iar aproape 2 milioane
de euro au fost dedicate tratării solului.
Preocupată de protecţia mediului înconjurător, Dacia a
elaborat propria sa politică în domeniu, în conformitate cu procedeele şi
normele utilizate în cadrul Grupului Renault.
Sursa: Dacia Romania
0 comentarii