Transilvania Rally este
etapa de casa pentru Napoca Rally Academy.
Marco si Simone
Tempestini iau startul dupa doua rezultate foarte bune obtinute in alte
campionate.
Bogdan Marisca si Sebi
Itu au schimbat Subaru cu un Mitsubishi Lancer Evo 9.
Danny Ungur este
pregatit pentru un nou recital de viteza si spectacol.
Vlad Cosma a adoptat o
noua strategie pentru a patra etapa a CNRD.
In urma cu peste jumatate de secol, imprejurimile
Clujului strangeau laolalta in Romania interbelica, toata crema pilotilor din
Europa. Piloti precum Hans Stuck sau Paul Heinemann, aflati la bordul masinilor
de uzina ale celor mai importanti constructori de automobile ale vremurilor,
adunau pe dealul Feleacului toti pasionatii de automobile. Anii au trecut si
cursele s-au mutat chiar pe strazile Clujului, acolo unde, in acest an,
superspeciala de 1,2 kilometri pregatita special pentru public, va reinvia
traditia de altadata a orasului si isi va astepta precum odinioara iubitorii de
automobile.
Pentru Napoca Rally Academy, Transilvania Rally are o
insemnatate deosebita, reprezentand etapa de casa pentru echipa care reusea in
2011 sa isi treaca in cont titlul de campioana nationala. Acest raliu plin de
traditie, obliga echipajele la evolutii fara greseala si totodata
spectaculoase, care sa tina cu sufletul la gura fanii acestui minunat sport cu
motor.
Marco Tempestini si Dorin Pulpea revin acasa dupa o participare
intr-un alt raliu cu o traditie deosebita. Raliul Targa Florio, o competitie de
pionierat in lumea sportului cu motor, le-a adus celor doi o noua clasare pe
podium, aflandu-se in prezent pe locul al doilea in IRC Production Cup dupa
cinci etape desfasurate. „ Ne-am simtit foarte bine cu masina in
Sicilia, amortizoarele de asfalt din kitul R4 fiind foarte placute. Am reusit
sa castigam o proba speciala iar asta ne face optimisti pentru urmatoarea etapa
din Romania. Sper sa avem acelasi ritm si la Transilvania Rally, iar daca
masina nu ne va crea probleme, cu siguranta vor veni si rezultatele. Este
raliul nostru de casa si imi doresc ca toata echipa sa faca o figura frumoasa.”
spunea Marco Tempestini la intoarcerea in tara.
Bogdan Marisca si Sebastian Itu revin odata cu Transilvania Rally
la bordul Mitsubishi-ului Lancer Evo 9 alaturi de care si-au trecut in cont
titlul de vicecampioni in sezonul trecut. „ Am apucat sa revizuim
masina si, chiar daca nu o putem compara cu un R4, s-ar putea ca viteza noastra
sa creasca pe probele speciale. Configuratia Transilvania Rally nu lasa loc
pentru strategii. Toate echipajele vor merge foarte tare, de la inceput pana la
final. La fel vom face si noi. Mi-ar placea sa avem un public pe masura
asteptarilor noastre, mai ales ca Transilvania Rally este un proiect pentru mai
multi ani.” declara Bogdan inainte de cea de-a patra etapa a intrecerii
interne.
Lideri autoritari ai clasei 11, cu
trei victorii din tot atatea posibile, Daniel Ungur si Anton Avram sunt
pregatiti pentru un nou recital de viteza si spectacol, de data aceasta in fata
propriilor suporteri. „ Vreau sa-i felicit pe organizatorii
Transilvania Rally pentru configuratia inedita a raliului dar mai ales pentru
superspeciala din oras. De cand eram mic astept sa evoluez pe strazile
Clujului, mai ales ca o vom face in sens invers decat se desfasorara circulatia
in fiecare zi. Sper ca vremea sa tina cu noi si sa nu ploua, pentru ca
pilotajul cu pneuri de asfalt pe portiunea de macadam va fi foarte dificil. Noi
suntem pregatiti pentru orice, imi este dor de Mitsubishi-ul Lancer Evo6, si
sper ca impreuna cu colegii de la Napoca Rally Academy, sa gustam la final din sampania
ce revine echipei clasate pe locul 1.” declara Danny inainte de startul
recunoasterilor pentru etapa clujeana.
Vlad Cosma si Florin Dorca obtineau anul trecut un
rezultat excelent in fata propriilor suporteri, clasandu-se pe locul al
cincilea in clasamentul general la finalul etapei clujene. In 2012, cei doi
membri ai Napoca Rally Academy, au pregatit o noua tactica: „ Pentru
etapa de casa ne-am pregatit intens si am achizitionat niste prezoane speciale
din zirconiu armate cu fibre de carbon. Lasand gluma la o parte, nu am nicio
grija vizavi de masina, baietii de la Transilvania Motorsport pregatind-o
exemplar ca de fiecare data. Caravana CNRD va ajunge si la noi acasa, iar noul
format al Transilvania Rally este unul foarte incitant pentru noi. Proba mixta
de asfalt si macadam dar si cea de noapte vor reprezenta o adevarata provocare.
Noi vom merge la fel ca la celelalte etape, adica foarte tare. Mi-as dori sa
avem parte de un nou duel cu celelalte echipaje de la 2 Roti Motrice si la
final sa ne trecem in cont prima victorie din acest an.” spunea Vlad Cosma.
Simone Tempestini va lua startul in Transilvania
Rally, avandu-l in dreapta pe Lucio Baggio dupa ce, la etapa
anterioara, la doar 17 ani, a devenit cel mai tanar pilot care a marcat puncte
in clasamentul general al unui raliu. Pentru etapa de casa, juniorul Napoca
Rally Academy s-a pregatit prin participarea la cele doua etape ale Trofeului
Rasnov din cadrul Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop. „ La
Rasnov m-am distrat, m-am jucat putin cu setarile masinii si am descoperit
unele lucruri pe care pana acum nu le stiam. Deplasarea am folosit-o ca pe un
test pentru Transilvania Rally. Anul trecut la Cluj am iesit in decor destul de
repede asa ca nu se poate spune ca sunt familiarizat cu probele, mai ales ca in
2012 acestea difera. Obiectivul meu ramane acelasi in CNRD, sa parcurg cat mai
multi kilometri de probe speciale si sa acumulez experienta.” spunea Simone
dupa un weekend in viteza, la finalul caruia si-a trecut in cont doua locuri 1
in clasamentul rezervat juniorilor.
Florinel Tincescu si Iulian
Nicolaescu se vor afla odata
cu Transilvania Rally in fata unei premiere. Cei doi, la fel ca restul
echipajelor, vor parcurge proba mixta de asfalt si macadam, cu slickuri. „
Cred ca va fi spectaculos. Niciodata nu am mai mers cu slickuri de asfalt pe
macadam. Am schimbat tot ce era necesar in cutia de viteze si acum sper ca
totul va fi in regula. In mod normal nu are ce sa se mai strice. Imi doresc sa
terminam cea de-a patra etapa cat mai sus posibil in clasament.” spunea si
Florinel Tincescu inainte de etapa clujeana.
Prima zi a raliului programeaza trei
probe speciale cu o lungime cumulata de 17 kilometri, iar in cea de-a doua zi
echipajele vor avea de parcurs 107,2 kilometri, impartiti in sapte probe
speciale. Raliul va debuta joi, 21
iunie, shakedownul fiind programat intre orele 13:00 -18:00, urmand ca de la
ora 20:00 sa aiba loc prezentarea festiva a echipajelor si a automobilelor
de concurs in Piata Unirii din centrul Clujului.124,2 km de probe speciale, 313.6km
de probe de legatura, sunt cifrele care definesc Transilvania Rally, un raliu
care porneste efectiv la drum vineri 22 iunie la ora 17:31.
Sursa: Napoca Rally Academy
0 comentarii