stiri auto
Cursa de 24 ore de la Le Mans 2012 este evenimentul în cadrul căruia MICHELIN a decis să prezinte noua anvelopă slick hibrid pentru maşinile LM P1 (faţă: 36/71-18 / spate: 37/71-18). Această inovaţie MICHELIN permite piloţilor să continue cursa cu anvelopele slick, chiar dacă pista are şi porţiuni umede.

Noua anvelopă hibrid de la MICHELIN este rezultatul muncii depuse de inginerii companiei franceze pentru lărgirea intervalului de temperatură şi a condiţiilor în care anvelopele pot fi utilizate.

Datorită lungimii circuitului de la Le Mans (13,629 km), se întâmplă adesea ca şoferii să trebuiască să facă faţă unor condiţii extrem de variate care apar pe traseu. La aceasta se adaugă şi vremea capricioasă care complică şi mai mult cursa, deoarece temperaturile şi nivelul de umiditate sunt foarte diferite între etapele desfăşurate în timpul zilei şi cele desfăşurate în timpul nopţii.

Inginerii MICHELIN au avut permanent în vedere specificul acestei piste atunci când au conceput anvelopele pentru cursele de anduranţă. Astăzi, prin utilizarea unor materiale şi a unei arhitecturi inovatoare, Michelin a reuşit să optimizeze performanţele anvelopelor sale. Rezultatul îl constituie gama de anvelope MICHELIN pentru cursele de anduranţă, lansată în 2012. Depăşind noţiunea de compuşi de cauciuc „soft”, „medium” şi „hard”, această gamă include anvelope care pot fi utilizate pe o plajă mult mai largă de temperaturi.

Gama de anvelope MICHELIN pentru cursele de anduranţă lansată în 2012 se remarcă şi prin soluţiile concepute pentru a răspunde nevoilor noilor maşini hibrid dezvoltate de AUDI şi TOYOTA.

Modelul japonez TS030 Hybrid este un prototip cu motorizare benzină - electric, cu tracţiune pe roţile din spate. Comparativ cu LM P1, echipat cu motor cu ardere internă, TS030 Hybrid dezvoltă un cuplu motor mai mare atunci când se activează motorul electric şi un cuplu de frânare mai mic atunci când sistemul hibrid recuperează energia necesară pentru încărcarea bateriilor.

Motorul electric al modelului AUDI R18 e-tron quattro acţionează roţile din faţă, ceea ce înseamnă că toate cele patru roţi sunt acţionate atunci când se foloseşte energia recuperată. Având acceptul AUDI, MICHELIN a optat pentru echiparea modelelor AUDI R18 ultra şi R18 e-tron quattro cu acelaşi tip de anvelope. În acest fel se vor putea compara performanţele anvelopelor pe două modele de maşini cu configuraţii complet diferite.

Şi, nu în ultimul rând, la cursa de 24 ore de la Le Mans participă şi modelul NISSAN-DeltaWing echipat, de asemenea, cu anvelope MICHELIN. Datorită acestei maşini, MICHELIN a reuşit să dezvolte o anvelopă de mici dimensiuni pentru curse (faţă: 10/58-15 / greutate: 5kg) care include tehnologii de ultimă oră şi un echilibru remarcabil între siguranţă, performanţă şi longevitate. Cu ocazia Test Day din data de 3 iunie 2012, NISSAN-DeltaWing a acoperit o distanţă de 722 km cu un singur set de anvelope slick MICHELIN.

Sursa: Michelin Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii