Cursa de 24 ore de la Le
Mans 2012 este evenimentul în cadrul căruia MICHELIN a decis să prezinte noua
anvelopă slick hibrid pentru maşinile LM P1 (faţă: 36/71-18 / spate: 37/71-18).
Această inovaţie MICHELIN permite piloţilor să continue cursa cu anvelopele
slick, chiar dacă pista are şi porţiuni umede.
Noua anvelopă hibrid de la MICHELIN
este rezultatul muncii depuse de inginerii companiei franceze pentru lărgirea
intervalului de temperatură şi a condiţiilor în care anvelopele pot fi
utilizate.
Datorită lungimii circuitului de la
Le Mans (13,629 km), se întâmplă adesea ca şoferii să trebuiască să facă faţă
unor condiţii extrem de variate care apar pe traseu. La aceasta se adaugă şi
vremea capricioasă care complică şi mai mult cursa, deoarece temperaturile şi
nivelul de umiditate sunt foarte diferite între etapele desfăşurate în timpul
zilei şi cele desfăşurate în timpul nopţii.
Inginerii MICHELIN au avut permanent
în vedere specificul acestei piste atunci când au conceput anvelopele pentru
cursele de anduranţă. Astăzi, prin utilizarea unor materiale şi a unei
arhitecturi inovatoare, Michelin a reuşit să optimizeze performanţele
anvelopelor sale. Rezultatul îl
constituie gama de anvelope MICHELIN pentru cursele de anduranţă, lansată în
2012. Depăşind noţiunea de compuşi de cauciuc „soft”, „medium” şi „hard”,
această gamă include anvelope care pot fi utilizate pe o plajă mult mai largă
de temperaturi.
Gama de anvelope MICHELIN pentru
cursele de anduranţă lansată în 2012 se remarcă şi prin soluţiile concepute
pentru a răspunde nevoilor noilor maşini hibrid dezvoltate de AUDI şi TOYOTA.
Modelul japonez TS030 Hybrid este un
prototip cu motorizare benzină - electric, cu tracţiune pe roţile din spate.
Comparativ cu LM P1, echipat cu motor cu ardere internă, TS030 Hybrid dezvoltă
un cuplu motor mai mare atunci când se activează motorul electric şi un cuplu
de frânare mai mic atunci când sistemul hibrid recuperează energia necesară
pentru încărcarea bateriilor.
Motorul electric al modelului AUDI
R18 e-tron quattro acţionează roţile din faţă, ceea ce înseamnă că toate cele
patru roţi sunt acţionate atunci când se foloseşte energia recuperată. Având acceptul AUDI, MICHELIN a optat
pentru echiparea modelelor AUDI R18 ultra şi R18 e-tron quattro cu acelaşi tip
de anvelope. În acest fel se vor putea compara performanţele anvelopelor pe
două modele de maşini cu configuraţii complet diferite.
Şi, nu în ultimul rând, la cursa de
24 ore de la Le Mans participă şi modelul NISSAN-DeltaWing echipat, de asemenea,
cu anvelope MICHELIN. Datorită acestei maşini, MICHELIN a reuşit să dezvolte o
anvelopă de mici dimensiuni pentru curse (faţă: 10/58-15 / greutate: 5kg) care
include tehnologii de ultimă oră şi un echilibru remarcabil între siguranţă,
performanţă şi longevitate. Cu ocazia
Test Day din data de 3 iunie 2012, NISSAN-DeltaWing a acoperit o distanţă de
722 km cu un singur set de anvelope slick MICHELIN.
Sursa: Michelin Romania
0 comentarii