stiri auto
Odată cu noua reglementare europeană care impune afişarea calificativelor de performanţă ale anvelopelor, Michelin îşi reafirmă angajamentul de a oferi cel mai bun echilibru al performanţelor pentru toate liniile sale de produs.

Michelin sprijină introducerea noului sistem european de etichetare a anvelopelor, care a fost conceput cu scopul de a oferi consumatorilor informaţii practice privind trei caracteristici importante de performanţă: aderenţa pe carosabil umed, eficienţa energetică şi zgomotul la rulare.

Gama de anvelope de vară MICHELIN
Toate gamele de anvelope de vară comercializate începând cu 2010 se încadrează în clasa A de performanţă din punct de vedere al aderenţei pe carosabil umed, cel mai important parametru privind siguranţa.
-Gama de anvelope MICHELIN Energy Saver +, care va fi lansată pe piaţă în această vară, se încadrează în clasa A de performanţă din punct de vedere al aderenţei pe carosabil umed (1).
-Gama de anvelope MICHELIN Primacy 3  se încadrează în clasa A de performanţă din punct de vedere al aderenţei pe carosabil umed.
-Anvelopele MICHELIN Pilot Super Sport şi MICHELIN Pilot Sport 3 se încadrează în clasa A de performanţă din punct de vedere al aderenţei pe carosabil umed.

(1) Pentru dimensiunile 15 şi 16 inch, dar nu şi pentru 14 inch.

Angajamentul Michelin privind optimizarea eficienţei energetice s-a concretizat prin încadrarea noilor game de anvelope în clasa C, sau o clasă superioară, de performanţă.
-Gama de anvelope MICHELIN ENERGY Saver + se încadrează în clasa B sau C de performanţă din punct de vedere al eficienţei energetice, în funcţie de dimensiune.
-Gama de anvelope MICHELIN Primacy 3 se încadrează în clasa C de performanţă.

Este important de ştiut că majoritatea gamelor de anvelope sport se încadrează în clasa E de performanţă, aspect care demonstrează echilibrul optim al performanţelor caracteristic acestor anvelope, prin combinarea unei durate sporite de exploatare cu o aderenţă crescută, chiar şi în condiţii dificile de rulare.

Din punct de vedere al zgomotului la rulare, toate gamele de anvelope de vară se încadrează în limitele care vor intra în vigoare de la data de 1 noiembrie 2016 (cel mult două linii negre).

Gama de anvelope de iarnă MICHELIN
Cele mai noi game de anvelope de iarnă Alpin se încadrează în clasa C de performanţă din punct de vedere al aderenţei pe carosabil umed şi în clasa E de performanţă din punct de vedere al rezistenţei la rulare. Aceste anvelope de iarnă sunt concepute pentru rularea în condiţii de siguranţă pe toate tipurile de carosabil (acoperit cu zăpadă, gheaţă, zăpadă topită) şi la temperaturi extreme. Anvelopele de iarnă Alpin întrunesc cele mai exigente aşteptări ale conducătorilor auto, oferind aderenţa şi longevitatea caracteristice anvelopelor MICHELIN.

Gama de anvelope MICHELIN pentru vehicule utilitare
Programată pentru a fi lansată pe piaţă în această vară, noua gamă de anvelope MICHELIN Agilis + demonstrează încă o dată echilibrarea optimă a performanţelor, cu calificativul B din punct de vedere al aderenţei pe carosabil umed, calificativul C din punct de vedere al eficienţei energetice şi două linii negre corespunzătoare zgomotului la rulare, la care se adaugă robusteţea şi randamentul kilometric sporit.

Dincolo de calificative, cel mai bun echilibru al performanţelor existent pe piaţă
Strategia Michelin se concentrează pe proiectarea şi fabricarea unor anvelope care să combine siguranţa în toate condiţiile de rulare (pe carosabil umed şi uscat, în linie dreaptă, dar şi în viraje) eficienţa energetică optimă şi randamentul kilometric sporit, care influenţează în mod direct costul total al exploatării unui vehicul, o preocupare majoră pentru consumatori, chiar dacă nu apare inclus în noua reglementare. Longevitatea anvelopelor existente pe piaţă diferă foarte mult. Există anvelope cu o durată de exploatare dublă faţă de alte anvelope sau anvelope care pot fi rulate cu un an în plus faţă de celelalte.
stiri auto

Michelin explică noua reglementare europeană privind etichetarea anvelopelor
Începând cu 1 noiembrie 2012, toate anvelopele comercializate în Europa trebuie să aibă lipită o etichetă care să conţină informaţii privind trei criterii de performanţă. Două dintre acestea vizează mediul (eficienţa energetică şi zgomotul la rulare) şi cel de-al treilea vizează siguranţa. Noua reglementare europeană impune ca toate anvelopele comercializate să aibă lipită o etichetă care să indice rezistenţa la rulare (a se vedea explicaţiile detaliate de mai jos), nivelul zgomotului la exterior şi distanţa de frânare pe carosabil umed (aderenţa pe suprafeţe umede).

Această reglementare are două obiective:
-Să ofere informaţii obiective consumatorilor cu privire la performanţele anvelopelor, performanţe pe care consumatorii nu le cunosc întotdeauna.
-Să ajute la îmbunătăţirea performanţelor anvelopelor, făcând aceste date cunoscute publicului larg.

Această iniţiativă susţinută de Michelin va pune la dispoziţia consumatorilor informaţiile necesare pentru o mai bună înţelegere a siguranţei şi a impactului pe care anvelopele îl au asupra mediului înconjurător. Noua reglementare este cu atât mai importantă cu cât impune afişarea datelor privind eficienţa energetică a anvelopelor.

stiri auto
Eticheta va arăta ca şi etichetele lipite în prezent pe aparatura electrocasnică. Pe această etichetă va fi afişată clasa de performanţă a anvelopei, pe baza a trei criterii:
-Rezistenţa la rulare, prin care se indică impactul asupra consumului de carburant şi, implicit, al nivelului emisiilor - clase de la A la G.
-Aderenţa pe carosabil umed, măsurată prin distanţa de frânare pe suprafeţe umede - clase de la A la G.
-Nivelul de zgomot la exterior - măsurat în decibeli (dB).

Începând cu 1 noiembrie 2012, noua etichetă trebuie lipită pe toate anvelopele pentru turisme, vehicule utilitare şi camioane fabricate după 1 iulie 2012 şi trebuie să fie inclusă în formă standardizată şi în documentaţia şi materialele tehnice promoţionale ale constructorului de anvelope.

Aceste informaţii trebuie să fie incluse sau ataşate la factura emisă, permiţând astfel utilizatorilor finali să înţeleagă mai bine anvelopele şi să le compare pe baza celor trei criterii de performanţă.

Prezentare detaliată a celor trei criterii de performanţă incluse pe noua etichetă

Primul criteriu: Eficienţa energetică
Rezistenţa la rulare
La fiecare rotaţie, anvelopa se deformează la contactul cu solul, iar compuşii care intră în componenţa anvelopei se încălzesc. Prin reducerea încălzirii, se poate reduce consumul de carburant şi, implicit, nivelul emisiilor de gaze de seră. Forţa care ajută vehiculul să înainteze este cunoscută sub numele de „rezistenţă la rulare”. Aceasta se măsoară prin cantitatea de energie consumată pentru deplasarea vehiculului pe o anumită distanţă. Rezistenţa la rulare este responsabilă pentru 20% din consumul de carburant al vehiculului. Cu alte cuvinte, aceasta înseamnă că un rezervor din cinci este consumat de anvelope. Prin reducerea rezistenţei la rulare, eficienţa energetică este vizibil îmbunătăţită, nivelul emisiilor scade, iar acest lucru permite conducătorilor auto să cheltuiască mai puţin pentru carburant. Clasa unei anvelope se măsoară cu ajutorul unei maşini speciale, care determină coeficientul de rezistenţă la rulare al anvelopei respective.

Un litru de benzină consumat elimină în atmosferă 2,3 kg CO2 şi fiecare litru de motorină elimină 2,65 kg.

stiri auto
Eficienţa energetică a anvelopei
Eficienţa energetică este exprimată printr-un coeficient calculat prin împărţirea rezistenţei la rulare la sarcina la care este supusă anvelopa pe durata testului. Pe noua etichetă, eficienţa energetică va fi simbolizată de o literă pe o scală colorată, similară celor existente pe etichetele care însoţesc aparatura electrocasnică sau vehiculele noi, aflată sub pictograma standard pentru eficienţa energetică stabilită de Uniunea Europeană.

Există şapte clase de eficienţă, de la A (cea mai eficientă) la G (cea mai puţin eficientă), diferenţa dintre acestea însemnând că un set complet de anvelope din clasa A poate reduce consumul de carburant (şi emisiile de carbon) cu până la 7,5% comparativ cu un set complet de anvelope din clasa G.

Standardele pentru clasele de eficienţă energetică sunt foarte stricte, în special pentru anvelopele mai mici, lucru care face posibilă îmbunătăţirea fiecărei game de anvelope.

*Performanţe măsurate conform metodelor de testare specificate în Reglementarea europeană (CE) 1222/2009, modificată prin (CE) 228/2011 şi (CE) 1235/2011. Sursa: European Commission’s Impact Assessment SEC (2008) 2860.

stiri auto
Al doilea criteriu: Aderenţa pe suprafeţe umede
Distanţa de frânare pe carosabil umed
Distanţa de frânare este măsurată conform unei proceduri standard, prin compararea anvelopei supusă testului cu o anvelopă de referinţă definită în standard. Raportul dintre cele două distanţe (anvelopa testată/anvelopa de referinţă) determină clasa de aderenţă pe carosabil umed care este inclusă pe etichetă. Ca şi în cazul rezistenţei la rulare, există şapte clase de performanţă privind aderenţa pe carosabil umed, de la A (cea mai performantă) la G (cea mai puţin performantă). Deşi rezultatele pot varia în funcţie de vehicul şi de condiţiile meteo, distanţa de frânare corespunzătoare unui vehicul echipat cu un set complet de anvelope de clasa A poate fi cu până la 30% mai scurtă decât distanţa de frânare corespunzătoare unui vehicul echipat cu un set complet de anvelope din clasa G. Aceasta înseamnă aproximativ 18 metri* în cazul frânării de urgenţă a unui vehicul care se deplasează cu 80 km/oră. Dar siguranţa implică mai mult decât acest criteriu de performanţă. Strategia Michelin se concentrează pe conceperea şi fabricarea de anvelope sigure în toate condiţiile de rulare, pe suprafeţe uscate şi umede, la deplasarea în linie dreaptă sau în viraje.

**Performanţe măsurate conform metodelor de testare specificate în Reglementarea europeană (CE) 1222/2009, modificată prin (CE) 228/2011 şi (CE) 1235/2011. Sursa: European Commission’s Impact Assessment SEC (2008) 2860.

stiri auto
Al treilea criteriu: Zgomotul la rulare
Deoarece anvelopele contribuie la zgomotul din trafic, un neajuns major, noua etichetă indică nivelul de zgomot la exterior şi nu nivelul de zgomot perceput în interiorul vehiculului. Valoarea măsurată este indicată în decibeli (dB) şi, vizual, prin una, două sau trei linii negre, în funcţie de nivelul de zgomot reglementat prin standardul european. Trei linii negre înseamnă că nivelul de zgomot se încadrează în limita actuală, două linii negre înseamnă că zgomotul se află cu 3dB (1) sub limita actuală, anvelopa fiind de două ori mai silenţioasă decât standardul, şi o linie neagră înseamnă că nivelul de zgomot se află cu 6dB (2) sub limita actuală, anvelopa fiind de patru ori mai silenţioasă decât standardul.

1,2  În funcţie de dimensiune

Metode de testare şi responsabilităţile constructorilor de anvelope
Constructorii de anvelope trebuie să realizeze testele de performanţă conform procedurilor şi standardelor, astfel:
-Rezistenţa la rulare se măsoară pe maşini speciale, într-un laborator. Va fi aplicată o procedură care să permită alinierea laboratoarelor utilizate de constructorii de anvelope cu laboratoarele organizaţiilor independente de testare, cum ar fi UTAC şi TÜV SÜD Automotive.

-Aderenţa pe carosabil umed se măsoară în aer liber, pe o pistă, prin comparaţie cu o anvelopă de referinţă, fie pe un vehicul, fie pe o remorcă de test. Testele se realizează pe acelaşi tip de suprafaţă, cu o peliculă de apă având aceeaşi adâncime (1,0 mm ±0.5 mm pentru anvelope pentru turisme). Temperatura mediului ambiant depinde de categoria de anvelope, anvelopele de vară fiind testate la temperaturi cuprinse între 5° şi 35°C, iar anvelopele de iarnă la temperaturi cuprinse între 2° şi 20°C.

Pentru a reflecta mai bine condiţiile reale de utilizare, Michelin a ales să efectueze testele la temperaturi reprezentative pentru condiţiile climatice europene, respectiv 7°C pentru anvelopele de iarnă pentru turisme şi vehicule utilitare şi 20°C pentru anvelopele de vară.

-Zgomotul anvelopelor este măsurat în cadrul unui test special. Deoarece nivelul de zgomot depinde în mod direct de viteza de deplasare, tipul suprafeţei pe care rulează anvelopa şi temperatura mediului ambiant, testul se realizează la o viteză de deplasare a vehiculului de 80 km/oră, în condiţiile meteo definite în standard (viteza vântului, temperatura, etc.).

Sursa: Michelin Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii