stiri auto
La şase ani după ce au reuşit să aducă tehnologia diesel pe prima poziţie a podiumului în cadrul cursei de 24 ore de la Le Mans, Audi şi partenerul său MICHELIN au câştigat acum cea mai faimoasă cursă de anduranţă, folosind tehnologie hibridă, diesel- electrică. André Lotterer, Marcel Fassler şi Benoît Tréluyer au ocupat prima poziţie a podiumului în cadrul celei de-a 80-a ediţii a acestei curse, cu Audi R18 e-tron quattro.

Câştigător al cursei inaugurale care a avut loc în anul 1923, MICHELIN a avut o misiune clară pentru cea de-a 80-a ediţie a cursei de 24 ore de la Le Mans: să susţină eforturile partenerilor săi, Audi şi Toyota, de a include tehnologia hibridă în sporturile cu motor. Răspunsul MICHELIN la această provocare s-a concretizat în dezvoltarea unei game complet noi de anvelope care include şi o anvelopă slick pentru prototipurile LMP1.

În primele şase ore ale cursei au putut fi văzute în acţiune modelele Audi R18 e-tron quattro, R18 ultra şi Toyota TS030 Hybrid, înainte ca revenirea mărcii japoneze în cursa de 24 ore de la Le Mans - după o absenţă de 13 ani - să se încheie prematur din cauza incidentelor apărute. Audi a continuat cursa cu toate cele patru prototipuri ale sale, câştigând cea de-a 11-a victorie a sa în cursa de la Le Mans.

Din anul 2000 şi până în prezent, este a cincea oară când Audi şi partenerul său MICHELIN ajung pe podium. Pe de altă parte, cu această victorie, MICHELIN stabileşte un nou record în domeniu, cu 15 victorii consecutive din 1998 şi până astăzi.

MICHELIN a dominat şi la clasele LMGTE Pro şi LMGTE Am. În cazul primeia dintre ele, partenerii săi, Corvette, Aston Martin şi Ferrari, au condus pe rând cursa, deşi victoria a revenit în cele din urmă maşinii cu nr. 51 a echipei AF Corse Ferrari, formată din FISICHELLA/BRUNI/VILANDER. Categoria LM GTE a fost câştigată de nr. 50 Larbre Competition Corvette care a devansat nr. 67 IMSA Porsche. Participarea la cursa de la Le Mans permite MICHELIN să transfere tehnologiile dezvoltate pentru sporturile cu motor la anvelopele sale de serie.

În acest weekend, MICHELIN a pus bazele viitorului sporturilor cu motor prin implicarea sa în prototipul futurist Nissan-DeltaWing care a fost invitat să concureze la clasa „experimental” a ediţiei din 2012 a cursei de 24 ore de la Le Mans.

Pentru a echipa această maşină unică, inginerii MICHELIN au conceput nişte anvelope revoluţionare pentru osia din faţă, late de doar 10 cm şi cântărind 5 kg fiecare. Aceste anvelope sunt de două ori mai durabile şi pot atinge viteze de peste 300 km/oră, în condiţii de siguranţă. Timpul în care Nissan-DeltaWing a reuşit să parcurgă un tur de pistă a fost în mod constant mai mic decât timpul de referinţă stabilit de ACO (organizatorii cursei), dar, în timpul celui de-al 76-tur, Nissan-DeltaWing a fost scos de pe traseu de o altă maşină.

Sursa: Michelin Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii