La şase ani după ce au
reuşit să aducă tehnologia diesel pe prima poziţie a podiumului în cadrul
cursei de 24 ore de la Le Mans, Audi şi partenerul său MICHELIN au câştigat
acum cea mai faimoasă cursă de anduranţă, folosind tehnologie hibridă, diesel-
electrică. André Lotterer, Marcel Fassler şi Benoît Tréluyer au ocupat prima
poziţie a podiumului în cadrul celei de-a 80-a ediţii a acestei curse, cu Audi
R18 e-tron quattro.
Câştigător al cursei inaugurale care
a avut loc în anul 1923, MICHELIN a avut o misiune clară pentru cea de-a 80-a
ediţie a cursei de 24 ore de la Le Mans: să susţină eforturile partenerilor
săi, Audi şi Toyota, de a include tehnologia hibridă în sporturile cu motor.
Răspunsul MICHELIN la această provocare s-a concretizat în dezvoltarea unei
game complet noi de anvelope care include şi o anvelopă slick pentru
prototipurile LMP1.
În primele şase ore ale cursei au
putut fi văzute în acţiune modelele Audi R18 e-tron quattro, R18 ultra şi
Toyota TS030 Hybrid, înainte ca revenirea mărcii japoneze în cursa de 24 ore de
la Le Mans - după o absenţă de 13 ani - să se încheie prematur din cauza
incidentelor apărute. Audi a continuat cursa cu toate cele patru prototipuri
ale sale, câştigând cea de-a 11-a victorie a sa în cursa de la Le Mans.
Din anul 2000 şi până în prezent,
este a cincea oară când Audi şi partenerul său MICHELIN ajung pe podium. Pe de
altă parte, cu această victorie, MICHELIN stabileşte un nou record în domeniu,
cu 15 victorii consecutive din 1998 şi până astăzi.
MICHELIN a dominat şi la clasele
LMGTE Pro şi LMGTE Am. În cazul primeia dintre ele, partenerii săi, Corvette,
Aston Martin şi Ferrari, au condus pe rând cursa, deşi victoria a revenit în
cele din urmă maşinii cu nr. 51 a echipei AF Corse Ferrari, formată din
FISICHELLA/BRUNI/VILANDER. Categoria LM GTE a fost câştigată de nr. 50 Larbre
Competition Corvette care a devansat nr. 67 IMSA Porsche. Participarea la cursa
de la Le Mans permite MICHELIN să transfere tehnologiile dezvoltate pentru
sporturile cu motor la anvelopele sale de serie.
În acest weekend, MICHELIN a pus
bazele viitorului sporturilor cu motor prin implicarea sa în prototipul
futurist Nissan-DeltaWing care a fost invitat să concureze la clasa
„experimental” a ediţiei din 2012 a cursei de 24 ore de la Le Mans.
Pentru a echipa această maşină
unică, inginerii MICHELIN au conceput nişte anvelope revoluţionare pentru osia
din faţă, late de doar 10 cm şi cântărind 5 kg fiecare. Aceste anvelope sunt de
două ori mai durabile şi pot atinge viteze de peste 300 km/oră, în condiţii de
siguranţă. Timpul în care Nissan-DeltaWing a reuşit să parcurgă un tur de pistă
a fost în mod constant mai mic decât timpul de referinţă stabilit de ACO
(organizatorii cursei), dar, în timpul celui de-al 76-tur, Nissan-DeltaWing a
fost scos de pe traseu de o altă maşină.
Sursa: Michelin Romania
0 comentarii