Noul motor EcoBoost de 1,0 litri produs de Ford
a câştigat premiul "Motorul Internaţional al Anului" 2012.
Motorul EcoBoost de 1,0 litri a câştigat şi
premiile "Cel mai bun motor nou" şi "Cel mai bun motor sub 1,0 litri", acordate de
revista Engine Technology International.
EcoBoost îmbină supraalimentarea turbo, injecţia
directă de carburant şi supapele cu distribuţie
variabilă atât la admisie, cât şi la evacuare, oferind puterea unui motor mai mare
şi consumul de combustibil specific unui propulsor mai mic.
Noul Focus este prima maşină care va fi echipată
cu motorul EcoBoost de 1,0 litri în trei cilindri. Motorul va echipa şi modelele Ford C-MAX şi B-MAX
în Europa în cursul acestui an.
STUTTGART, Germania, 14 iunie, 2012 – Noul motor EcoBoost de 1,0 litri produs de Ford Motor Company
– lansat cu succes în acest an pe modelul Focus în Europa – a fost numit astăzi
"Motorul Internaţional al Anului" 2012.
Motorul mic, în 3 cilindri, de înaltă tehnologie, a mai primit
alte două premii - "Cel mai bun motor nou" şi "Cel mai bun motor
sub 1,0 litri" - acordate de revista Engine Technology International pe baza
voturilor exprimate de 76 de jurnalişti din 35 de ţări din întreaga lume.
Aceasta este prima dată când Ford câştigă premiul "Motorul
internaţional al anului" în istoria de 13 ani a premiilor. Mai mult, motorul EcoBoost de 1,0 litri a obţinut
cel mai mare scor din istoria premiilor.
"Ne-am propus standarde incredibil de înalte atunci când
am început să concepem acest motor", a declarat Joe Bakaj, Vicepreşedinte Ford,
Global Powertrain. "Am vrut să oferim
o economie de combustibil incredibilă, performanţă surprinzătoare, silenţiozitate
şi rafinament - şi toate acestea să fie asigurate de un motor foarte mic, în 3 cilindri."
"Echipa a reacţionat la această provocare aparent imposibilă
prin inovaţii cu adevărat interesante", a adăugat Bakaj. "Rezultatul schimbă regulile jocului pentru
motoarele pe benzină la nivel global", a afirmat Dean Slavnich, preşedinte
al premiilor "Motorul Internaţional al Anului" şi editor al Engine Technology
International: "Aceasta este o victorie
meritată pentru un motor cu adevărat remarcabil."
Motorul, care este destul de mic cât să încapă pe o foaie
A4, a fost conceput în centrele tehnice Ford din Dunton, Marea Britanie şi Merkenich,
Germania. Motorul este construit în uzinele
Ford din Craiova, România şi Koln, Germania.
Motorul EcoBoost de 1,0 litri foloseşte turbine cu inerţie
mică pentru a furniza rapid putere atunci când acceleraţia este apăsată la turaţii
mici şi să furnizeze putere mare la viteze de pană la 248,000 RPM.
Alte inovaţii EcoBoost 1,0 litri includ:
-Galeria de evacuare încorporată în chiulasă scade temperatura
gazelor de eşapament
pentru a permite raportul optim carburant-aer în cadrul unei
game de turaţii mai largi
-Un bloc unic de fontă încorporat încălzeşte motorul mai repede
decât un bloc de aluminiu convenţional care reduce cu 50 la sută valoarea de energie
"de încălzire" necesară şi reduce consumul de combustibil
-Două curele de transmisie principale ale motorului sunt scufundate
în ulei pentru a oferi un motor mai silenţios, mai eficient
-Echilibrarea configuraţiei motorului prin "dezechilibrarea"
intenţionată a volantei şi roţii de transmisie în loc de a adăuga arbori de echilibrare
consumatori de energie.
Motorul EcoBoost de 1,0 litri a debutat în acest an pe Focus
în Europa şi va fi oferit apoi pe C - MAX şi B-MAX în cursul acestui an. Motorul EcoBoost de 1,0 litri va fi disponibil
anul viitor pe modelele Ford în SUA, Asia Pacific şi Africa.
Noul Focus cu motor EcoBoost de 1,0 litri şi 100 CP are un
consum de top în clasa sa, de 4,8 l/100 km (58,9 mpg)* şi emisii CO2 de 109 g/km.
Modelul de 125 CP are un consum de 5,0 l/100 km (56,5,5mpg) cu emisii de CO2 de
114 g/km.
În prima lună de vânzări în Europa, mai mult de 4.700 clienţi
au comandat un motor Focus EcoBoost de 1,0 litri, reprezentând aproape un sfert
din toate maşinile Ford Focus comandate pe cele 19 pieţe tradiţionale europene în
care este prezent Ford.
Ford Europa intenţionează să tripleze producţia anuală de
vehicule echipate cu motoare pe benzină EcoBoost eficiente la aproximativ 480.000
până în 2015, de la 141,000 în 2011. Compania estimează că peste 300.000 din aceste
vehicule vor fi echipat e cu motorul EcoBoost de 1,0 litri.
"Motorul Internaţional al Anului" este ales de un
juriu format din 76 jurnalişti auto din 35 ţări din lume. Membrii juriului iau în calcul manevrabilitatea,
performanţa, economia, rafinamentul şi aplicarea cu succes a tehnologiei avansate
a motorului. Popularitatea motorului EcoBoost de 1,0 litri în
rândul membrilor juriului a făcut ca acesta să primească cu 28 procente mai multe
puncte decât competitorul clasat după el şi cel mai mare punctaj total al vreunui
motor din istoria competiţiei.
"Faptul că un motor în trei cilindri propulsează un
vehicul ca Ford Focus cu atâta uşurinţă dovedeşte că viitorul este unul foarte optimist
pentru motorul cu ardere internă", a menţionat
Dean Slavnich de la Engine Technology International. "Putere, reacţie şi cifre foarte bune ale
consumului de combustibil sunt doar vârful icebergului când vine vorba de acest
motor şi ce oferă astăzi şoferilor. Bravo, Ford!"
Şi alţi membri ai juriului au lăudat motorul EcoBoost
de 1,0 litri.
"Dacă reducerea dimensiunilor este viitorul, actualmente
nu există un exemplu mai bun decât acesta. Are aceeaşi putere ca şi motorul de 1.6 litri aspirat
normal pe care îl înlocuieşte şi este mult mai energic", a afirmat jurnalistul
britanic John Simister.
"Cu un cuplu bun la nivelul inferior, acest motor turbo
în trei cilindri oferă performanţa unui mic turbo diesel, dar fără zgomot şi vibraţii",
a spus Christophe Congrega de la revista franceză L'Automobile Magazine.
Sursa: Ford Romania
0 comentarii