Noi motoare puternice: 2.0 BiTurbo CDTI de 195 cp şi unitatea pe
benzină de 2,0 l cu putere de 280 cp.
Gamă completă: de la motorul ecoFLEX cu emisii de CO2 de 99g/km până la
versiunea OPC de înaltă performanţă.
Noi sisteme de asistenţă se adaugă ofertei largi de tehnologii
inovatoare disponibile.
Designul subliniază stilul sportiv şi standardele tehnice înalte.
Noul sedan completează gama de modele Astra.
Rüsselsheim. Opel îşi
îmbunătăţeşte cel mai premiat, popular şi mai bine vândut model din clasa
compactă oferind o nouă versiune sedan, noi motoare şi sisteme de asistenţă de
ultimă generaţie, la care se adaugă şi un design fresh, noua gamă de modele
Astra devenind astfel şi mai sportivă şi mai variată. Aspectul mai elegant la
exterior şi la interior subliniază aerul sportiv şi punctele forte din punct de
vedere tehnic ale gamei de modele compacte. Gama de modele Astra este acum
completă, cuprinzând noua versiune sedan, modelul cu cinci uşi, Sports Tourer
station wagon şi modelul GTC coupé cu trei uşi, precum şi versiunea OPC de
înaltă performanţă.
Karl-Friedrich
Stracke, CEO Opel, a declarat: „Noua gamă Opel Astra porneşte la drum cu
dreptul. Ne extindem spectrul de modele, ca şi oferta de motoare extrem de
eficiente şi de tehnologii de asistenţă inovatoare. Designul a devenit mai
elegant şi mai modern. Din această perspectivă, subliniază oferim cea mai
emoţională execuţie a tehnologiei germane în segmentul foarte disputat al autovehiculelor
compacte.”
Acestă afirmaţie este
susţinută de noile motoare care în următoarele şase luni vor extinde şi mai
mult gama deja variată de capacităţi ale sistemelor de propulsie disponibile
pentru modelele Astra. Cu o putere de 206 kW/280 cp şi un cuplu maxim de 400
Nm, pe lângă faptul că este cel mai puternic model Astra produs vreodată,
versiunea Astra OPC atinge şi cea mai mare viteză: viteza maximă a acestui
coupé agil este de 250 km/h, putând accelera de la 0 la 100 km/h în doar 6,0
secunde.
Cel mai rapid Astra
cu motor diesel produs vreodată va fi dotat cu noul motor 2.0 BiTurbo CDTI, ce
dezvoltă o putere de 143 kW/195 cp şi generează un cuplu impresionant de 400
Nm. Deja disponibil pentru modelul Insignia, lansează acum tehnologia
sofisticată cu două turbocompresoare secvenţiale în segmentul autovehiculelor
compacte de serie. Fiind alimentat de două turbocompresoare care acţionează în
tandem, acest motor asigură un nivel excelent de performanţă împreună cu consum
redus de carburant pentru versiunile Astra cu cinci uşi, Sports Tourer şi GTC.
Aceste trei modele diferite sunt disponibile cu o gamă de motoare diesel de
înaltă performanţă, fapt unic în segmentul autovehiculelor compacte.
De asemenea, Opel
anunţă îmbunătăţiri aduse motorului pe benzină de 1,4 litri cu supraalimentare,
ce dezvoltă o putere de 103 kW/140 cp. În prezent, acesta este echipat cu o
funcţie de amplificare, datorită căreia autovehiculul beneficiază de un cuplu
mărit cu 10%, de la 200 la 220 Nm, procent foarte util în depăşiri, de exemplu.
Gamă completă – de la
motorul ecoFLEX cu emisii de CO2 de 99 g/km până la versiunea
OPC de înaltă performanţă
Noua gamă Astra oferă
o varietate largă de sisteme de propulsie, ce satisfac cele mai exigente
gusturi, de la cel mai eficient motor Astra din punctul de vedere al consumului
de carburant (3,7 l/100 km), 1.7 CDTI ecoFLEX (81 kW/110 cp şi 96 kW/130 cp), cu
un nivel al emisiilor de CO2 de numai 99 g/km, cel mai puternic
motor diesel Astra, noul BiTurbo CDTI de 195 cp și până la cel mai
puternic motor Astra din istoria modelului, Astra OPC, cu o putere de 280 cp.
În plus, gama se va îmbogăţi în urma lansării noii generaţii de motoare pe
benzină cu injecție directă ECOTEC SIDI (Spark Ignition Direct Injection),
cu cilindree de 1,6 litri şi supraalimentare, care asigură, pe lângă o eficiență
excepțională a consumului de combustibil şi o
experienţă de conducere foarte confortabilă.
Noile sisteme de
asistenţă se adaugă ofertei de tehnologii inovatoare disponibile
Alte caracteristici
ce contribuie la ridicarea standardelor tehnice până la un nivel chiar mai
avansat se regăsesc în categoria sistemelor de asistenţă pentru şofer.
Numeroase tehnologii premium care şi-au făcut debutul pe modelele Insignia şi
Zafira Tourer sunt acum disponibile şi pentru noua gamă Astra, sporind nivelul
de siguranţă şi de confort. Acestea includ a doua generaţie
a camerei video frontale Opel Eye, cu asistentul optimizat pentru
recunoaşterea indicatoarelor rutiere (TSA II), sistemul de avertizare la
depăşirea benzii de circulaţie (LDW), funcţia de indicare a distanţei de
urmărire (FDI) şi sistemul de avertizare privind o coliziune frontală (FCA). Aceste
sisteme emit semnale de avertizare pentru prevenirea situaţiilor critice, de
exemplu atunci când şoferului i se distrage atenţia sau nivelul său de
concentrare scade.
Alte sisteme de
asistenţă includ camera video pentru marşarier, sistemul
avansat de asistenţă la parcare, ce identifică locurile de parcare şi ajută
şoferul la efectuarea manevrelor de parcare, precum şiasistentul pentru
monitorizarea unghiului mort cu alarmă şi un tempomat adaptiv
(ACC) pe bază de senzori radar cu sistem automat de frânare de urgenţă
în caz de coliziune (CIB), activ la viteze între 50 km/h şi 180 km/h.
Tempomatul adaptiv ajută şoferul să menţină constantă viteza selectată,
accelerând sau decelerând automat, menţinând în acelaşi timp o distanţă de siguranţă
presetată faţă de autovehiculul din faţă.
Noile sisteme
completează oferta largă de tehnologii inovatoare de care modelul Astra
beneficia deja, unele dintre acestea fiind unice în segmentul autovehiculelor
compacte, în timp ce altele se regăsesc rar în oferta mărcilor concurente.
Acestea includ ultima generaţie a sistemului inteligent de iluminare
frontală adaptivă (AFL+), cu faruri bi-xenon şi multiple
funcţii de iluminare sofisticate, ce includ iluminarea în curbe, iluminarea
dinamică în viraje, distribuţia variabilă a luminii, reglată automat în funcţie
de condiţiile actuale de drum, inclusiv vremea.
Sistemul FlexRide
pentru cele mai bune performanţe de conducere şi manevrabilitate, suspensia
HiPerStrut pe toate modelele Astra GTC şi OPC
Pe lângă actualele
caracteristici ale dinamicii de conducere ale modelului Astra, clienţii pot
opta pentru sistemul mecatronic inteligent FlexRide de la
Opel, care se adaptează automat la condiţiile de drum, ce oferă
trei moduri de conducere: Standard, Tour pentru confort sau Sport.
Pentru o rulare şi o
manevrabilitate sportive, modelele GTC Astra şi OPC beneficiază de suspensia HiPerStrut (suspensie
de înaltă performanţă) pe puntea faţă. Suspensia HiPerStrut îmbunătăţeşte
aderenţa, sporeşte puterea în viraje şi reduce în mod semnificativ fenomenul de
mişcare violentă a volanului provocată de cuplul ridicat la acceleraţia bruscă,
permiţându-i şoferului să se bucure din plin de performanţa modelului Astra.
Pentru confort
crescut, toate modelele Astra pot fi dotate cu scaunele ergonomice ce
reduc solicitările asupra spatelui şoferului şi pasagerului din faţă, certificate
de AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V), organizaţia experţilor în
domeniul sănătăţii spatelui din Germania.
Suportul pentru
biciclete FlexFix,
disponibil exclusiv de la Opel, este complet integrat în bara de protecţie
spate, în care glisează ca un sertar, atunci când nu este folosit. Sistemul
inteligent de ultimă generaţie de la bordul modelului Astra Sports Tourer vă
permite să transportaţi maxim patru biciclete în acelaşi timp. Versiunea cu
cinci uşi poate transporta maxim două biciclete.
Parbrizul panoramic, inventat şi
patentat de Opel, ajunge până la mijlocul acoperişului, şoferul şi pasagerii
modelelor GTC Astra şi OPC beneficiind astfel de o experienţă extraordinară din
punctul de vedere al perspectivei, spaţiului şi conducerii. Spre deosebire de
alte tipuri de acoperişuri panoramice, nu există nicio bară transversală care
ar putea reduce vizibilitatea.
Design nou pentru
modelul Astra, cu accente mai sportive
Partea frontală a
modelelor Astra cu 5 uşi şi Sports Tourer vine cu un design proaspăt, mai
sportiv şi mai luxos decât înainte. Acest fapt este valabil şi pentru modelul
Astra sedan cu patru uşi. Echipa de design Opel s-a concentrat asupra părţii
frontale şi a proiectat o grilă a radiatorului mai joasă şi mai pronunţată,
inspirată din designul modelului GTC Astra lansat recent, prezentând o grilă
tip plasă cu un design mai precis din punct de vedere tehnic. În partea
superioară a fost adăugată o bară cromată în formă de aripă mai proeminentă, cu
elemente vizuale tridimensionale. Noua bară cromată are capetele orientate în
sus, este mai centrată şi creează impresia că se contopeşte cu grila. Prin
adăugarea unor inserţii de culoare neagră în faruri, versiunilor Essentia şi
Enjoy le-au fost aduse blocuri optice cu un design mai sportiv. Luminile de zi
cu tehnologie LED sunt disponibile acum şi cu iluminare standard cu halogen.
În partea din spate,
suportul plăcuţei de înmatriculare a modelului Astra cu cinci uşi a fost
reproiectat, creându-se o perspectivă vizuală mai amplă. Atât modelul cu cinci
uşi, cât şi versiunea Sports Tourer prezintă o nouă bandă cromată în bara de
protecţie, chiar sub suportul plăcuţei de înmatriculare, accentuând, de
asemenea, postura lată a autovehiculului.
Noile variante diesel
de înaltă performanţă cu motoare BiTurbo pentru modelele cu cinci uşi, Sports
Tourer şi GTC au un exterior chiar mai sportiv şi incisiv, care variază în
funcţie de model. Partea frontală a variantelor Astra BiTurbo (GTC, Sports
Tourer şi modelul cu 5 uşi) subliniază performanţa înaltă şi natura mai
incisivă a acestor autovehicule. Partea superioară a grilei radiatorului are o
formă similiară cu cea a modelului GTC Astra, însă bara din faţă este
întotdeauna în culoarea caroseriei. Secţiunea inferioară de admisie a aerului a
fost, de asemenea, îmbunătăţită în ceea ce priveşte designul sportiv: zona în
care partea centrală a grilei radiatorului se uneşte cu partea exterioară a
fost proiectată în formă de înotătoare de rechin, conferindu-i autovehiculului
un aspect mai agresiv faţă de un model Astra obişnuit. Cadrul geamurilor
laterale prezintă inserţii cromate. În partea din spate, cele două ţevi de
eşapament şi forma mai proeminentă a barei de protecţie îi conferă
autovehiculului o postură atletică.
În habitaclu,
modelele Astra cu cinci uşi, Sports Tourer şi sedan cu patru uşi prezintă o
atmosferă mai sportivă, mai animată şi variată datorită utilizării unor noi
culori, materiale şi ornamente într-o nouă nuanţă lucioasă. În ceea ce priveşte
modelele BiTurbo, tapiţeriile din material textil sau piele de culoare Negru
Jet se combină cu nuanţa Roşu Magic utilizată pentru marginile scaunelor.
Cusăturile şi tivurile scaunelor, inserţiile portierelor şi maneta schimbătorului
de viteze de culoare Roşu Magic accentuează atmosfera sportivă din interior.
Volanul din piele cu secţiunea inferioară plată şi covoraşele speciale cu
margini roşii sunt, de asemenea, elemente sport ale interiorului modelelor
BiTurbo.
Clienţii modelului
Astra se pot bucura acum de noile variante de design pentru jante. Noile jante
din aliaj de 17” sunt incluse în dotarea standard a nivelului de echipare
Sport, fiind disponibile opţional şi jantele noi din aliaj de 18” şi 19”,
ambele cu un design elegant cu 5 spiţe duble. În plus, Astra prezintă în
premieră un nou model de jante sportive multi-spiţe.
Astra duce mai
departe povestea de succes a autovehiculelor compacte Opel
Cu noua gamă de
modele Astra îmbunătăţite considerabil, Opel îşi consolidează succesul
înregistrat de cel mai premiat şi mai bine vândut autovehicul compact, care a
câştigat numeroase premii, inclusiv prestigiosul trofeu german „Volanul de Aur”
(2009) şi a primit recent cel mai bun punctaj în cadrul raportului DEKRA 2012
pentru autovehicule rulate.
Gama de modele Astra
reprezintă o componentă esenţială a mărcii. Aproximativ o treime din toate
autovehiculele Opel vândute sunt modele Astra. Opel se află acum la cea de-a
zecea generaţie de autovehicule din clasa compactă şi la cea de-a patra
generaţie a modelului Astra, care a atras peste 641.000 de clienţi din toată
Europa. Toate acestea datorită modelului Astra cu cinci uşi lansat în toamna
anului 2009, urmat de Sports Tourer un an mai târziu şi de modelul GTC Coupé cu
trei uşi (spre sfârşitul anului 2011). Aceasta înseamnă că modelul Astra este
al treilea cel mai bine vândut model din Europa (şi al doilea în Germania) în
clasamentul vânzărilor în cel mai mare segment de autovehicule din Europa,
acoperind aproape un sfert din piaţa totală.
Sursa: Opel Romania
0 comentarii