Motor pe benzină de 2 litri cu
sistem de injecţie directă, ce dezvoltă o putere de 206 kW/280 cp.
Cuplu de 400 Nm, accelerare de
la 0 la 100 km/h în doar 6 secunde, viteză maximă de 250 km/h.
Şasiu exclusivist de înaltă
performanţă cu sistem FlexRide şi suspensie HiPerStrut.
Tracţiune maximă datorită
diferenţialului autoblocabil multidisc.
Frâne Brembo cu greutate
redusă şi performanţe îmbunătăţite datorită rezistenţei sporite la temperaturi
extreme.
Scaune tip bucket de înaltă
performanţă, certificate de prestigioasa asociaţie „AGR”.
Designul puternic al versiunii
OPC exprimă pasiunea în formă pură şi sportivitate la interior.
Rüsselsheim. Noua gamă de autovehicule Astra de la Opel
are acum un nou membru de înaltă performanţă - puternicul Astra OPC echipat cu
un motor de 206 kW / 280 cp - care desăvârşeşte gama OPC, din care mai fac
parte modelele Corsa OPC de mici dimensiuni şi Insignia OPC de dimensiuni
medii. Propulsat de un motor supraalimentat de 2 litri prevăzut cu sistem de
injecţie directă, modelul Astra OPC (Opel Performance Center)
atinge un cuplu maxim de 400 Nm şi poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 6
secunde. Autovehiculul atinge o viteză maximă de 250 km/h. Niciun model Astra
de până acum nu a fost atât de rapid.
Motorul cu patru cilindri generează un cuplu maxim cu 25%
mai mare decât versiunea anterioară a modelului Astra OPC, dezvoltând, de
asemenea, o putere sporită cu 40 cp. Acest lucru înseamnă 140 cp/litru, cea mai
mare putere per litru furnizată de un autovehicul Opel de serie echipat cu
motor pe benzină, comparativ cu valoarea de 120 cp dezvoltată de modelul Astra
OPC anterior. Noul motor supraalimentat are la bază cel mai nou motor Opel de 2
litri pe benzină, dezvoltând o putere mai mare cu 30 cp decât acesta. Cu toate
acestea, consumul de carburant a fost redus cu 12%, în timp ce emisiile de CO2 scad
cu 14% faţă de valorile înregistrate de modelul anterior. Nivelul emisiilor de
CO2 ale modelului Astra OPC a fost redus la 189 g/km (faţă de
221 g/km la modelul anterior), iar consumul de carburant la 8,1 l/100 km (faţă
de 9,2 l/100 km la modelul anterior).
Inginerii Opel au dezvoltat un sistem de admisie a
aerului de ultimă generaţie complet nou pentru a permite pătrunderea unei
cantităţi cât mai mari de aer în turbocompresor. În plus, sistemul de evacuare
a fost optimizat, pentru a îmbunătăţi circulaţia gazelor de eşapament şi a
spori performanţa motorului. Şi turbocompresorul a fost îmbunătăţit pentru a
face faţă unei presiuni mai mari a aerului de supraalimentare, rezistenţa
compresorului fiind astfel sporită în mod corespunzător prin utilizarea unor
componente noi.
Şasiu de înaltă performanţă cu
sistem FlexRide, suspensie HiPerStrut, diferenţial autoblocabil
Opel a proiectat un şasiu de înaltă performanţă, cu
scopul de a conferi noului Astra OPC o dinamică laterală şi o manevrabilitate
excelente, ca o completare a motorului puternic de 206 kW/280 cp, care
generează un cuplu de 400 Nm. Şasiul dispune de mai multe elemente importante
care îmbunătăţesc dinamica de conducere a autovehiculului: suspensia faţă de
înaltă performanţă (HiPerStrut), şasiul mecatronic FlexRide, diferenţialul
autoblocabil mecanic multidisc şi frânele Brembo.
Şasiul FlexRide îi permite şoferului să obţină reacţii mai rapide
din partea amortizoarelor, sistemului de direcţie şi pedalei de
acceleraţie. Şoferul poate alege unul din cele trei moduri de conducere
diferite, fiecare dintre acestea oferind o experienţă de conducere unică, de
înaltă performanţă. Modul Standard oferă performanţe înalte şi un nivel ridicat
de confort pe tot parcursul călătoriilor zilnice. Prin simpla atingere a unui
buton, modul Sport modifică setările suspensiei pentru a spori rigiditatea,
măreşte agilitatea reducând mişcările de ruliu şi permite un răspuns direct al
sistemului de direcţie. Pe de altă parte, modul OPC oferă cea mai avansată
experienţă de conducere: sistemul de direcţie oferă un răspuns mai direct faţă
de modul Sport, ca şi acceleraţia, iar şasiul este setat pentru oferi
performanţă maximă.
Jantele din aliaj de 19”, incluse în dotarea standard,
conferă autovehiculului un plus de dinamism. În plus, inginerii OPC au reglat
şasiul cu mare precizie conform standardelor OPC, modificând amortizoarele şi
sporind rigiditatea arcurilor şi bucşelor.
În plus, modelul Astra OPC a fost echipat cu un diferenţial autoblocabil mecanic multidisc pe
puntea faţă, care transmite un cuplu maxim către roţi. Diferenţialul, ce
conţine mai multe discuri de ambreiaj, reduce patinarea roţii, de exemplu sub
acţiunea forţelor laterale foarte mari generate la acceleraţie sau la
schimbările suprafeţei carosabile. De asemenea, este ideal pentru incursiuni pe
pista de curse. Coordonarea dintre diferenţial şi cuplul de bază static
garantează un răspuns şi o tranziţie armonioase dintre funcţionarea sub sarcină
şi rularea din inerţie, elimină influenţele asupra mecanismului de direcţie şi
efectul de auto-direcţionare la rularea din inerţie, asigurând rezerve de
tracţiune în cazul sarcinilor foarte variate exercitate asupra roţilor.
Sistemul de control al stabilităţii ESP din dotarea modelului Astra
OPC are trei moduri diferite, care îi permit şoferului să aleagă între un stil
de conducere relaxat sau unul dinamic, sportiv. Primul dintre acestea este modul
standard, care oferă un nivel maxim de siguranţă în timpul călătoriilor
zilnice. Cel de-al doilea, modul competitiv, ridică pragul la care intervin
sistemele automate. În fine, cel de-al treilea mod îi permite şoferului să
dezactiveze sistemul ESP, din acest motiv fiind cunoscut sub denumirea de „mod
ESP dezactivat”.
Sistemul de frânare a fost special creat pentru a face
faţă cerinţelor de înaltă performanţă ale modelului Astra OPC, chiar şi în
condiţii de sarcină maximă. Inginerii OPC au echipat autovehiculul cu un sistem
de frânare Brembo de 18” prevăzut cu amplificator al forţei de frânare şi
discuri de frână mai mari de 355 x 32 mm, ventilate, răcite
suplimentar şi perforate transversal şi etriere cu 4 pistoane pentru roţile din
faţă. Modelul Astra OPC utilizează, de asemenea, plăcuţe de frână speciale de
înaltă performanţă. Per ansamblu, frânele Brembo se caracterizează printr-o
rezistenţa mai bună la temperaturi ridicate în cazul frânărilor repetate şi un
răspuns performant în timpul frânărilor lungi ocazionale.
Respectând cele mai nobile tradiţii OPC, autovehiculul a
fost testat şi reglat fin pe porţiunea Nordschleife a circuitului Nürburgring,
Germania. Toate autovehiculele OPC sunt testate pe pista de curse „Green Hell”,
considerată şi în prezent a fi cea dificilă şi mai solicitantă din lume.
Pista a fost supranumită astfel de pilotul de curse britanic Jackie Stewart. În
timpul fazei de dezvoltare, fiecare model OPC este supus unui test de anduranţă
pe o distanţă de 10.000 de kilometri, la viteză ridicată, pe segmentul
Nordschleife cu o lungime de 20,8 km. Parcurgerea acestei distanţe pe pista de
curse este echivalentă cu parcurgerea a 180.000 de kilometri pe drumurile
obişnuite. Durabilitatea tuturor componentelor autovehiculului testată în aceste
condiţii extreme asigură un grad maxim de satisfacţie a clienţilor.
Design expresiv: modelul Astra de înaltă performanţă are
un design atletic
Un autovehicul puternic are nevoie de un design pe
măsură: caroseria modelului Astra OPC exprimă pasiunea pură pentru putere şi
viteză. La aceasta se adaugă volanul cu marginea de jos plată, care îi va
atrage cu siguranţă pe pasionaţii de autovehicule, scaunul uşor tip bucket de
înaltă performanţă, cu tehnologie de ultimă generaţie şi noua aplicaţie
PowerApp pentru iPhone, care îi oferă şoferului acces în timp real la date cu
privire la motor şi autovehicul via magistrala CAN. Materialele de calitate superioară
şi dotările exclusiviste OPC din interiorul autovehiculului creează o atmosferă
sportivă, de lux.
Aspectul sportiv al modelului Astra OPC este amplificat
de barele de protecţie faţă şi spate sculptate, fustele laterale, spoilerul de
acoperiş aerodinamic şi cele două ţevi de eşapament complet integrate, cu formă
trapezoidală. În afara jantelor standard din aliaj de 19”, sunt
disponibile opţional şi jante din aliaj forjate de 20” pentru cei care doresc
un autovehicul Astra OPC cu aspect mai îndrăzneţ. Clienţii care doresc să
confere autovehiculului OPC un aspect şi mai impresionant pot achiziţiona
pachetul OPC pentru exterior.
Noul volan cu marginea de jos plată este inspirat de
autovehiculele de curse şi are un diametru cu 10 mm mai mic decât cel utilizat
la celelalte modele din gama Astra, oferind un răspuns mai precis, mai sportiv
şi mai direct din partea mecanismului de direcţie. Zonele de
prindere de pe volan au o formă nouă, pentru o aderenţă îmbunătăţită şi o mai
bună vizibilitate asupra instrumentelor. Cusăturile exclusiviste OPC, în
culoarea albastru arden sau cool pearl, de pe întreaga suprafaţă a habitaclului
conferă interiorului un aer sportiv, de lux.
Autovehiculul este acum disponibil cu scaunul opţional
tip bucket de înaltă performanţă, cu tehnologie de ultimă generaţie, care a
fost certificat de către experţii în sănătatea spatelui din cadrul organizaţiei
AGR („Aktion Gesunder Rücken e.V”), îndeplinind standardele ridicate în materie
de ergonomie. Pentru structura acestui scaun performant, inginerii OPC au
utilizat un material revoluţionar cu greutate redusă, de înaltă
tehnologie. Noile scaune din faţă sporesc dinamismul în timpul
conducerii, oferind în acelaşi timp o poziţie de şedere mai joasă şi o
susţinere laterală îmbunătăţită. Noile scaune opţionale de înaltă performanţă
pot fi reglate în 18 moduri diferite. Opel este primul producător din segmentul
de autovehicule compacte de înaltă performanţă care a echipat părţile laterale
ale scaunului performant cu perne reglabile pneumatic. Asigurarea unei poziţii
de şedere mai joase sporeşte modul de percepţie a autovehiculului şi
interacţiunea dintre şofer şi drum.
Volum impresionant de vânzări pentru autovehiculele OPC
Ultima generaţie a modelului Astra OPC, cel mai
performant model al noii game Astra, va sublinia încă o dată potenţialul
sportiv şi expertiza tehnică asociate cu sigla OPC.
Numai în ultimii şapte ani au fost vândute peste 15.000
de autovehicule Astra OPC. Pe lângă modelul Corsa OPC, conform cifrelor de
vânzări anuale, Astra este printre cele mai bine vândute autovehicule Opel OPC.
Opel estimează că va vinde aproximativ 10.000 de modele OPC în următoarele 12
luni. Dintre acestea, aproximativ jumătate sunt autovehicule Astra OPC, circa
3.000 sunt Corsa, iar restul sunt autovehicule Insignia. Anual, la nivel
european sunt vândute aproximativ 14.000 de autovehicule compacte de înaltă
performanţă, cu o putere de peste 271 cp. Conform acestor estimări, Opel se
aşteaptă să obţină o cotă de 30% din vânzările de autovehicule compacte de
înaltă performanţă în Europa.
Opel Performance Center,
responsabil pentru accentele sportive ale gamei de modele Opel încă din 1999,
este un element esenţial pentru profilul mărcii. Acesta investeşte emoţii şi
multă pasiune în aceste autovehicule cu un design uimitor, tehnologie de ultimă
generaţie şi o dinamică de conducere extraordinară. Autovehiculele OPC sunt
cele mai performante variante din gamele de modele respective, suscitând emoţii
puternice. În prezent, modelele OPC includ autovehiculele Corsa de 141 kW/192
cp (154 kW/210 cp în varianta Nürburgring Edition) şi Insignia OPC (239 kW/325
cp), disponibil în varianta sedan cu patru sau cinci uşi şi Sports
Tourer.
Aer sportiv: „OPC Line” pentru modelele Opel produse în
serie
Pe lângă pasionaţii de modele OPC de înaltă performanţă,
un număr mare de clienţi îşi individualizează modelul de serie Opel cu
accesoriile de înaltă calitate „OPC Line”. Pentru autovehiculele noi, acestea
pot fi comandate direct din fabrică. Cei care deţin deja un autovehicul Opel
pot monta echipamentele la un partener de service Opel autorizat. Pachetul OPC
Line include componente de caroserie, jante din aliaj şi detalii interioare
precum volane şi manete de schimbare a treptelor de viteză, proiectate şi reglate
cu precizie pentru modelele respective de către designerii şi inginerii Opel.
Popular şi exclusivist: cursul de instruire a şoferilor
OPC Performance
Şedinţele de instruire OPC Performance, oferite din 2006,
sunt extrem de apreciate de şoferii ambiţioşi şi sunt rezervate cu mult timp
înainte. Aceste sunt disponibile nu doar pentru şoferii care conduc
autovehicule Opel sau modele OPC, ci şi pentru şoferii celorlalte mărci de
autovehicule. Exclusivitatea evenimentului care durează o zi se reflectă în primul
rând în locaţia acestuia. Totul se petrece la centrul de testare Opel din
Dudenhofen, de obicei închis publicului, acolo unde prototipurile şi viitoarele
modele Opel sunt dezvoltate în scopul producţiei de serie. Participanţii învaţă
să utilizeze dinamica modelelor OPC într-o manieră controlată şi sigură, de la
o echipă de instructori profesionişti, sub atenta supraveghere a lui Joachim
Winkelhock, fostul pilot de uzină Opel, campion în cursa de la Le Mans şi
ambasador al mărcii. Scopul principal al cursului de instruire este obţinerea
unei plăceri unice în timpul conducerii, menţinând în acelaşi timp un control
maxim asupra autovehiculului.
Sursa: Opel Romania
Puternic sau nu, arata bestial masina. Insa de-alungul anilor Opel s-a dovedit a fi o marca ce nu produce masini fiabile...
RăspundețiȘtergere