Motorul turbo pe benzină de
1,4 l, cu putere de 120 cp, disponibil cu o cutie de viteze automată cu şase
trepte.
Noua generaţie de transmisii
automate: frecare redusă, confort sporit, timpi mai mici de schimbare a
treptelor de viteză.
Motorul 1.7 CDTI de 110 cp
este disponibil, de asemenea, cu noua generaţie a transmisiei automate.
Campionul eleganţei,
flexibilităţii şi ergonomiei rămâne numărul unu în segmentul său de piaţă în
Europa.
Rüsselsheim. Opel continuă să perfecţioneze modelul
Meriva, campionul eleganţei, flexibilităţii şi ergonomiei, în special pentru
clienţii care îşi doresc confort. Acum, liderul european al monovolumelor de
segment B (cotă de piaţă pe segment de 25% în 2011) poate fi comandat şi în
versiunea cu motor pe benzină de 1,4 l cu supraalimentare (88 kW/120 cp) şi
transmisie automată. Această ofertă se adaugă celei deja disponibile,
combinaţia între motorul diesel CDTI de 1,7 litri şi transmisia automată. Noua
versiune Meriva cu motor de 1,4 litri şi transmisie automată prezintă o
transmisie automată de generaţie nouă, cu un coeficient de frecare redus şi
şase trepte de viteză, oferind o schimbare mai lină şi mai rapidă a treptelor
de viteză. Modelul Meriva cu motor CDTI de 1,7 litri şi transmisie automată (81
kW/110 cp) beneficiază acum de acest nou tip de transmisie.
Noul Meriva cu motor turbo de 1,4 litri şi noua
transmisie automată cu şase trepte de viteză dezvoltă o putere de 88 kW/120 cp
şi generează un cuplu puternic de 200 Nm, începând de la turaţia de 1.750 rpm.
Poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 11,9 secunde şi atinge o viteză
maximă de 185 km/h. Consumul de carburant în regim mixt este de 7,2 l/100 km
(emisii de CO2 de 169 g/km). Versiunea Meriva echipată cu
acelaşi motor dar cu o transmisie manuală cu şase trepte de viteză are un
consum de 6,4 litri la 100 km.
Noul Meriva cu motor CDTI de 1,7 litri şi putere de 81
KW/110 cp şi transmisie automată generează un cuplu impresionant de 280 Nm
începând de la turaţia de 2.300 rpm. Acesta poate accelera de la 0 la 100 km/h
în 12,9 secunde, atingând o viteză maximă de 178 km/h. Autovehiculul are un
consum de carburant de 6,1 litri în regim mixt şi emisii de CO2 de
160g/km.
Noua generaţie de transmisii automate: frecare redusă,
confort sporit, timpi mai mici de schimbare a vitezelor
A doua generaţie a transmisiei automate Opel cu şase
trepte de viteză va fi lansată în vara anului 2012. Pe lângă eficienţa sporită,
îmbunătăţirile principale includ timpi mai mici de schimbare a treptelor de
viteză şi un nivel redus de zgomot şi vibraţii. Prin micşorarea convertorului
de cuplu s-a redus şi forţa de inerţie. De asemenea, eficienţa a fost sporită
prin intermediul trenului de roţi dinţate optimizat, inclusiv plăcuţele de
frecare, lagărele şi inelele de etanşare. Rigiditatea arcurilor a fost redusă
aproape la jumătate, astfel încât vibraţiile sunt absorbite mai bine. Acum
treptele de viteză sunt acţionate de solenoizi liniari cu control direct.
Aceştia sunt mai uşori şi susţin o schimbare mai rapidă a treptelor de viteză.
Rezultatul a fost reducerea cu până la 60 la sută a timpului de reacţiei la
schimbarea treptei de viteză (100 de milisecunde), în timp ce timpul total de
schimbare a treptelor de viteză s-a micşorat cu până la 40 la sută.
Exact ca în cazul versiunii anterioare, cu noua
transmisie automată cu şase trepte puteţi schimba treptele de viteză cu
ajutorul funcţiei ActiveSelect, prin acţionarea manuală a acestora.
Schimbătorul de viteze poate fi deplasat în faţă sau în spate. Controlul
electronic adaptiv al transmisiei include numeroase funcţii inteligente.
Printre acestea se numără activarea automată a turaţiei de ralanti în timp ce
autovehiculul staţionează, pentru a economisi carburant sau programul de rulare
în pantă, care comută între diferitele moduri de schimbare a treptelor în
funcţie de gradul de înclinare a rampei sau pantei. Alt aspect secundar pozitiv
este cel referitor la dimensiunile transmisiei, care sunt cu 30 mm mai mici. La
rândul său, acesta contribuie la creşterea siguranţei în caz de impact.
Campionul eleganţei, flexibilităţii şi ergonomiei rămâne
autovehiculul numărul unu
Încă de la debutul său, în 2010, a doua generaţie a
modelului Opel Meriva a rămas liderul segmentului B de monovolume în Europa. În
2011, campionul flexibilităţii şi ergonomiei a atins o cotă de piaţă de 25% în
segmentul său. În Germania, această cotă de piaţă a atins chiar 43%. Până în
aprilie 2012 inclusiv, peste 218.000 de clienţi din Europa au ales a doua
generaţie a modelului. În statisticile privind defecţiunile elaborate de ADAC
în anul 2011 şi publicate în luna mai, modelul Opel Meriva a obţinut din nou
cel mai bun punctaj la categoria minifurgon, fiind astfel unul dintre cele mai
fiabile autovehicule din Germania.
Designul atrăgător, calitatea înaltă, împreună cu
flexibilitatea unică la bord şi ergonomia excelentă contribuie la povestea de
succes a modelului Meriva. Experţii germani în sănătatea spatelui („Aktion
Gesunder Rücken e.V.”) au acordat prestigiosul sigiliu al calităţii AGR
minifurgonului Opel, acesta devenind astfel primul şi singurul autovehicul de
serie care a primit această certificare. Sistemul de scaune FlexSpace, uşile
FlexDoors, scaunele ergonomice disponibile opţional, consola centrală FlexRail
şi suportul de biciclete FlexFix complet integrat, disponibil opţional, toate
contribuie la succesul modelului Meriva şi la avantajele sale unice în materie
de vânzări.
Sursa: Opel Romania
In Romania inca exista microbul cutiei manuale! Trebuie sa simta masina soferi nostri, asa am zis si eu la prima masina insa de cand cu automata parca nu ma mai consum atat de mult, si sunt mai putin obosit dupa o calatorie mai lunga!
RăspundețiȘtergere