Lideri in Clasa 6
inainte de etapa a 6-a Raliul Aradului 2012.
Doua zile de concurs si peste 200 de kilometri de proba speciala ii asteptau la Sibiu Rally Romania 2012 pe liderii Clasei 6, Adrian Dragan si Vali Bradateanu echipajul auto motor si sport - sustinut de SKF Romania, Unior Tepid, Austrotherm, OZ si Fontana Contarini Romania la debutul internantional. Raliul Sibiului 2012 a contat ca etapa a 8-a a Intercontinantal Rally Challenge (IRC), al doilea campionat de raliuri ca importanta si audienta dupa WRC.
Adrian si Vali au pregatit minutios aceasta etapa, incercand sa se ridice la inaltimea importantei debutului international si printr-un nou design al masinii de concurs semnat Lucio Baggio, faimos co-driver italian, in prezent co-pilot al lui Simone Tempestini si detinator al propriului studio de design.
Avand cartierul general in Piata Mare din centrul istoric al Municipiului Sibiu, raliul, considerat cel mai dur din calendarul CNR Dunlop, nu si-a dezmintit acest atribut nici in 2012. De altfel, concurentii straini prezenti la Sibiu l-au considerat la randul lor ca fiind mai dur decat cele desfasurate in Cipru sau pe Acropole. Numarul dublu de kilometri de probe speciale (in raport cu anii precedenti) au facut ca din cele 59 de echipaje inscrise la start sa termine mai putin de un sfert, ceea ce spune totul despre duritatea traseului.
Doua zile de concurs si peste 200 de kilometri de proba speciala ii asteptau la Sibiu Rally Romania 2012 pe liderii Clasei 6, Adrian Dragan si Vali Bradateanu echipajul auto motor si sport - sustinut de SKF Romania, Unior Tepid, Austrotherm, OZ si Fontana Contarini Romania la debutul internantional. Raliul Sibiului 2012 a contat ca etapa a 8-a a Intercontinantal Rally Challenge (IRC), al doilea campionat de raliuri ca importanta si audienta dupa WRC.
Adrian si Vali au pregatit minutios aceasta etapa, incercand sa se ridice la inaltimea importantei debutului international si printr-un nou design al masinii de concurs semnat Lucio Baggio, faimos co-driver italian, in prezent co-pilot al lui Simone Tempestini si detinator al propriului studio de design.
Avand cartierul general in Piata Mare din centrul istoric al Municipiului Sibiu, raliul, considerat cel mai dur din calendarul CNR Dunlop, nu si-a dezmintit acest atribut nici in 2012. De altfel, concurentii straini prezenti la Sibiu l-au considerat la randul lor ca fiind mai dur decat cele desfasurate in Cipru sau pe Acropole. Numarul dublu de kilometri de probe speciale (in raport cu anii precedenti) au facut ca din cele 59 de echipaje inscrise la start sa termine mai putin de un sfert, ceea ce spune totul despre duritatea traseului.
Cunoscand acest lucru, Adrian si Vali si-au propus o cursa tactica, fara
excese, focusandu-se pe menajarea masinii de concurs, Citroen C2R2 Max si pe
evitarea penelor. Din pacate, dupa sesiunea de shakedown de joi dimineata, cand
totul a functionat perfect, problemele au inceput sa apara chiar din sartul
primei probe speciale cand acceleratia masinii a inceput sa functioneze
neregulat. Dupa o prima vizita in service, la finalul primelor doua PS-uri,
clapeta de acceleratie a fost schimbata si se credea ca problema a fost
eliminata. Din pacate, defectul a reaparut, cei doi facand eforturi la limita
rezistentei fizice pentru a parcurge alte 3 PS-uri si a ajunge in service
pentru a ramane in cursa. Aici, tehnicienii Transilvania Motor Sport au
depistat problema sub forma unui pin al mufei electrice care alimenta clapeta,
o problema care desi minora presupunea inlocuirea mufei defecte nu a mai putut
fi remediate in timpul de 30 de minute al celui de-al doiea service din prima
zi, Adrian si Vali abandonand pentru prima data in 2012, dupa 5 probe de
clasament si mai putin de 70 km parcursi din Sibiu Rally.
Pentru orice echipaj la Sibiu exista trei adversari foarte puternici: pietrele,
praful si caldura. Iar personal nu am inteles cum a fost posibil ca la Sibiu sa
abandonam din pricina unui contact electric si sunt foarte deceptionat de acest
lucru. Am pierdut foarte multe puncte aici, raliul fiind de coeficient 1,5 si
practic tot ce am construit anul acesta cu un mare efort, inclusiv financiar
este pe cale sa fie pierdut. Suntem cu atat mai deceptionati cu cat nu ne-am
propus decat sa ajungem la final, motiv pentru care ne-am pregatit chiar cu un
stoc mare de pneuri pentru a evita abandonul din cauza penelor. Dar ne-am
confruntat cu o problema pe care nu am intuit-o si in fata careia a trebuit sa
depunem armele, in cluda eforturilor echipei. Oricum, atat cat am mers din
acest raliu, a reprezentat pentru noi un mare progres si vreau sa-i felicit pe
organizatori si mai ales pe publicul sibian pentru cum s-au pregatit si cum
ne-au primit aici si sper ca acest raliu sa ramana si anul viitor in calendarul
IRC, iar noi sa razbunam un abandon nemeritat - a declarat Adrian Dragan la
finalul primei zile de concurs.
Adrian si Vali se pregatesc deja pentru etapa a 6-a Raliul Aradului, derulat
intre 17-18 august, o alta etapa extrem de importanta fiind etapa comuna a
CNR-Dunlop si a campionatului maghiar.
Valentin Bradateanu a facut si un prolog al etapei de la Arad: Acum nu trebuie
sa ne pierdem speranta, mai sunt trei etape grele unde orice se poate intampla.
Arad este un raliu de viteza, cu probe foarte cursive unde, daca ai un ritm
bun, poti face un rezultat mare. Ne asteptam insa la o replica mai puternica si
din partea celorlalte echipaje maghiare inscrise la clasa noastra.
Echipajul 55 va merge la Arad din pozitia de lider in Clasa 6, cu 10 puncte
avans fata de urmatorul clasat, obiectivul fiind clasarea pe podium.
Sursa: Grandz Comunicare
0 comentarii