Volvo Trucks prezintă un nou motor conceput pentru
standardele ridicate de mediu Euro 6 .
Emisiile de oxid de azot au fost reduse cu 77 de procente, iar cele de
particule au fost înjumătăţite. Primul care se înscrie în aceste cifre este
motorul Volvo D13 de 460 CP care echipează în prezent mai
bine de o treime din autocamioanele Volvo.
„Volvo FH beneficiază de un nou motor Euro 6 de 460
CP, optimizat pentru transport rapid şi eficient din punct de vedere al
consumului. Primele autocamioane cu noul motor vor fi disponibile în primăvara
anului 2013”, declară Mats Franzén, manager în cadrul departamentului de
planificare şi strategie motoare la Volvo Trucks.
Cererea din partea clienţilor de autocamioane Euro
6 este încă la un nivel modest. Începând cu februarie 2012 se pot omologa
vehicule conform noilor reglementări, dar vor mai trece doi ani,înainte ca
cerinţele să devină obligatorii pentru toate autocamioanele noi. Standardele
ridicate privind emisiile implică soluţii avansate pentru motoare, inclusiv
multe componente noi, ceea ce reprezintă un cost mai mare pentru clienţi.
Acesta poate fi compensat parţial prin diferite pachete de stimulente, în
special pentru operaţiunile de trafic regional şi de transport de distanţă
lungă în Europa.
„În prezent este dificil de stabilit cât de mare va
fi cererea. Dar, oferind în configuraţia Euro 6 cel mai popular motor Volvo,
răspundem astfel cerinţelor unui procent mare din rândul clienţilor noştri. Restul
gamei de motoare în versiune Euro 6 va fi lansat înainte ca cerinţele să devină
obligatorii, adică înainte de 1 ianuarie 2014” spune Mats Franzén.
Tehnologie testată şi utilizată
Volvo D13 Euro 6 se bazează pe fiabilul motor Volvo Euro 5. Ca şi acesta,
noul motor dispune de şase cilindri în linie, cu tratare ulterioară a gazelor
de eşapament ( SCR ).
Pentru a răspunde noilor cerinţe privind emisiile, în plus este utilizată şi
tehnologia de recircularea gazelor de eşapament ( EGR ), precum şi
un filtru de particule diesel (DPF) - sisteme pe care Volvo Trucks le-a
utilizat timp de câţiva ani în S.U.A. şi Japonia. Comparativ cu normele Euro 5,
emisiile de oxid de azot au fost reduse cu 77 de procente, iar cele de
particule au fost înjumătăţite.
Accent pe economie de combustibil şi fiabilitate
Sistemul SCR, care transformă oxidul de azot din gazele de eşapament în azot inofensiv şi vapori de apă, este integrat împreună cu filtrul de particule într-o unitate compactă care necesită minimum de spaţiu posibil. Filtrul de particule care captează şi incinerează particulele microscopice din gazele de eşapament este regenerat automat în timpul funcţionării. EGR este utilizat în principal pentru a creşte temperatura gazelor de eşapament când temperatura motorului nu este suficient de ridicată pentru a încălzi gazele de eşapament, care trebuie să atingă cel puţin 250° C pentru funcţionarea optimă a sistemului SCR. Spre deosebire de sistemele EGR obişnuite, care răcesc gazele de eşapament recirculate pentru a reduce temperatura motorului şi, astfel, emisiile de oxizi de azot, sistemul EGR al motorului Euro 6 este practic inactiv în timpul deplasărilor pe autostradă, astfel încât acesta să nu aibă impact asupra consumului de combustibil în timpul unor astfel de operaţiuni de transport.
Sistemul SCR, care transformă oxidul de azot din gazele de eşapament în azot inofensiv şi vapori de apă, este integrat împreună cu filtrul de particule într-o unitate compactă care necesită minimum de spaţiu posibil. Filtrul de particule care captează şi incinerează particulele microscopice din gazele de eşapament este regenerat automat în timpul funcţionării. EGR este utilizat în principal pentru a creşte temperatura gazelor de eşapament când temperatura motorului nu este suficient de ridicată pentru a încălzi gazele de eşapament, care trebuie să atingă cel puţin 250° C pentru funcţionarea optimă a sistemului SCR. Spre deosebire de sistemele EGR obişnuite, care răcesc gazele de eşapament recirculate pentru a reduce temperatura motorului şi, astfel, emisiile de oxizi de azot, sistemul EGR al motorului Euro 6 este practic inactiv în timpul deplasărilor pe autostradă, astfel încât acesta să nu aibă impact asupra consumului de combustibil în timpul unor astfel de operaţiuni de transport.
„Am creat o soluţie fiabilă care respectă cerinţele
privind emisiile şi oferă clienţilor beneficii suplimentare sub forma unei bune
economii de combustibil şi unei exploatări fără probleme”, spune Mats Franzén.
Date despre Volvo D13 460 pentru Euro 6
Motor cu şase cilindri, în linie, de 13 litri, ce dezvoltă 460 CP.
Putere maximă de la 1400 până la 1900 rot/min: 338 kW.
Cuplu maxim de la 1000 până la 1400 rot/min: 2300 Nm
Transmisie automatizată, Volvo I-Shift.
Frână de motor VEB+ la 2300 rot/min: 375 kW.
Disponibil pentru Volvo FH, 4x2/6x2, autotractor şi autoşasiu, inclusiv pentru vehicule destinate transportului de bunuri periculoase (ADR).
Motor cu şase cilindri, în linie, de 13 litri, ce dezvoltă 460 CP.
Putere maximă de la 1400 până la 1900 rot/min: 338 kW.
Cuplu maxim de la 1000 până la 1400 rot/min: 2300 Nm
Transmisie automatizată, Volvo I-Shift.
Frână de motor VEB+ la 2300 rot/min: 375 kW.
Disponibil pentru Volvo FH, 4x2/6x2, autotractor şi autoşasiu, inclusiv pentru vehicule destinate transportului de bunuri periculoase (ADR).
Date despre Euro 6
O cincime din emisiile de oxizi de azot ale unui motor Euro 5.
Jumătate din emisiile de particule ale unui motor Euro 5.
Va fi obligatorie respectarea legislaţiei pentru temperatură ambientală de cel puţin –7° C.
O cincime din emisiile de oxizi de azot ale unui motor Euro 5.
Jumătate din emisiile de particule ale unui motor Euro 5.
Va fi obligatorie respectarea legislaţiei pentru temperatură ambientală de cel puţin –7° C.
Legislaţia include standarde de emisii pentru oxizi de azot (NOx), particule (masă), particule (cantitate), amoniac (NH3), monoxid de carbon (CO) şi hidrocarburi (HC).
0 comentarii