Peugeot 301 este destinat acelor piețe în care condițiile de drum sunt foarte dificile, iar spațiul interior este o necesitate de primă importanță. Este motivul pentru care aceste două aspecte
au fost baza de pornire a proiectului și elementele de bază pentru echipa de design
Peugeot. 301 a fost gândit pentru a deveni referința segmentului în materie de spațiu interior și durabilitate.
Calități pentru o exploatare de lunga durată
Încă de la debutul proiectului, cand au fost
definite specificațiile mașinii, inginerii Peugeot au luat în calcul că 301
va trebui să ruleze foarte mult timp în condiții dificile: drumuri de slabă calitate, climat
extrem (foarte fierbinte sau foarte rece), umiditate ridicată, etc. Toate aceste
situații au fost premise de
dezvoltare ale noului model și,
mai mult decât atât, prototipurile au fost testate extensiv, fiind rulate zeci
de mii de kilometric pe mai multe continente ale lumii.
Folosind toate datele prelevate din dezvoltarea
modelului, precum și experiența de peste o sută de ani în fabricarea mașinilor, designerii Peugeot au ales cele mai bune
soluții tehnice pentru a
îndeplini toate promisiiunile de mai sus pentru viitorii proprietari ai lui
301. Astfel modelul beneficiază de mai multe caracteristici pentru a putea funcționa foarte mulți ani în zone dificile ale planetei:
- Tren de rulare dezvoltat special pentru
exploatarea în condiții dure, asigurând rezistență în timp, dar și confort
- Un număr foarte mare de subansambluri sunt
prevăzute cu asamblări filetate pentru a crește durabilitatea în condiții de rulare cu regim de vibrații ridicat
- Dublă etanșare a habitaclului pentru protecție sporită la praf și umiditate
- Sistem de climatizare supra-dimensionat pentru
răcire sau încălzire eficace în condiții extreme de temperatură
- Parbriz cu secțiune inferioară încălzită pentru zonele reci
Fiabilitate, regăsită atât în design cât și în cele mai mici detalii ale mașinii, acompaniată de un standard de calitate
foarte ridicat al asamblărilor și
execuției în general. Au fost
o parte din temele de proiect pentru 508, renumit deja pentru calitatea
percepută. Acestea sunt și elementele aplicate la
301, care va fi consturit la uzina de la Vigo. În total, prototipurile de teste
au parcurs peste 4 milioane de kilometri pentru a perfecționa mașina până în cele mai intime detalii. Rezultatul
este fiabilitatea excepțională, chiar și în cele mai dificile condiții de exploatare.
301, etalon pentru spațiu
Spațiul din habitaclu și volumul portbagajului au constituit două
obiective majore, ele fiind legate de cerințele exprese ale utilizatorilor de automobile din
piețele strategice ale lui Peugeot
301, localizate în marea lor majoritate în afara Europei de Vest. În cele mai
multe cazuri, automobilul este utilizat de întreaga familie, astfel că de multe
ori pasagerii de pe banchetă sunt o prezență constantă în mașină. Peugeot 301 a fost dezvoltat ținând cont de toate aceste considerente,
urmărind să devină o referință
comparativ cu ceea ce există în prezent pe piață.
Proiectanții caroseriei au optimizat dimensiunile
platformei utilizate pentru 301, astfel încât să se poată ajunge la o lungime
totală de 4,44 m. Ampatamentul a crescut la 2,65 m, fiind cel mai mare din
segment, astfel încât să permită obținerea unui spațiu maxim.
Elementele esențiale care definesc Peugeot 301 din punct de
vedere spațiu sunt:
- Lățimea la umeri pentru locurile din față: 1.409 mm
- Lățimea la umeri pentru locurile din spate: 1.395
mm
- Spațiu pentru genunchi: 121 mm
- Volum portbagaj: 640 litri (506 dm3 conform
VDA 210)
Notă: spațiul pentru genunchi este măsurat cu scaunul șoferului în poziție normală; altfel, dimensiunea poate fi extinsă
până la 260 mm.
O berlină în trei volume cu veleități internaționale
Peugeot 301 va fi pus în vânzare pe 1 Noiembrie
în Turcia, Europa Centrală și
de Est, Rusia, Ukraina, Grecia, Magreb, și Orientul Mijlociu. Va fi disponibil de
asemenea în câteva țări africane, pe anumite
piețe din America Latina și China.
Sursa: Peugeot Romania
0 comentarii