Modelul este lider în
segmentul său, fiind conceput pentru familiile cu copii şi pentru persoanele de
peste 50 de ani care duc o viaţă activă.
Singurul autovehicul din lume
care a primit certificarea AGR pentru întreg conceptul de ergonomie.
Sistemul inovator FlexDoors
facilitează urcarea şi coborârea în mod confortabil, fără să afecteze spatele.
Rüsselsheim. Încă de la debutul său, în 2010, a doua
generaţie a Opel Meriva este liderul segmentului său în Europa. Per total,
peste 230.000 de clienţi din Europa au ales a doua generaţie a autovehiculului
cu cele mai mari vânzări. Designul atrăgător, calitatea ridicată, împreună cu
flexibilitatea unică la bord şi ergonomia excelentă contribuie la povestea de
succes a Meriva. Acesta este un factor-cheie pentru un autovehicul care este
proiectat în special pentru familiile tinere cu copii şi pentru persoanele de
peste 50 de ani cu o viaţă activă şi cu suflet tânăr. Experţii germani în
sănătatea spatelui („Aktion Gesunder Rücken e.V.”) au acordat prestigiosul
sigiliu al calităţii AGR modelului Meriva, acesta devenind astfel primul şi
singurul autovehicul de serie care a primit această certificare pentru întregul
concept de ergonomie. Această certificare pentru ergonomie şi pentru funcţiile
de protejare a spatelui acoperă conceptul de scaune FlexSpace, sistemul
FlexDoors, scaunele ergonomice disponibile opţional, consola centrală FlexRail
şi suportul pentru biciclete opţional FlexFix, care este complet integrat în
bara de protecţie spate şi poate fi glisat ca un sertar atunci când nu este
utilizat.
Sistemul FlexDoors facilitează urcarea şi coborârea din
autovehicul
Sistemul revoluţionar şi brevetat FlexDoors este o
componentă esenţială a conceptului de ergonomie recunoscut al modelului Meriva,
cu portierele spate unice cu balamale posterioare. Pentru facilitarea
accesului, sistemul FlexDoors asigură o deschidere de până la 84 de grade –
mult mai largă decât deschiderea la 68 de grade a uşilor convenţionale. Sistemul
FlexDoors este avantajos în special pentru părinţii care vor putea monta mai
uşor scaunele Isofix pentru copii pe scaunele laterale din spate sau le vor
putea fixa mai simplu centurile. Atunci când portierele din faţă şi din spate
sunt deschise în acelaşi timp, este creată, de asemenea, o zonă de siguranţă.
Un alt avantaj: sistemul exclusivist FlexDoors
facilitează urcarea şi coborârea, fără să fie nevoie de întoarceri sau
aplecări, chiar şi în spaţii înguste, fiind, prin urmare, benefic pentru spate.
Mânerele solide din partea dreaptă şi stângă de pe montantul B, care permit o
utilizare intuitivă, facilitează mişcarea în interior. Baza scaunelor din spate
se află lângă deschiderile largi ale portierelor, ceea ce reprezintă un alt
aspect avantajos. Datorită plafonului înălţat, pasagerii nu vor fi nevoiţi să
se aplece la urcarea şi coborârea din autovehicul.
Cu toate acestea, accesul uşor şi confortabil nu se
limitează la partea din spate a habitaclului Meriva. Pasagerii beneficiază, de
asemenea, de unghiuri de deschidere de 84 de grade şi de o înălţime adecvată a
scaunelor din punct de vedere ergonomic. Poziţia mai înaltă în scaun asigură o
mai bună vizibilitate în partea din faţă. În spate, atât pasagerii supli, cât
şi cei corpolenţi beneficiază de poziţia de şedere înaltă. Geamurile laterale fixe cu formă curbată, care prelungesc
geamurile din spate cu 5 centimetri, asigurând un plus de vizibilitate.
De ce nu s-au folosit uşile glisante?
„Uşile glisante, în special fără montanţii B, sunt bune
şi frumoase, mai ales la saloanele auto. Totuşi, acestea prezintă puţine
avantaje în utilizarea zilnică”, spune Helmut Ruff, inginer-şef pentru modelul
Meriva. „În timpul dezvoltării celei de-a doua generaţii a Meriva, ne-am
concentrat pe găsirea celui mai bun sistem de uşi pentru acest tip de
autovehicul. Pentru aceasta, am colaborat îndeaproape cu specialiştii noştri în
ergonomie şi am realizat numeroase studii ce au vizat cumpărătorii potenţiali.
Luând în calcul toate opţiunile posibile, sistemul FlexDoors ni s-a părut cea
mai bună şi cea mai ergonomică soluţie pentru modelul Meriva, care se adresează
în special familiilor tinere şi oamenilor de peste 50 de ani cu un stil de
viaţă activ.”
Inginerul-şef pentru Meriva adaugă: „Bineînţeles, uşile
glisante s-au regăsit pe listă. Totuşi, am renunţat la această opţiune în
final, deoarece ar fi sporit greutatea Meriva, în special în absenţa
montantului B. De asemenea, utilizarea uşilor glisante grele ar fi ridicat
centrul de greutate şi ar fi afectat astfel dinamica de conducere a
autovehiculului. În plus, trebuie să ne punem problema rezistenţei în timp a
acestui sistem de uşi grele. În absenţa montanţilor B, n-am fi putut monta
mânerele de susţinere. Din punctul de vedere al designului, uşile glisante nu
s-ar fi potrivit cu dimensiunile Meriva şi nici cu consolele sale scurte.”
Combinarea ergonomiei cu flexibilitatea
Pe lângă urcarea şi coborârea din autovehiculul Meriva
într-un mod ergonomic şi confortabil, datorită sistemului FlexDoors,
specialiştii în sănătatea spatelui AGR sunt, de asemenea, convinşi că
autovehiculele prezintă şi alte funcţii inteligente la bord, ceea ce înseamnă
că asigură o combinaţie perfectă între ergonomie şi flexibilitate. Conceptul
inteligent de scaune FlexSpace face parte din aceste funcţii, alături de
scaunele ergonomice certificate de AGR pentru şofer şi pasagerul din faţă,
consola centrală FlexRail şi suportul pentru biciclete FlexFix, care este
complet integrat în bara de protecţie spate. Niciun alt competitor din acest
segment nu poate oferi această gamă de dotări ergonomice şi flexibile.
Sistemul FlexSpace, care este dotare standard
pentru modelul Meriva, vă permite să transformaţi rapid şi fără dificultăţi
autovehiculul cu cinci locuri într-unul cu patru, cu trei sau cu două locuri.
Scaunele nu trebuie demontate. Ambele scaune laterale din spate pot fi
deplasate cu 190 de milimetri pe lungime (140 de milimetri în faţă şi 50 în
spate), precum şi cu 50 de milimetri în lateral, asigurând mai mult spaţiu
pentru picioare în partea din spate. Deplasarea scaunelor din spate şi
schimbarea configuraţiei pot fi realizate acum prin mişcări mai puţine şi mai
intuitive.
În plus, opţional sunt disponibile scaunele
ergonomice complet reglabile certificate de AGR, care prezintă o
funcţie de înclinare suplimentară, suportul lombar suplimentar, extensia pentru
zona coapselor şi tetierele reglabile în patru direcţii. Niciun alt producător
nu mai oferă o astfel de gamă de setări pentru scaune în acest segment de
autovehicule.
Consola centrală multifuncţională FlexRail,
constând în unităţi de depozitare interschimbabile, care pot fi glisate pe şine
din aluminiu, amplasată între scaunele din faţă, sporeşte, de asemenea,
ergonomia noului Meriva şi asigură o cotieră confortabilă ce poate fi glisată.
Sistemul FlexRail a putut fi implementat datorită poziţiei
înalte a schimbătorului de viteze şi a frânei de parcare electrice, dotări
standard. Pe de altă parte, acestea sporesc şi nivelul de confort. În total,
Meriva oferă peste 30 de posibilităţi de depozitare, de la buzunarele
portierelor din faţă până la sertarul de sub scaunul pasagerului din faţă.
Portbagajul Meriva asigură un spaţiu generos – în funcţie de configuraţia
scaunelor, acesta oferă un volum cuprins între 400 şi maxim 1.500 de litri.
Mai mult, Meriva se remarcă şi printr-o altă soluţie de
transport practică: bicicliştii apreciază sistemul FlexFix brevetat
de către Opel, care a primit certificarea AGR pentru sănătatea spatelui. Sistemul FlexFix extinde
flexibilitatea de la bordul Meriva către exterior. Suportul pentru biciclete,
care poate transporta până la două biciclete, este complet integrat în
autovehiculul Meriva şi este disponibil în permanenţă. Atunci când nu este
utilizat, acesta este mascat în bara de protecţie spate. Un alt avantaj major
este că sistemul Opel FlexFix este extraordinar de ergonomic: spre deosebire de
alte sisteme, precum suporturile de acoperiş, unde trebuie să ridicaţi
bicicleta deasupra capului, sistemul FlexFix este amplasat aproape de sol,
astfel că nu mai este nevoie să ridicaţi bicicleta. Un alt avantaj: sistemul
FlexFix vă ajută să economisiţi spaţiu în garaj şi este un factor motivaţional
pentru activităţile de fitness, fiind întotdeauna disponibil la bord şi
încurajând posesorul să meargă la o plimbare cu bicicleta, activitate benefică
pentru sănătate.
Persoanele de peste 50 de ani – un segment de clienţi
exigenţi în creştere
Cei care investesc din ce în ce mai mult în activităţi de
recreere, precum vacanţe şi călătorii, fac parte, cu preponderenţă, din
segmentul demografic într-o continuă creştere al persoanelor de peste 50 de
ani. Prin urmare, persoanele din acest segment sunt din ce în ce mai interesate
de mobilitatea personală. Din cei 53,5 milioane de posesori de autoturisme din
Germania, s-a estimat că aproximativ 10 milioane au peste 60 de ani, conform
statisticilor guvernamentale.
În 2011, vârsta medie a celor care au achiziţionat un
autovehicul nou a fost de 51,3 ani, în timp ce în anul 1995 această medie era
de 46,1 ani. Anul trecut, o treime din clienţi aveau peste 60 de ani, conform
cercetătorilor din cadrul Centrului de Cercetare Auto CAR de la Universitatea
din Duisburg-Essen.
Vârsta clienţilor nu are nimic de-a face cu percepţia
stereotipă în ceea ce priveşte pensionarii cu vârste înaintate şi obiceiurile
lor pe carosabil. Într-adevăr, analizele şi prognozele de marketing realizate
pentru industria auto au demonstrat că persoanele de peste 60 de ani s-au
orientat din ce în ce mai mult către un autovehicul care exercită pur şi simplu
o atracţie emoţională şi care asigură cel mai înalt nivel de confort, de
siguranţă, de design şi de ergonomie şi cea mai bună configuraţie pentru
habitaclu.
Opel Meriva oferă toate aceste calităţi. Persoanele
tinere şi familiile tinere cu copii apreciază, de asemenea, aceste
caracteristici oferite de campionul flexibilităţii şi ergonomiei. Pe scurt, cel
mai bine vândut autovehicul impresionează prin ergonomia sa excelentă, prin
flexibilitatea practică de la bord, prin accentul pe care îl pune pe recreere
şi prin designul său expresiv, care nu ţine cont de vârstă.
Gamă largă de motoare
Modelul Opel Meriva nu ţine cont de vârstă şi impresionează
prin ergonomia sa excelentă, prin flexibilitatea practică de la bord, prin
accentul pe care îl pune pe recreere şi prin designul său expresiv.
În plus, clienţii beneficiază de un portofoliu extins de
motoare eficiente. Sunt disponibile trei motoare pe benzină, precum şi
transmisii manuale şi automate.
Versiunea de bază pe benzină are o cilindree de 1,4 litri
şi o putere de 74 kW/100 cp. Sunt disponibile şi două variante cu
supraalimentare mai puternice, cu cilindree de 1,4 litri şi puteri de 88 kW/120
cp, respectiv 103 kW/140 cp. În ceea ce priveşte gama diesel, sunt disponibile
unitatea 1.3 CDTI (de 55 kW/75 cp şi 70 kW/95 cp) şi trei variante 1.7 CDTI, cu
puteri de 74 kW/100 cp, 81 kW/110 cp şi 96 kW/130 cp. Clienţii care preferă o
transmisie automată pot opta între un motor pe benzină de 1,4 litri cu
supraalimentare (88 kW/120 cp) şi unitatea diesel 1.7 CDTI (81 kW/110 cp),
ambele fiind disponibile cu o transmisie automată cu şase trepte de viteză.
Sursa: Opel Romania
0 comentarii