Sistemul Navi 900 Europe este apreciat de Auto Club
Europa pentru riscul redus de distragere a atenţiei în trafic.
Rüsselsheim. Sistemul infotainment al modelului Opel
Astra, „Navi 900 Europe”, prezintă un risc mult mai redus de distragere a
atenţiei în trafic decât doi dintre principalii săi rivali din segmentul
autovehiculelor compacte, Ford Focus şi VW Golf, conform unui nou studiu
efectuat de revista „ACE Lenkrad” şi Universitatea din Salzburg. Revista
deţinută de Auto Club Europa şi cercetătorii din cadrul universităţii au
efectuat un sondaj în rândul a treizeci şi şase de persoane. Modelul Opel Astra
şi sistemul său infotainment au obţinut punctaj maxim pentru cel mai mic nivel
de distragere a atenţiei în trafic la testele HMI (Human-Machine-Interface
- interfaţa om-maşină).
Modelul Astra a excelat la operaţiunea de accesare a unui
număr din agenda telefonică. Redăm mai jos opinia oficială menţionată în
studiu: „Accesarea unui număr de telefon a fost efectuată într-un timp mult mai
scurt decât la celelalte modele, au declarat participanţii la sondaj. Cu o
medie de 22 de secunde, utilizatorii Opel au avut nevoie de doar jumătate din
timpul necesar celor ce au testat modelul VW Golf; acest timp a fost mult mai
bun decât cel necesar persoanelor care au testat modelul de la VW pentru
citirea afişajului.”
Interfaţa de la Opel îmbină poziţia ideală cu
configuraţia logică
Afişajul Opel are o diagonală de 7” (17,8 cm), având cel
mai mare ecran dintre cele trei autovehicule testate. Poate fi privit cu
uşurinţă, aflându-se în câmpul vizual al şoferului. Sistemele infotainment de
la Opel sunt recunoscute la nivel internaţional pentru configuraţia logică a interfeţelor
acestora. Butoanele ce oferă acces imediat la radio, la CD player şi la telefon
sunt dispuse unul deasupra altuia, în partea stângă a şoferului, funcţiile
secundare aflându-se pe partea dreaptă.
De asemenea, participanţii la testul HMI au fost monitorizaţi
în timp ce introduceau o destinaţie în sistemul de navigaţie, selectau un număr
de telefon şi un post de radio, precum şi atunci când utilizau atenuatorul
difuzorului. Un cercetător se afla pe bancheta din spate, iar patru camere
video echipate cu iluminare cu infraroşu amplasate pe panoul de instrumente au
înregistrat direcţia privirii persoanei care testa sistemul infotainment în
timp ce aceasta efectua manevrele.
Sursa: Opel Romania
E bine ca unii se mai gandesc si la astfel de aspecte, intradevar un gps iti poate distrage atentia si poti risca un accident.
RăspundețiȘtergere